Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dumpade en hel del paket hos posten idag. En foamroller som har stått och skräpat i olika hörn i säkert ett år. Vet inte hur många gånger jag har förbannat fysioterapeuten som rekommenderat den när den ramlat hit och dit av minsta lilla vindpust.
 
Jag samlade ihop lite tyger för att plocka undan projekt som kan vänta. Öppnade en låda jag trodde var tom. Där låg ytterligare projekt :arghh:
 
Jag samlade ihop lite tyger för att plocka undan projekt som kan vänta. Öppnade en låda jag trodde var tom. Där låg ytterligare projekt :arghh:
Ush vad jag känner igen detta! Min regel har blivit att aldrig plocka undan projekt förrän de är klara. Alltid lite stökigt någonstans, men de blir färdiga i alla fall och ligger inte och stökar i lådor och skåp.
 
Sålde min cpu så hurra för det. Dock har någon av mina HG tagit med sig gardinstänger och fästen så det måste inköpas, bleh. Har ingen aning om vem det var som gjorde det.
 
Ush vad jag känner igen detta! Min regel har blivit att aldrig plocka undan projekt förrän de är klara. Alltid lite stökigt någonstans, men de blir färdiga i alla fall och ligger inte och stökar i lådor och skåp.
Ja, jag blev inte så glad direkt. Håller på att bli galen på allt jag startar :arghh: Jag plockar undan och plockar fram och plockar undan och plockar fram så det är inte ens lönt att försöka plocka undan längre för det är utplockat och utspritt igen efter ett par dagar. Så nu får allt ligga framme tills det är klart
 
Men har iallafall fått sålt peruken, tre kattigloos och ett smycke idag så jag är nöjd för stunden 😁

Men hade önskat att det gått fortare med smyckena. Råkade köpa på mig lite för många berlocker på Etsy som jag trodde skulle gå åt direkt men tji fick jag 😑
 
Lade upp två halsband (billiga - hade nog slängt dem bara om de inte sålts) på Tradera och båda såldes för en tia/st med Köp nu. Smidigt! Ska lägga upp ett par nya auktioner i helgen. Fortsätter med ett par småprylar i taget där, lite småpengar i taget. Lite kul är det ändå när de säljs. :D
 
Glad säljare och glad köpare.
Under sensommaren blev det att prata med en person på en loppis. Hon visade sig gilla 50-60talskläder och jag har en del kvar från min mor som jag har sparat då jag gillar dem. Ovanliga mönster på tygerna bla.
Hon blev intresserad och eftersom hon verkade ha rätt storlek för plaggen (vilket jag tyvärr inte har) så fick hon mitt telnr.
Nu hörde hon av sig och så har det varit provning här i dag.

Helt sanslöst, vi trodde inte det var sant. De flesta klänningarna satt som ett smäck på henne!
Av kjolarna kunde hon bara ha en men när hon for så hade i alla fall 9 klänningar, 1 kjol och 1 kappa försvunnit härifrån.
Det känns så roligt att kläderna kommer att användas (hon kunde knappt bärga sig) och mindre plats här hemma. Bara några plagg att packa ned.
 
Glad säljare och glad köpare.
Under sensommaren blev det att prata med en person på en loppis. Hon visade sig gilla 50-60talskläder och jag har en del kvar från min mor som jag har sparat då jag gillar dem. Ovanliga mönster på tygerna bla.
Hon blev intresserad och eftersom hon verkade ha rätt storlek för plaggen (vilket jag tyvärr inte har) så fick hon mitt telnr.
Nu hörde hon av sig och så har det varit provning här i dag.

Helt sanslöst, vi trodde inte det var sant. De flesta klänningarna satt som ett smäck på henne!
Av kjolarna kunde hon bara ha en men när hon for så hade i alla fall 9 klänningar, 1 kjol och 1 kappa försvunnit härifrån.
Det känns så roligt att kläderna kommer att användas (hon kunde knappt bärga sig) och mindre plats här hemma. Bara några plagg att packa ned.
Sådant är ju så kul! Speciellt när man har lite annorlunda smak och lyckas göra sådana fynd 😃

Jag gjorde ett riktigt fynd förra veckan (ska ju egentligen sälja ett gäng kjolar men ja:angel:) och hittade en riktigt fin underkjol i stärkt tyll med spets som jag aldrig hade haft råd med ny. Priset? 8kr!
 
Idag har jag skickat två koppel, två utställningsplattor, två halsband och fem plattöverdrag 😊 En klänning och ett par overkneestrumpor flyttade tidigare i veckan.

Jag har också röjt som bara den bland tyger, smycken och alla projekt så nu har alla små stuvbitar, misslyckade projekt och lite annat åkt i soptunnan och jag fick till och med en låda tom 😮 Så nu blir det ett projekt åt gången och sedan ska det plockas undan innan jag tar fram nästa (ehm, lycka till 😅, men jag ska försöka iallafall!). Alla otvättade tyger körs just nu i tvättmaskinen så det bara är att börja sy i dem när andan faller på. Jag ska bland annat sy en body till min systerson och en kjol till min brorsdotter av ett jättesött tyg med marsvin på 😍. Smyckena har fått en egen hörna på ett oanvänt bord jag glömt bort så de kan röjas runt bland utan att jag har dem över hela golvet.

Så här har nog kommit in mer i form av material till smycken, koppel, tyger och kläder än det har kommit ut men ordningen är äntligen återställd så jag är nöjd ändå! Några nya annonser är också utlagda så nu hoppas jag att det blir sålt
 
Här har jag börjat rensa i biblioteket. Vet inte om det bara är mina böcker som är poppis men de gick för mer än jag köpt dem för på tradera? Är lite rädd att det blivit något missförstånd för jag förstår inte riktigt folk som köper dem begagnade för mer än de kostar nya:confused:
 
Här har jag börjat rensa i biblioteket. Vet inte om det bara är mina böcker som är poppis men de gick för mer än jag köpt dem för på tradera? Är lite rädd att det blivit något missförstånd för jag förstår inte riktigt folk som köper dem begagnade för mer än de kostar nya:confused:
Kan de vara slut i affär? Finns ju en del böcker som inte längre går att få tag på nya. Annars är det ju lite underligt, men bara att tacka och ta emot :)
 
Kan de vara slut i affär? Finns ju en del böcker som inte längre går att få tag på nya. Annars är det ju lite underligt, men bara att tacka och ta emot :)
Kanske att de är slut i svensk affär (engelska böcker) men de finns ju för en spottstyver på amazon. Men jo, jag tackar och bockar haha
 
Det är september, och jag lade upp förra bilens vinterdäck på blocket igår kväll. Väldigt lågt pris, dels för att de såldes utan fälgar och dels för att jag ville ha dem sålda snabbt. Däck är så förbannat drygt att ha liggandes, och jag avskyr att sälja/köpa fordon och relaterat.. Tidigare ikväll såldes de iaf, så nu är de väck! :D:banana:

Åter till att sälja småplock på Tradera, har lagt upp en handfull nya annonser där nu i helgen.
 
Ska ta tag i garderoben i eftermiddag. Den är fylld till bredden.. Ingen säljbart tror jag, har sytt det mesta själv. Kanske kan återanvända tyget till andra plagg, för det är en hel del jag sparat bara för att jag gillar tyget.

Ska även lägga ut lite mönster och tygstuvar på Tradera. Det tänkte jag ta tag i redan nu. Rensa i syrummet. Målet är att en hel back ska tömmas.
 
FB_IMG_1567702796825.jpg

Oj vilken hög igenkänningsfaktor :angel:
 
Fick en smärre chock i helgen. Fyra barnböcker gick som smör på Tradera för 312 kronor. Hade liksom på FB-loppis knappt fått 40 kr. Så den summan åkte in på sparkontot :) Sålt av lite annan småbröte också. Nu när jag ändå går hemma så funkar det rätt fint med Tradera.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 017
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 384
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
254
· Visningar
17 303
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 216
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp