Bukefalos 28 år!

Alla hjärtans dag. Present/inte present

tott

Trådstartare
Japp, den närmar sig igen - den omdiskuterade dagen.

Hur gör ni? Firar ni med presenter? Vad skall ni ge? Till vänner? Till partner? Till vem?
 
Mjae, kan inte säga att vi firar. Ibland, om vi känner för det, blir det väl godare mat eller så. Är i så fall partnern som jag gör det med. Det är dock ingen ovanlighet, vi festar loss med någon godare mat med jämna mellanrum ändå. Presenter ger vi när vi känner för det. Kan vara en vanlig vardag, födelsedag eller liknande. Ger inte alltid presenter på födelsedagar heller.
 
Japp, den närmar sig igen - den omdiskuterade dagen.

Hur gör ni? Firar ni med presenter? Vad skall ni ge? Till vänner? Till partner? Till vem?
För mig är 14 februari en dag när man uppmärksammar sin käraste.

Jag är singel och har därmed ingen att fira eller bli firad av.
Det är en dag som tyvärr mest gör ont.
 
Ser det inte som någon mer speciell dag än alla andra speciella dagar i livet :) . Min man åker iväg på en heldagskurs i agility med en av våra hundar :D! Sen blir det säkert nått gott att äta på kvällen, men det blir det varje lördag :up:
 
Jag är lite kluven, jag köper saker även om jag tycker att det mest är en dag som handeln tjänar på och därför inte borde få så stor uppmärksamhet.
 
Vi ska på vernissage som en god vän till oss har. Sen har jag bjudit hem min bästa kompis så vi bjuder henne på middag.

Min sambo ska få slava i köket och göra klart kaklingen.

Med andra ord - inte en chans att vi skulle göra något annat än ha en vanlig dag. Jag håller med @LenaH om att det är kommersiellt trams. Med tillägget att det får ofrivilliga singlar att känna sig ännu mer singliga.
 
Jag firar alla hjärtans dag. Present till sambo och son. God middag.
Jag gillar alla hjärtans dag!
 
Japp, den närmar sig igen - den omdiskuterade dagen.

Hur gör ni? Firar ni med presenter? Vad skall ni ge? Till vänner? Till partner? Till vem?

Njä, varken jag eller sambon är särskilt romantiska av oss på det sättet - att ge varandra saker. Har varit tillsammans 17 år, i början var det kanske lite mer av den varan ;)
Vi fixar oftast lite mys hemma bara, god mat och så där. Och så får dottern ngn liten present och ett kort där vi skrivit hur underbar hon är hehe.
 
Möjligt att det kanske lyxas till det med maten på alla hjärtans dag, men annars är det inget som direkt firas, föredrar att få lite kärlek från sambon varje dag istället :D
 
Japp, den närmar sig igen - den omdiskuterade dagen.

Hur gör ni? Firar ni med presenter? Vad skall ni ge? Till vänner? Till partner? Till vem?

Nope, firar inte, håller inte på med presenter på dagar någon annan hittat på, inte till någon. :-)

/Lavinia, firar alla dagar istället :-)
 
Vi åker på Ponnyutställning. Får väl äta en tårtbit på vägen, fick ingen nu när jag fyllde år.

Men nej, inget vi firar.
 
Firar inte. Har inga personliga kopplingar till dagen, och upplever att det som firas är något helt annat än den kärlek jag lever med.
 
Har inte tänkt fira något speciellt, men ryktades om firande hos föräldrarna så vi hamnar nog där. I vanliga fall gillar jag den dagen, men som ofrivillig singel känns den mest bitter i år.
 
Jag kom nu att tänka på skoltiden, då kunde man köpa rosor i skolan och få levererade till den man ville. Det var ångest det för många.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: Acto
·
Juridik & Ekonomi Jag har inga egna barn. Är gudmor till mitt syskonbarn som nu är vuxen med egna barn. På makens sida finns flera syskonbarn som oxå har...
2
Svar
30
· Visningar
1 739
Senast: cassina
·
Relationer Min syster har fyllt 50 och ska ha fest i helgen, så deadline för en riktigt uppskattad present närmar sig. :nailbiting: Är urusel på...
2
Svar
27
· Visningar
2 266
Övr. Hund En av mina valpköpare är väldigt aktiv på tävlingsbanorna med sin hund, och har stora framgångar inom både fårvallning och nötvallning...
Svar
17
· Visningar
2 028
Senast: zinnia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp