Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag borde försöka sälja och ge bort en del saker.. Tycker bara det tar så mycket tid och energi med folk som krånglar, vill bara ha snabba och okomplicerade köpare :D
 
Jag borde försöka sälja och ge bort en del saker.. Tycker bara det tar så mycket tid och energi med folk som krånglar, vill bara ha snabba och okomplicerade köpare :D
rekommenderar i så fall tradera om du har mindre grejer och orkar skicka. Där behöver man oftast ingen kundkontakt alls = inget krångel.

Jag har bara använt mig av facebook någon månad för att sälja grejer men är redan urless. Det går typ minst 10 "kontakter" på ett sälj och majoriteten av dem ställer tusen frågor, skjuter upp hämtningar osv och sen slutar de helt plötsligt svara. Lagom less nu.
 
Jag borde försöka sälja och ge bort en del saker.. Tycker bara det tar så mycket tid och energi med folk som krånglar, vill bara ha snabba och okomplicerade köpare :D
Jag har bara använt mig av facebook någon månad för att sälja grejer men är redan urless. Det går typ minst 10 "kontakter" på ett sälj och majoriteten av dem ställer tusen frågor, skjuter upp hämtningar osv och sen slutar de helt plötsligt svara. Lagom less nu.
Men är det verkligen så jobbigt? Jag köper en del jag behöver på Marketplace och har sålt ett gäng grejer också och tycker att det fungerar jättebra. Vad säljer ni för saker eftersom folk är så veliga och jobbiga? Jag säljer mest häst- och hundgrejer.
 
Men är det verkligen så jobbigt? Jag köper en del jag behöver på Marketplace och har sålt ett gäng grejer också och tycker att det fungerar jättebra. Vad säljer ni för saker eftersom folk är så veliga och jobbiga? Jag säljer mest häst- och hundgrejer.
Jag har bara sålt möbler. Svårast har varit ett bord där många verkar vara intresserade ett tag men sen rinner det ut i sanden.

Det är irriterande för att folk säger att de ska hämta så jag stressar hem från jobbet eller stannar hemma en helgdag osv för att de sedan bara ska skjuta på det, bli sena eller bara inte höra av sig.
 
Kom igång igen efter semestern idag, med en auktion ut på Tradera. La ut den med ett köp-nu pris och nu är den såld 👍
Hmm, undrar om jag kunde satt ett högre pris 😄😄 Men nöjd med 350 kr in för något jag inte vill ha och en kartong bort från förrådet!
 
Jag har smått panik över alla prylar! Lyckades ju sälja av väldigt mycket ett tag och det var så skönt att äntligen inte ha kaos! Men då började jag med alla projekt jag haft liggande istället så nu är det värre än någonsin för istället för att göra klart ett projekt åt gången så ligger det nu en halv miljon projekt utspridda och blir förstörda för att jag måste kliva över dem hela tiden :banghead:

Jag har också gjort smycken av mycket som legat i gömmorna och som jag trodde skulle bli sålda direkt men jag har bara fått sålt några stycken. Vilket iofs är bättre än inga alls. Har också fått sålt en del marsvinssaker och har en beställning jag håller på med så där får jag in några kronor.

En peruk har också flyttat och en till väntar på att bli tillsnyggad och när den är klar så åker den också ut på annons. ”Borde” lägga ut fler peruker för att få in pengar men vet att jag kommer att ångra mig så jag avvaktar med det
 
Jag har smått panik över alla prylar! Lyckades ju sälja av väldigt mycket ett tag och det var så skönt att äntligen inte ha kaos! Men då började jag med alla projekt jag haft liggande istället så nu är det värre än någonsin för istället för att göra klart ett projekt åt gången så ligger det nu en halv miljon projekt utspridda och blir förstörda för att jag måste kliva över dem hela tiden :banghead:

Jag har också gjort smycken av mycket som legat i gömmorna och som jag trodde skulle bli sålda direkt men jag har bara fått sålt några stycken. Vilket iofs är bättre än inga alls. Har också fått sålt en del marsvinssaker och har en beställning jag håller på med så där får jag in några kronor.

En peruk har också flyttat och en till väntar på att bli tillsnyggad och när den är klar så åker den också ut på annons. ”Borde” lägga ut fler peruker för att få in pengar men vet att jag kommer att ångra mig så jag avvaktar med det
Vad är det som gör att du tror att du kommer ångra dig om du lägger ut fler peruker?

Angående påbörjade projekt... så har jag lagt undan dem så de inte syns när jag tappar styrfart. När jag sedan helt plötsligt får både tid, lust och ork samtidigt så tar jag fram något igen. Ligger de framme så stjäl de både lust och ork, bara av att finnas till 😊
 
Vad är det som gör att du tror att du kommer ångra dig om du lägger ut fler peruker?

Angående påbörjade projekt... så har jag lagt undan dem så de inte syns när jag tappar styrfart. När jag sedan helt plötsligt får både tid, lust och ork samtidigt så tar jag fram något igen. Ligger de framme så stjäl de både lust och ork, bara av att finnas till 😊
För jag har gjort det innan och då ångrat mig. Det är min nuvarande hang-up, så även om jag inte orkar med min instagram just nu så hoppas jag att jag ska starta upp igen och då ”behöver” jag dem. Kan ju iofs köpa nya i så fall, men det tar ju evigheter innan man får hem dem från Wish och man vet aldrig i vilket skick de kommer att vara när man får hem dem.

Jag har lagt undan dem åter och åter igen men allting hamnar ändå över hela golvet igen efter ett tag 😫 Så nu får det ligga tills jag har betat av dem ett efter ett. Det mesta är samlat i extrarummet så jag kan iallafall stänga ute hundarna. Nackdelen är att min fotohörna är knökfull vilket gör det ännu svårare att starta upp instagram igen 😑
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 023
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 384
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
254
· Visningar
17 327
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 217
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?
  • Födda -21

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp