Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch vad hemskt att tänka så om någon som älskar en. Det blir väldigt tydligt att det är just en beroendesjukdom när du beskriver det där. Att du kände att du hellre valde fyllan ifred och att du verkar ha trott på allvar att det fick dig att må bättre när vi alla tydligt kan se på dina inlägg att alkoholen får dig att må skit.
 
Fick för en stund sedan ett av de där tankarna/sugen igen. Det vattnas i munnen. Så gott och fantastisk.
En liten stund ja. Men långsiktigt näe.
Fick ett så gulligt meddelande från partner mitt i detta suget som kom från ingenstans.
Läste det flera gånger och blev så rörd. Hela jag blev alldeles varm av kärlek.

Detta hade jag inte känt om jag druckit nu. Det vet jag.
Ibland har jag nästan blivit lite hånfull. Ja men varsågod och älska mig tro inte att jag kommer att ta till mig just nu och skriva något gulligt tillbaka. Du stör min perfekta stund och fylla!
Jävla idiot.

Så har jag tänkt många gånger. Ser ju hemskt ut när jag skriver om det men det har ju varit så. Och jag har sagt och skrivit så mycket dumheter. Förstår inte varför det varit så. Andra människor har jag behandlat väl men de som stått mig närmast har jag varit väldigt mycket upp och ner med.
Viktigaste har varit hur jag mår, tänker och känner. Fruktansvärt egoistiskt.
Jag vill bli en bättre människa. Längtar fortfarande efter vinet. Hoppas den längtan kan blekna bort och försvinna.
Tänker att det är alkoholdemonen som satt de tankarna i ditt huvud förut, den vill ha dig för dig själv i fylledimman, en vettig partner är ett hot då.

Men du, jag tror inte alls det är omöjligt att komma till en dag i framtiden när du inte ens saknar alkoholen. Lite som när man gör slut med en dålig partner, man kanske saknar dem i början och det känns skit och man kanske skulle prova igen…sen kämpar man och tar sig igenom det och helt plötsligt en dag inser man att man faktiskt inte saknar personen alls, man tänker knappt på den.
 
Panik i morse. Vet inte vad som hände. Ingenting utöver det vanliga men min kropp och huvud stretar emot 😞
Är inne nu och försöker vila lite.
Pratade med partner han sa att jag är dålig på att vila och måste göra saker hela tiden.
Jo det stämmer väl. Igår tex gjorde jag saker från tidig morgon till kväll. Skippade middagen för var inte hungrig. Åt chips istället.

Vet inte om jag klarar av psykologbesöket idag. Ska försöka men är helt slut. Måste prioritera hästarna och är inte klar med det jag ska göra.
Varför ska det vara så svårt för? Jag vill ju massor men huvudet är kaos. Orken finns inte 😞
 
Panik i morse. Vet inte vad som hände. Ingenting utöver det vanliga men min kropp och huvud stretar emot 😞
Är inne nu och försöker vila lite.
Pratade med partner han sa att jag är dålig på att vila och måste göra saker hela tiden.
Jo det stämmer väl. Igår tex gjorde jag saker från tidig morgon till kväll. Skippade middagen för var inte hungrig. Åt chips istället.

Vet inte om jag klarar av psykologbesöket idag. Ska försöka men är helt slut. Måste prioritera hästarna och är inte klar med det jag ska göra.
Varför ska det vara så svårt för? Jag vill ju massor men huvudet är kaos. Orken finns inte 😞
Försök se det som att du kämpar mot en sjukt seg influensa istället för mot alkoholberoende. Hade du pushat dig själv så hårt om du hade influensa? För vad du faktiskt gör är att kämpa mot en sjukdom. Ta hand om dig, vila mycket och se hur himla långt du kommit ändå ❤️
 
Panik i morse. Vet inte vad som hände. Ingenting utöver det vanliga men min kropp och huvud stretar emot 😞
Är inne nu och försöker vila lite.
Pratade med partner han sa att jag är dålig på att vila och måste göra saker hela tiden.
Jo det stämmer väl. Igår tex gjorde jag saker från tidig morgon till kväll. Skippade middagen för var inte hungrig. Åt chips istället.

Vet inte om jag klarar av psykologbesöket idag. Ska försöka men är helt slut. Måste prioritera hästarna och är inte klar med det jag ska göra.
Varför ska det vara så svårt för? Jag vill ju massor men huvudet är kaos. Orken finns inte 😞
Ät!
Allt blir bättre med en mätt mage :)
 
Är lite tidig *kors i taket*
Försöker samla tankarna. Igår var jag nästan som vanligt och idag så borta i huvudet. Varför?!
Tydligen vanligt att det är upp och ner.
Men tror ändå det går åt rätt håll.
Vill vara som vanligt. Eller nej det vill jag inte. Vill vara bättre. Hoppas att det kommer och inte dröjer så länge.
Alkoholen är bara en del av allt. Märker det mer nu när jag inte dricker. Vet inte hur jag ska förklara men känns som det är flera områden i livet som skaver som jag bara inte sett då jag druckit.
Mest skaver det inom mig. Utåt sett är allt bra egentligen. Det är jag som skaver. Så trasig idag.
 
Är lite tidig *kors i taket*
Försöker samla tankarna. Igår var jag nästan som vanligt och idag så borta i huvudet. Varför?!
Tydligen vanligt att det är upp och ner.
Men tror ändå det går åt rätt håll.
Vill vara som vanligt. Eller nej det vill jag inte. Vill vara bättre. Hoppas att det kommer och inte dröjer så länge.
Alkoholen är bara en del av allt. Märker det mer nu när jag inte dricker. Vet inte hur jag ska förklara men känns som det är flera områden i livet som skaver som jag bara inte sett då jag druckit.
Mest skaver det inom mig. Utåt sett är allt bra egentligen. Det är jag som skaver. Så trasig idag.
Har du varit till psykologen? Känns som att du verkligen behöver det idag :heart
 
Är lite tidig *kors i taket*
Försöker samla tankarna. Igår var jag nästan som vanligt och idag så borta i huvudet. Varför?!
Tydligen vanligt att det är upp och ner.
Men tror ändå det går åt rätt håll.
Vill vara som vanligt. Eller nej det vill jag inte. Vill vara bättre. Hoppas att det kommer och inte dröjer så länge.
Alkoholen är bara en del av allt. Märker det mer nu när jag inte dricker. Vet inte hur jag ska förklara men känns som det är flera områden i livet som skaver som jag bara inte sett då jag druckit.
Mest skaver det inom mig. Utåt sett är allt bra egentligen. Det är jag som skaver. Så trasig idag.
Ja, jag är inte det minsta förvånad.
Det fanns tydligen en anledning till att du drack.- Sen var det så olyckligt att du har sjukdomen och inte kan dricka begränsat.

Så himla bra att det nu blir tillfälle att reda ut dina spöken och demoner.
Varmt lycka till på din resa. Både med alkoholen och dig själv.
:heart :heart :heart
 
Är lite tidig *kors i taket*
Försöker samla tankarna. Igår var jag nästan som vanligt och idag så borta i huvudet. Varför?!
Tydligen vanligt att det är upp och ner.
Men tror ändå det går åt rätt håll.
Vill vara som vanligt. Eller nej det vill jag inte. Vill vara bättre. Hoppas att det kommer och inte dröjer så länge.
Alkoholen är bara en del av allt. Märker det mer nu när jag inte dricker. Vet inte hur jag ska förklara men känns som det är flera områden i livet som skaver som jag bara inte sett då jag druckit.
Mest skaver det inom mig. Utåt sett är allt bra egentligen. Det är jag som skaver. Så trasig idag.
Det är rätt vanligt för alla att det kan vara upp och ned, så du är på väg åt rätt håll. Du ska nu lära dig att hantera det utan alkohol, för egentligen har alkoholen mer gjort att dina problem legat flytande ett tag för att sen kraschlanda.

Du ska vara oerhört stolt över dig själv som går igenom det här nu nykter, för det är otroligt kämpigt även för någon som inte har alkoholproblem att ta tjuren vid hornen och arbeta med de områden som skaver eller är stora problem. Du är otroligt stark, även om du känner dig skör och trasig. ❤️
 
Tack snälla! Era inlägg värmer verkligen massor ❤️

Bra samtal. Tiden gick så fort! Ska läsa på ännu mer fick uppgifter hem också men orkar inte just nu.

Pratade med mamma också. Det kändes ju ok mellan oss sist men nu har jag igen dåligt samvete. Hon tycker jag är feldiagnostiserad och att jag borde klara mer och komma tillbaka till skolan mer nu mm.
Jag försöker ju hela tiden. Varje dag.
Försöker att inte ta åt mig men blir matt och ledsen. Inget jag gör är bra nog nånsin.
Kommer aldrig våga berätta hela sanningen. Vill men jag orkar inte att hon ska döma mig konstant. Vill inte bli stämplad som alkoholist också.

Skulle verkligen behöva dricka nu. Bara en sista gång sen aldrig mer. Kanske.
 
Tack snälla! Era inlägg värmer verkligen massor ❤️

Bra samtal. Tiden gick så fort! Ska läsa på ännu mer fick uppgifter hem också men orkar inte just nu.

Pratade med mamma också. Det kändes ju ok mellan oss sist men nu har jag igen dåligt samvete. Hon tycker jag är feldiagnostiserad och att jag borde klara mer och komma tillbaka till skolan mer nu mm.
Jag försöker ju hela tiden. Varje dag.
Försöker att inte ta åt mig men blir matt och ledsen. Inget jag gör är bra nog nånsin.
Kommer aldrig våga berätta hela sanningen. Vill men jag orkar inte att hon ska döma mig konstant. Vill inte bli stämplad som alkoholist också.

Skulle verkligen behöva dricka nu. Bara en sista gång sen aldrig mer. Kanske.

Gör det inte, för din egen skull! Risken är stor att du efter det inte är där du är nu, utan backar 20 dagar tillbaka i tiden. Vill du verkligen gå tillbaka och behöva gå igenom de 20 dagarna igen, för att komma tillbaka? Känns som ett mycket högt pris att betala för EN kvälls fylla.

Jag tror f ö att det är väldigt vanligt att använda alkohol som en slags självmedicinering när man har olika typer av skav, för att slippa känna dem. Lösningen är då inte att dricka tills man förlorat allt viktigt i sitt liv, utan att få hjälp med de ursprungliga skaven som man behövt fly från.
 
Tack snälla! Era inlägg värmer verkligen massor ❤️

Bra samtal. Tiden gick så fort! Ska läsa på ännu mer fick uppgifter hem också men orkar inte just nu.

Pratade med mamma också. Det kändes ju ok mellan oss sist men nu har jag igen dåligt samvete. Hon tycker jag är feldiagnostiserad och att jag borde klara mer och komma tillbaka till skolan mer nu mm.
Jag försöker ju hela tiden. Varje dag.
Försöker att inte ta åt mig men blir matt och ledsen. Inget jag gör är bra nog nånsin.
Kommer aldrig våga berätta hela sanningen. Vill men jag orkar inte att hon ska döma mig konstant. Vill inte bli stämplad som alkoholist också.

Skulle verkligen behöva dricka nu. Bara en sista gång sen aldrig mer. Kanske.

Alkoholen löser ju ingenting eller hur? Du försöker fortfarande lägga fram det som att den skulle lösa dina problem men du vet bättre. Att dricka är som att lösa den smutsiga disken genom att lägga en filt över den, den försvinner inte, den kommer bara börja lukta illa.

Att dricka är ditt val, men du måste vara ärlig mot dig själv att om du gör det så vaknar du imorgon med EXAKT SAMMA problem som du har just nu. Din mamma kommer va exakt samma människa och du är fortfarande alkoholist.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min pappa har supit sen tonåren. Mamma har alltid städat efter honom. Han blev nykter för ca 15 år sen (han fyllde 80 idag) och det har...
Svar
8
· Visningar
1 186
Senast: fijja
·
Relationer Försöker att förklara kortfattat utan att ge för mycket info.. Min mamma är sjuk, och kommer inte att bli frisk igen. Vi i familjen...
Svar
8
· Visningar
1 486
Senast: Sleepy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 237
Senast: MML
·
Kropp & Själ Sanningen är väl att de flesta människor verkligen inte kan dricka mer än halva flaskan utan att bli totalt plakata. Min egen gräns går...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 858
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp