Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det gick åt fel håll igår. Beställde ny toastol och duschblandare. Nödvändigt tyvärr.
Men å andra sidan så försvinner de gamla när de nya kommer så de tar väl ut varandra.

Rensandet har stått stilla ett tag nu......hm. Får titta mig omkring igen med röjarögon
och även ändra på de saluannonser jag har ute.
De har nog hamnat långt bak i flödet vid det här laget.

Förresten, kastade några par ridhandskar/vantar som gjort sitt. Hittade dem där jag inte är så ofta.
Kanske ska ta en vända till där.
 
Fattar inte hur ni orkar.
La ut en annons om en köttkvarn igår. Viöl redan ta bort annonsen och påstå att den är såld.
Får bara en massa konstiga meddelanden från folk utan namn. Stressar upp och får för mig saker/tankar som inte riktigt är rimliga.
Vart annonserar du där folk inte behöver ha namn för att skicka meddelanden? Låter ju jättemärkligt.
 
Vart annonserar du där folk inte behöver ha namn för att skicka meddelanden? Låter ju jättemärkligt.
Facebook. De har namn eller alias. En hade inte namn. Vet inte hur man lyckas med det.

Jag fick nog av alla skambud, så jag tog bort annonsen. Kvarnen får stå här och samla damm, om inte svägerskan vill ha den.
 
Nu börjar jag bli less på att rensa släktings lägenhet... och att sälja, packa, skicka. Tyvärr är det fortfarande (för) mycket kvar, så det blir att hålla ut ett tag till! Känslan av olust över att slänga saker är dock fortfarande större än känslan av tristess och omak i att sortera och sälja eller ge bort, så jag biter ihop :D Det värsta är böcker... enstaka går att sälja, men det kanske är 1 av 25... second hand vill inte ha dem och jag tycker det är ap-jobbigt att slänga just böcker!
 
Jag har lagt ut ett set med draperiskenor och det skulle komma en och hämta dem klockan 12, men nu ville hen ändra till ikväll. Visst, det är väl okej, men jag har två andra intresserade och jag vill helst ha iväg dem NU så jag vet att de är sålda och det inte blir en sådan långdragen historia som med gardintillbehören jag sålde i vintras

Har eventuellt mina hundkoppel och halsband tingade men vet inte ännu och har sålt två marsvinshus. För övrigt går det segt på säljfronten. Ska se om jag går inom second handen efter praktiken och ser om hon har gått igenom det jag har lämnat in ännu
 
Nu börjar jag bli less på att rensa släktings lägenhet... och att sälja, packa, skicka. Tyvärr är det fortfarande (för) mycket kvar, så det blir att hålla ut ett tag till! Känslan av olust över att slänga saker är dock fortfarande större än känslan av tristess och omak i att sortera och sälja eller ge bort, så jag biter ihop :D Det värsta är böcker... enstaka går att sälja, men det kanske är 1 av 25... second hand vill inte ha dem och jag tycker det är ap-jobbigt att slänga just böcker!

Lägg ut annons om böcker bortskänkes? Känns bättre än att slänga :)
 
Jag är riktigt sugen på att rensa, men orken är lite emot mig.

Har samlat ihop en låda med diverse småprylar jag tänkt ge katthemsloppisen, men jag fixar inte att åka dit pga nedsatt ork :(
 
För mig går det långsamt och är mest strumpor ut just nu. Blivit benhård på dessa:D Men städade ur två skåp i köket förra veckan och slängde matvaror som varit öppnade länge eller varit länge över bäst före. Samt slängde en kruka igår som var trasig.
 
Jag har sålt sålt Connemara-ponnyn, räknas det? Det är ju inte inomhus, men ändå en mindre grej att tänka på. Och med henne försvann också en grimma och ett grimskaft. Det måste ju räknas.

Tyvärr har jag lyckats köpa en till husvagn! Men min stora ska säljas, så det känns som att jag gör någonting nyttigt när jag down-size:ar. :)
 
Jag var inne på secondhanden och hämtade pengarna för de tre kassarna kläder jag lämnade in (inklusive en balklänning som kostat över 2000kr). Jag fick hela 87kr för alltihop :meh: men tre kassar mindre i garderoben. Med hem följde en bikiniöverdel och en kjol så jag fick sammanlagt 67kr 😅
 
Äntligen är mc-hjälmen levererad och borta ur huset. SÅ SKÖNT! :)

Ska ta ett krafttag i nästa vecka när jag jobbar lite och rensa ut mer inne. Men denna veckan är det 5 nätters jobb och prioritet denna veckan är att få ordning i trädgården och växthuset för jag är sååå försenad med det i år.
 
Har gjort ytterligare en rensning i bokhyllan. Ett 15tal böcker ligger nu i påsar i bilen för vidare färd, gåva till second hand. Några bra faktaböcker bla.
Dessutom har jag gått igenom några pärmar och rensat undan gamla fakturor mm från 1990nånting till och med 2015. Det som var 3 smockfulla extratjocka pärmar ryms nu i en pärm.
Det som sparats är "braatthakvarpapper".
Men jisses så många bränslefakturor man har fått under åren - för att inte tala om kvitton och fakturor för djurfoder, spån och en och annan veterinärräkning.
Jag räknade INTE ihop dem.

Fast jag erkänner, jag har skickat efter två par träningsbyxor och en träningsbok. Det 3 sakerna räknas till friskvårdskontot tycker jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 411
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 023
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp