Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så glad att mina föräldrar rensar! De gör det inte för vår skull men det kommer underlätta för oss den dagen det är dags.

Jag har lagt mitt rensande i malpåse ett tag. Tänkte ta krafttag till våren när alla grejer till husbilen är borta från garderoberna.
 
Jag har precis insett att jag har hamstrar i släktledet. Vi håller på att röja i farmor/farfars hus. Släkten har bott där sen 30-talet. Det är inte mkt man valt att slänga under åren!

Min farmor och farfar sparade också allt. Mamma och pappa också.
Sen ärvde jag samma gen 🙄😅

Då har ni att göra! 😊

En kollega som satt i samma sits tog kontakt med en lokal hjälporganisation /loppis.
Först tog kollegan med familj och plockade ur allt de ville behålla, sen fick organisationen ta över. Om jag förstod det rätt så tog de både hand om det som de ansåg kunde säljas på loppisen OCH skjutsade skräpet till tippen.
Hur smidigt och bra som helst! Och miljötänk eftersom prylarna fick en andra chans 🥰
 
En kollega som satt i samma sits tog kontakt med en lokal hjälporganisation /loppis.
Först tog kollegan med familj och plockade ur allt de ville behålla, sen fick organisationen ta över. Om jag förstod det rätt så tog de både hand om det som de ansåg kunde säljas på loppisen OCH skjutsade skräpet till tippen.
Hur smidigt och bra som helst! Och miljötänk eftersom prylarna fick en andra chans 🥰
Det där lät smart.
 
Min mamma försöker sälja ett par stolar. Hon fick svar ganska omgående av en man som ville köpa bara han fick låna en bil först. Han har nu i några veckor sagt att "i morgon får jag låna bil så jag kan hämta dom" men sen har han inte dykt upp. Efter några sådana gånger swishade han pengar och sa att han skulle komma på natten bara mamma ställde ut dom på tomten. Sagt och gjort men ingen gubbe kom. Mamma ledsnade på att bära in och ut stolarna och sa att om han inte kommer senast den 2/1 så lägger hon ut dom igen/slänger dom. Han svarade direkt (för någon dag sedan) att han fått låna en bil så han kan komma idag. I morse hade han messat och skrivit att han blivit misshandlad av en knarkare så han kan inte komma men kommer gärna en annan dag. 🙃🙈😂 Jag gissar på att sanningshalten i misshandeln är ca noll. Fattar inte ens varför han envisar med att ha stolarna. De är bara helt vanliga furustolar i dåligt skick. Mamma har tom erbjudit sig att swisha tillbaka pengarna bara för att slippa honom.
 
Kopplet skickat och fyra koppel till sålda och hämtade :bump: Jag ville inte sälja de fyra egentligen och gick med en del förlust men jag är så fånig att jag bara vill ha matchande saker och eftersom jag räknade fel så räckte inte materialet till selar också och att köpa mer material hade blivit för dyrt (plus mitt försök till köpstopp) så därför la jag ut dem på annons. Valde att sälja med förlust för att bli av med alla samtidigt och inte bli sittande med ett eller två kvar som jag kanske inte hade fått sålt. Så ja, både glad att jag blev av med dem och ledsen för de var så häftiga
 
Äntligen helg!
Mina kvarvarande filtar är tvättade och det är en ren fröjd att packa in dem i garderoben och de ryms gott och väl på ETT hyllplan istället för två :banana:

Dock hittade jag en till filt 🙈
Men eftersom vi inte saknat den får den också följa med de andra ursorterade filtarna och värma uteliggare i den stora staden.
 
Gjorde en snabb översyn på påslakanset, ungarna fick varsitt nytt i julklapp så jag behövde få plats med dem.

Det fanns tre set som vi inte använt på minst ett år så de blev ursorterade.
Men vad gör man av dessa? Finns det någon som köper begagnade sängkläder, är det värt att lämna in på Myran eller liknande eller är de bara att lämna in på tygåtervinning?
 
Gjorde en snabb översyn på påslakanset, ungarna fick varsitt nytt i julklapp så jag behövde få plats med dem.

Det fanns tre set som vi inte använt på minst ett år så de blev ursorterade.
Men vad gör man av dessa? Finns det någon som köper begagnade sängkläder, är det värt att lämna in på Myran eller liknande eller är de bara att lämna in på tygåtervinning?

De som väver trasmattor brukar tycka om att använda begagnade sängkläder. Är de i bra skick ge dom till Erikshjälpen/Myrorna eller om någon söker tyg till trasmattor.
 
@DarkInNight Jag sålde faktiskt ett par bäddset (påslakan + örngott) tidigare i år. Ingen stor peng, men jag fick dem sålda rätt snabbt (helt okej skick, men de hade hängt med i rätt många år om vi säger så...).
 
Nytt år, nya tag! Oh well.. Energin tryter och så himla mycket är det inte kvar, så det gör inte så mycket att tempot är långsamt. Jag tittade bland sminket häromdagen och sålde iväg två små ögonskuggepaletter som jag inte använder (pga en större palett med liknande färger som är den som jag sträcker mig efter). Idag skickade jag iväg ett par småsaker, och sålde ett gammalt släpvagnslås (som jag trott att jag skickade med släpet när det såldes för flera år sedan..).
 
Så glad att mina föräldrar rensar! De gör det inte för vår skull men det kommer underlätta för oss den dagen det är dags.

Jag har lagt mitt rensande i malpåse ett tag. Tänkte ta krafttag till våren när alla grejer till husbilen är borta från garderoberna.
Mina föräldrar "dödstädar" varje år, lite makabert, men de är väldigt bra på att rensa! Sambons mamma gick bort ör över ett år sen och vi är inte klara med att rensa det hemmet än... :(:meh:
 
Mina föräldrar "dödstädar" varje år, lite makabert, men de är väldigt bra på att rensa! Sambons mamma gick bort ör över ett år sen och vi är inte klara med att rensa det hemmet än... :(:meh:

Ja, det är så mina föräldrar tänker mer. Håller med om att det är lite makabert..
 
Har gått igenom garderoberna och rensat ut alla udda och dåliga klädhängare.
Så många hängare behövs faktiskt inte heller, efter min klädrensning.
Hade bla ett flertal av två lika sorter som fick vara i varsin garderob.
Det blev så fint och lättöverskådligt.
 
Gjorde en snabb översyn på påslakanset, ungarna fick varsitt nytt i julklapp så jag behövde få plats med dem.

Det fanns tre set som vi inte använt på minst ett år så de blev ursorterade.
Men vad gör man av dessa? Finns det någon som köper begagnade sängkläder, är det värt att lämna in på Myran eller liknande eller är de bara att lämna in på tygåtervinning?
Jag brukar lägga tyg i påse och lägga i tyginsamlingen på H&M. Då får man rabattcheck på 50:-. Tror att det är fler butiker som har. Ibland lägger jag påse och lämnar in utan att ta kupong bara för att de återvinner tyget :)
 
Jag brukar lägga tyg i påse och lägga i tyginsamlingen på H&M. Då får man rabattcheck på 50:-. Tror att det är fler butiker som har. Ibland lägger jag påse och lämnar in utan att ta kupong bara för att de återvinner tyget :)
Det är ett bra tips, men tyvärr finns det ingen H&M här och närmaste köpcentrum där de finns är jag in på högst en gång per år :)
 
Det är ett bra tips, men tyvärr finns det ingen H&M här och närmaste köpcentrum där de finns är jag in på högst en gång per år :)

Lindex och Kappahl har också liknande system. Om du har en sån i närheten :)
Man måste inte ta checken, jag brukar bara lämna in min påse och gå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 655
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 039
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp