Bukefalos 28 år!

Alla hjärtans dag. Present/inte present

Men alltså hur i all världen tänkte de på skolan om de tillät något sådant. :banghead: Vilket utmärkt tillfälle att främja utanförskap :down:
Låter som något som man kan se i en amerikansk high-school film och trodde i min enfald att det endast förekom där.


Icke, det förekom både på högstadium och gymnasium i den mellanstora stad där jag vistades under mina tonår. En omhuldad tradition av vissa, avskydd av andra.
 
Tycker alla hjärtans dag känns lite tramsigt och det känns mest "påtvingat".. Nästan så att man har lust att vara extra oromantisk den dagen :P

Oftast blir de inget speciellt ibland kanske nån extra god mat (men det gör vi ganska ofta ändå). Absolut inga presenter eller liknande :S
 
Men alltså hur i all världen tänkte de på skolan om de tillät något sådant. :banghead: Vilket utmärkt tillfälle att främja utanförskap :down:
Låter som något som man kan se i en amerikansk high-school film och trodde i min enfald att det endast förekom där.

Ja det var en prekär situaton minst sagt:down:
 
Japp, den närmar sig igen - den omdiskuterade dagen.

Hur gör ni? Firar ni med presenter? Vad skall ni ge? Till vänner? Till partner? Till vem?

Nja, presenter vet jag väl inte. Gester däremot :)

Alla hjärtans dag är för mig ett ypperligt tillfälle att vara generös; berätta för vänner och familj att de är fantastiska och uppskattade, ge maken kill på ryggen och en hudlös kärleksförklaring, äta/laga god middag med snittblommor på bordet och satsa på efterrätt och unna mig själv något gott/roligt/dyrt/fint och lägga några kronor på välgörenhet.

Jag skickar inte julkort, men är noga med att skicka en hälsning på alla hjärtans dag.
 
Jag brukar fira min familj. Köpa varsin blomma till barnen och sambon. Något gott att äta. Det stammar från att det var den dagen jag testade positivt med första barnet.

På jobbet firas det som vänskapsdagen. Det tycker jag är lite mysigt.
 

Liknande trådar

Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 325
Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: Acto
·
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
883
Senast: Malin_L
·
  • Artikel
Hästnyheter Inför Alla hjärtans dag har Hippson pratat med de tre ridsportprofilerna Rolf-Göran Bengtsson, Cecilia Bergåkra och Henrik Johnsson. De...
Svar
0
· Visningar
152
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp