Alkoholist i stallet, vad göra?

Sv: Alkoholist i stallet, vad göra?

Usch jag vill inte flytta:cry::cry:

KL

Glömde tillägga att stallägaren funderar på att säga upp henne då denne inte vill ha drickande i stallet.

Kan man anmäla anonymt då? Jag vill inte ha henne efter mig:crazy::cry:

Skuggan_


Hjälp varandra, du och ägaren. Att vara anonym är nog helt ok vid en anmälan. Är väl bara att ringa när hon åker berusad från stallet?!

Hoppas det löser sig
 
Sv: Alkoholist i stallet, vad göra?

Hur gick det i stallet idag?
 
Sv: Alkoholist i stallet, vad göra?

Hur gick det i stallet idag?

Hon bor ju som sagt väldigt nära så jag vet att hon iaktog allt jag gjorde. När jag nästan var klar ringde hon men jag valde att inte svara. Stallägare med tjej var ute i stallet så jag kände mig ganska trygg.

Skuggan_
 
Sv: Alkoholist i stallet, vad göra?

Stå på dig nu. Jag tycker det verkar hemskt synd om du ska behöva flytta på dig och din häst. Det jag tror är viktigast är att du för din egen skull kanske kan ha sällskap varje gång du är i stallet en tid framöver, så du kan känna dig lugn och även ha vittnen ifall om du på något sätt blir hotad
 
Sv: Alkoholist i stallet, vad göra?

Annars kan du ju alltid komma hem till mig med dig själv och hästen :idea:
 
Sv: Alkoholist i stallet, vad göra?

Tydliga regler. Med en sån i stallet skulle jag om jag var stallägaren se till att det blev nolltolerans not alkohol. Varför ska ni å hästarna lida för att hon super? Vad ligger rättvisan i det? Det bästa vore väll om människan i fråga får hjälp. Men vet av egen erfarenhet att det verkligen inte är lätt med en anhörig till alkoholist. Men nu är ju inte hon familj till dig och det ska du vara glad för, för då hade det trots allt varit 100 % jobbigare. Inte kul att hitta flaskor precis överallt och inte kan man lita på folk med ett sånt beroende heller. För det är det viktigaste. Spriten.
 
Sv: Alkoholist i stallet, vad göra?

Hur går det för dig?
Låter som en riktigt otäck situation!
Personligen skulle jag vara rädd för att hon i sitt rusiga tillstånd fibblar till något så det blir fara för både hästar och människor.
Ex. lägger något brännbart över elelement, råkar glömma att stänga hagen, tappar glasflaskor i golvet i stallet, tänder en cigg på olämplig plats (om hon nu röker, har för mig att det stog någonstans).

Jag skulle inte kunna slappna av en enda minut med en sådan i min närhet.
Sen om du eller hon ska flytta det kan ju bara du själv bestämma..
 
Sv: Alkoholist i stallet, vad göra?

Ang rattfylla har jag förstått det som att polisen älskar angivarmål. Alltså att du ringer och anmäler henne för rattfylla.

Då en av mina vänner åkte dit för rattfylla var det just ngn som angav denne. Polisen kom, tog ett alkotest, sedan till sjukhus för blodprov och sen en natt i häktet. Sedan dröjde det länge flera månader innan kallelse till tingsrätt och senare domstol, tror det tog ca 1 - 11/2 år innan domen var klar. Körkortet var självklart indraget. Efter två år fick personen ifråga göra om uppkörningen. Tror det kom ett papper från ngn nämd som erbjöd hjälp för alkoproblem, men inte mkt mer.
 
Sv: Alkoholist i stallet, vad göra?

Hoppas det löser sig för dig!
 
Sv: Alkoholist i stallet, vad göra?

Ja, det är väl superbra att polisen tar inringda tips om pågående rattfylla på allvar. Sen är det ju inte det bästa att man får vänta så länge tills dom fallit men man har i alla fått bort ett fyllo som suttit bakom ratten, åtminstone för stunden. Personer som är likgiltiga inför att köra onyktra brukar inte heller bry sig så mycket om om de har körkort eller inte tyvärr :crazy:
 
Sv: Alkoholist i stallet, vad göra?

Har också den erfarenheten. Nu var det förvisso 30-35 år sedan men min pappa som är nykter alkis fick en månads fängelse när hans förra fru anmälde honom för rattfylla. Hon hade åkt med honom i bilen och när de kommit hem ringde hon polisen som kom och haffade honom.
 
Sv: Alkoholist i stallet, vad göra?

KL

En liten update: Det verkar faktiskt som kvinnan det handlar om har slutat i alla fall i stallet. Hon fick sig en ordentlig tillsäggning. Hon visste dock direkt att jag hade sagt det men men. Det funkar bra nu, jag har ej sett sprit i stallet. Hon jobbar ju dock natten nu så man vet ju aldrig hur det blir sen. Sen kan jag ju inte lova något till 100% eftersom vi knappt ses nu. Hoppas i alla fall hon kör nykter idag eftersom hon hade sonen med sig till jobbet!

Skuggan_
 
Sv: Alkoholist i stallet, vad göra?

Förstår inte vad problemet ligger?? det är väl bara för stallägaren att säga upp denna tjej i stallet som uppenbart inte sköter sig.
1 månads uppsägning thats it liksom.

Jag skulle ringa till stallägaren ikväll och säga detta, att ni får ni säga upp denna person på sturt annars flyttar jag.. ni får välja helt enkelt.
Men jag står inte ut att ha denna person längre som stallkompis då hon trakkaserar dig och du inte känner dig säker med en alkolist i stallet.

Som stallägare skulle jag gå rakt ut och säga till personen att det är bara att vända, detta stall har noll tolerans mot både rökning och alkoholförtäring och vi är NYKTRA när vi kommer till stallet.


Kolla anonser på stallplatser hör med dina föräldrar om de inte tillfälligt bara kan hjälpa med en slant till stallhyra så kan du ta första bästa stallplats som är ledig och flytta i veckan redan.

Och kan där sedan i lugn och ro hitta ett nytt stall men se till att flytta om stallägaren inte säger upp denna hämska person.
Och nästa gång hon kommer till stallet oich är full och ha kört så ring polisen som får komma ut så får hon blåsa och kommer åka dit för rattfylla.
Om du är smart när du ser att hon kommer körandes filma henne filma när hon kör kliver ur bilen så har du bevis att hon faktiskt har kört också!

Tala även rakt ut till personen som dricker följande

Jag vet att du har alkoholproblem och du behöver hjälp, och nu är jag trött på ditt beteende mot mig och nu är det slut.
Jag vill inte ha något mer med dig att göra och vill inte att du tilltalar mig mer är det uppfattat och verkligen få henne att inse detta och sedan bara går du oavsätt vad hon gormar bakom dig!


Som sagt ring stallägaren och sätt press kärringen ska UT eller så flyttar du.. han får vackert välja!





Hoppas det löser sig!
 
Sv: Alkoholist i stallet, vad göra?

kl

Satt och läste en annan tråd och kom att tänka på denna..

TS- Hur gick det?
Vad hände med stallkompisen?
 
Sv: Alkoholist i stallet, vad göra?

Usch jag vill inte flytta:cry::cry:

KL

Glömde tillägga att stallägaren funderar på att säga upp henne då denne inte vill ha drickande i stallet.

Kan man anmäla anonymt då? Jag vill inte ha henne efter mig:crazy::cry:

Skuggan_

Det är klart du kan anmäla anonymt! Frågan är väl vad denne "M" gör om hon blir uppsagd... man vet ju aldrig hur långt folk kan gå...

Hoppas, hoppas, hoppas det löser sig utan att du behöver flytta! :)
 
Sv: Alkoholist i stallet, vad göra?

Glömde tillägga att stallägaren funderar på att säga upp henne då denne inte vill ha drickande i stallet.


alkoholdrickande och djur hör inte ihop, inte heller ska man köra bil (?!!) på fyllan...
Hade jag varit stallägare hade jag sagt upp hyresgästen, ev efter en varning på kortare tid.

Vi hade t.o.m. inskrivet i kontraktet att man inte fick dricka/ha öppnad alkohol på stallets område...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 088
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 484
Senast: bobbbo
·
Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
11 329
Senast: SiZo
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 019
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp