Bukefalos 28 år!

Alla vi som pluggar i Lund!

Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Jag hade några års framförhållning och kunde trolla fram köpoäng till en hyreslägenhet med förstahandskontrakt. Det var skönt att slippa bostadshysterin.

Det är dock ca två års kötid på en lägenhet i stans risigare områden (skulle hellre tälta i stadsparken än att bo där, tror jag).
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Jag hade några års framförhållning och kunde trolla fram köpoäng till en hyreslägenhet med förstahandskontrakt. Det var skönt att slippa bostadshysterin.

Det är dock ca två års kötid på en lägenhet i stans risigare områden (skulle hellre tälta i stadsparken än att bo där, tror jag).

Det satt jag och en kompis och diskuterade idag. "Tänk om man varit klok som 18-åring och satt upp sig i lägenhetskö i alla större/studenttäta städer - vad enkelt det skulle vara idag!".
Som man bäddar får man (bokstavligt talat) ligga. :D
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Jag tänkte samma tanke när jag för ungefär ett år sedan anmälde mig till nästan alla bostadsköer i södra halvan av Sverige (i förebyggande syfte, i fall att jag av någon anledning skulle bli tvungen att flytta på mig t.ex. för att jobba). "Varför gjorde jag inte detta när jag var 18?"

Nu har det alltid på något magiskt sätt löst sig med lägenheter ändå (som med den där som jag nämnde ovan; har flyttat flera gånger sedan dess och alltid fått förstahands), men ändå.
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

kl

Jag kommer också hamna på LU i höst. Ska plugga till civilingenjör i tekinsk matematik. Boende är redan fixat i Malmö, då min faster ska hyra ut sin lägenhet.
Mitt största problem är att det lär bli ganska långa dagar, och ganska kort lunch för att åka hem till hunden. Håller på att svimma när jag ser priserna för hunddagis. Ingen här som vill bli doggywalker åt mig? :angel:
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

kl

Ang. boende, jag la in en annons på blocket och satan vad med svar man får! Annonsen kom upp i eftermiddags och jag har fått massa mejl och 2 jättesöta tanter har ringt och har rum att hyra ut :D Känner att det kommer gå bra det här!
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

kl

Ang. boende, jag la in en annons på blocket och satan vad med svar man får! Annonsen kom upp i eftermiddags och jag har fått massa mejl och 2 jättesöta tanter har ringt och har rum att hyra ut :D Känner att det kommer gå bra det här!
Har samma erfarenhet. Har annonserat efter boende i olika städer några gånger och det dröjer en liten stund och sedan ringer det nonstop.
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

kl

Ang. boende, jag la in en annons på blocket och satan vad med svar man får! Annonsen kom upp i eftermiddags och jag har fått massa mejl och 2 jättesöta tanter har ringt och har rum att hyra ut :D Känner att det kommer gå bra det här!

Vad skönt!

Jag har spikat boende tom 30/9 nu så jag lugnar mig några veckor till med att lägga in en annons på blocket.
Flyttar förmodligen ner redan i början på augusti, så är det någon som vill träffas innan skolstart så är det bara att hojta. :)
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

*vinkar lite* Jag pluggar inte där men jobbar med Ekologihuset som base camp hela sommaren på ett projekt. Grattis till alla er som kommit in, jag har själv blivit lite förälskad i Lund över sommaren! Det är ju dock lite dött, både i stan och på skolan... ;)
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Jag ska påbörja min typ tusende termin på Juristprogrammet :p Skämt åsido så är det bara ett år kvar nu! :D

Bor i eget radhus, tillsammans med 2-årig dotter, 1-årig hund och två katter, i Staffanstorp. Busshållplats ca 30 meter från huset och med buss tar det ca 15-20 minuter till Lund C. Har förhållandevis gott om plats så krisar det kan jag nog assistera för ett tag :) Man kan inte vara allergisk mot pälsdjur och man måste orka med en glad 2-åring som sjuttioelva gånger per dag frågar "Vad gör du?" :D
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Åh vad roligt, hur länge blir du kvar?

Det kan vara Sveriges enda stad som nästan dör ut helt sommartid. Jag är van vid motsatsen, turister invaderar min hemstad mellan juni och augusti, sedan blir den lika öde och slö som vanligt resten av året.
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Bara under juli så inflyttningsvågen slipper jag nog... :p Här är verkligen lugnt och skönt just nu, sitter lappar överallt med "x antal anledningar att stanna i Lund över midsommar" och x antal aktiviteter man kan hitta på här över hela sommaren. Tappert försök... :D
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Det är ändå betydligt mer livat i år än tidigare år, kunde jag konstatera sist jag var i stan (häromdagen). I år går det t.o.m. lite vuxenfilmer på biografen, förra året gick det mest bara barnfilmer hela sommaren.
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Jag ska läsa Miljörätt och en kurs som heter riskanalys miljö och hälsa någonting :) Tips om bostad är att lämna en intresseanmälan på krebo.se, där fick jag bostad fort! Kanske hade jag bara tur, men värt ett försök iaf :)
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

kl

Väcker lite liv i tråden på nytt och undrar om det är några härifrån som ska vara med på den kommande helgens Lundarundor?
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Så, vilken nation ska man välja? Vad jag förstått är det inte så stor skillnad om man som jag antagligne inte kommer engagera sig såå mycket?
Brukar miljöisarna hänga på ett ställe? :p
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

Vad händer de första veckorna? Mycket nollningar och fester? Hur lär ni känna alla i klassen? =)
 
Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

kl

Är det någon som har fått information från universitetet? Jag tänkte att man borde få info om kursstart, eventuell introduktionstid och upprop osv, men jag har inte fått någonting alls :( Vet ju när kursstarten är, men ingenting mer. Lite oroväckande...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet att det finns en tråd för de som redan studerar men jag tänkte att det kanske finns intresse för en för oss som fortfarande...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: Araminta
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
25 236
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 597
Senast: Barbabelle
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 321

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp