Alla hjärtans dag

Haha. Det var inte många som ville skriva i tråden som kom med några tips här inte trots att det var vad som efterfrågades.... @fijja vi brukar också göra något trevligt på alla hjärtans dag, det här året hoppar jag in och jobbar på mitt gamla jobb men vi har sagt att vi tappar upp badtunnan tills jag slutar istället. En schysst middag och räkor och vin kommer man ju annars långt med tänker jag.
 
I Finland heter dagen vändagen och det tycker jag är mycket bättre.

Om jag har en partner så tycker jag det är ok med Alla hjärtans dag, men som singel så avskyr jag allt dravel kring dagen. Ambivalent, ja :angel:

Det är så jag alltid tänkt på dagen och det är inte så många år sedan jag förvirrat undrade vad dejter hade med alla hjärtans dag att göra. Kanske har att göra med att jag är ace i och för sig...

@fijja Jag gillar konceptet med trerätters middag, särskilt efterrätten :d. Kanske försöka göra allt extra fint?

(Hade inte heller något riktigt tips :o)
 
Mamma brukade alltid göra hemgjorda våfflor på alla hjärtans dag, dvs hon gjorde smeten själv från grunden och sen stekte i våffeljärn.
Alltså. Nu hör detta inte till tråden, men jag måste fråga.:o

Kan man göra våfflor på annat sätt än att göra smeten själv? Kan man köpa färdiga våfflor på ICA eller något? Har jag missat något? :D


Till trådämnet:
Jag både gillar och ogillar alla hjärtans dag. En dag att fira kärleken kan väl aldrig vara fel? Med partner, familj eller vän.
Ja, man borde visa uppskattning alla dagar - absolut! - men en dag som bryter av lite mot det normala känns trevligt.
Ja, det finns de som är ensamma - men att inte tycka om dagen för det känns som konstigt för mig. Jag menar, bara för att jag inte har en partner just nu, skulle andra då inte få fira att de har någon nära?

Men nej, jag avskyr det kommersiella jippot det blivit. Jag vill absolut inte ha röda rosor som kostar 2-3 gånger så mycket som mot vad de kostar en vecka senare.
Köp hem mitt favoritchoklad, ge mig massage, laga en fin middag, tänd lite ljus eller något annat smått. Kärlek måste inte kostar flera 100 eller flera 1000 kr en speciell dag om året. Utan gör något som visar att du tänkt och funderat över vad jag tycker om :heart
 
Kan man göra våfflor på annat sätt än att göra smeten själv? Kan man köpa färdiga våfflor på ICA eller något? Har jag missat något?
Det går att köpa "färdig" smet, som är som ett pulver du blandar med t ex. vatten. Personligen tycker jag de blir godast om man gör smeten själv från grunden så att säga.
 
Alltså. Nu hör detta inte till tråden, men jag måste fråga.:o

Kan man göra våfflor på annat sätt än att göra smeten själv? Kan man köpa färdiga våfflor på ICA eller något? Har jag missat något? :D


Till trådämnet:
Jag både gillar och ogillar alla hjärtans dag. En dag att fira kärleken kan väl aldrig vara fel? Med partner, familj eller vän.
Ja, man borde visa uppskattning alla dagar - absolut! - men en dag som bryter av lite mot det normala känns trevligt.
Ja, det finns de som är ensamma - men att inte tycka om dagen för det känns som konstigt för mig. Jag menar, bara för att jag inte har en partner just nu, skulle andra då inte få fira att de har någon nära?

Men nej, jag avskyr det kommersiella jippot det blivit. Jag vill absolut inte ha röda rosor som kostar 2-3 gånger så mycket som mot vad de kostar en vecka senare.
Köp hem mitt favoritchoklad, ge mig massage, laga en fin middag, tänd lite ljus eller något annat smått. Kärlek måste inte kostar flera 100 eller flera 1000 kr en speciell dag om året. Utan gör något som visar att du tänkt och funderat över vad jag tycker om :heart
Det finns pulver som man vispar ihop till smet...
 
Jag älskar alla skäl att fira. Så jag gillar Alla hjärtans dag. I år har vi dock bestämt att ta det lugnt. Vi är för trötta för att orka göra så mkt. Vi tänkte gå ut och käka och ev gå på bio.
Vi hoppar över presenter etc med i år.
Om jag hinner och orkar tänkte jag måla en tavla till honom. Vi får se hur det blir med det.. Optimist-jag.. :laugh:
 
Förra året på alla hjärtans dag var mannen på hemvärnsmöte hela kvällen. När han kom hem hade han rosor och choklad med sig. Innan jag ens hann tänka att det både var snällt (choklad är ju alltid choklad) och inte helt likt honom berättade han att det inte var han som hade handlat. Det var hans soldater som hade skramlat och handlat för att ge till honom för att han skulle ge mig och blidka mig för att han var borta på alla hjärtans dag. :rofl: Han hade inte hjärta att berätta för dem att jag inte är särskilt brydd om dagen i fråga, tror jag. :D

I år påpekade nämnda man att han kommer vara borta på alla hjärtans idag och frågade om vi skulle hitta på något dagen innan. Tror inte vi kom fram till något, men funderar på att hitta på något. Ska fråga dottern om hon har något bra förslag, hon är mer påhittig än jag. :p
 
När jag varit singel har jag vissa gånger försökt styra ihop något med en annan singelkompis vilket oftast varit gå ut och äta på restaurang. Vissa år har jag inte gjort något särskilt.
Detta blir min och sambons tredje 14 februari ihop. Jag har inget minne av vad vi gjorde förra året :o kanske inget speciellt. Året innan var första gången för oss ihop och då lagade jag spagetti vongole med tiramisu till efterrätt och hade köpt en stor bukett tulpaner. Dagen är inte viktig för oss men i år ska vi laga och äta middag ihop och äntligen ha en kväll för oss själva utan annat sällskap, sjukdom, plugg eller liknande som kommer i vägen då det varit mycket sådant nu på sistone.
 
Jag och mitt vängäng hade i flera år en tradition att ha gruppmiddag på Nandos (kycklingresturang, men vilken avslappnad resturangkedja som helst funkar) på alla hjärtans dag, vilket var avslappnat, kul och ett sätt att ändå uppmärksamma dagen - rekommenderas!
 
Det hampar sig så att kommande fredag är vår första gemensamt lediga, barnfria fredag på evigheter, så jag tror att vi ska gå ut och äta på en restaurang vi varit sugna på att prova ett bra tag. Men det hade vi nog gjort oavsett datum i kalendern.
 
Vi brukar göra någon extra god fika som vi är sugna på och fika ihop hela familjen :) I morse pratade jag och barnen på det och vi bestämde att vi ska göra fruktsallad med vispad grädde som alla hjärtansdagfika :d

Jag och maken har nog aldrig firat den dagen vad jag kan minnas. vi har varit tillsammans i 11 år i år.
 
Alltså. Nu hör detta inte till tråden, men jag måste fråga.:o

Kan man göra våfflor på annat sätt än att göra smeten själv? Kan man köpa färdiga våfflor på ICA eller något? Har jag missat något? :D

Reagerade också på det 🙃

...men det är väl så vanligt med färdiga "tillsätt bara vatten"-blandningar tänkte jag.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 538
Senast: tott
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 511
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag är peppad på att utmana mig själv och mina vardagliga vanor så tänker att jag ska lyfta nivån för mig själv under 2020 :) Hoppas att...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 972
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp