Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var du tvungen att nämna korsett 😂 Fast jag ska INTE ha fler! Villhövernerven skriker dock att det är livsviktigt med en korsett till just nu :banghead: Men jag ska stå emot och istället gå och fota berlocker!

Det är ingen riktig korsett utan en sån korsettliknande bh från hm. Men den är kanske din strlk? 70b? Haha, vad dum jag är, sorry ^^ tar tbx det :p
 
Underbart när det går så snabbt!
Verkligen! Önskar bara att det gick lika snabbt för de andra grejerna 😅

KL
Jag har en som vill köpa berlocker men hon vill ge 100kr för allihopa och det släpper jag inte dem för. Även om jag är rätt desperat just nu så är jag inte så desperat att jag säljer berlocker för över 200kr för 100kr när tanken var att tjäna några kronor för dem. Hon har hört av sig innan också och klagar på mina priser. Men gå in på Etsy och köp skiten själv om jag nu är så dyr! Inte nog med att det är riktigt fina grejer så kommer säljaren utan kostnad dessutom att skicka ett nytt paket för ett paket jag beställde för flera veckor sedan som inte kommit fram.
 
Idag ska jag lägga ut kläderna!
Håll tummarna för mig! Det är bl a flera jackor som jag inte använt på måååånga år, men som överlevt många rensningar ändå och bara hängt, har inte kunnat göra mig av med dem.
Men nu är det dags!
Känner att jag påbörjat någon sorts reningsperiod nu faktiskt, köpstoppet är jättebra för mig!

Ibland känner jag att jag kunnat elda upp typ hela min garderob och börja om! Med undantag för ett par enstaka plagg...
 
Var med på en loppis en av min sambos släktingar höll i.

Jag rensade snabbt ut 2 lådor + lite dukra och slängde med. Detta var på en lördag och i mitt stilla sinne tänkte jag att får jag inte sålt det så åker jag med grejerna till second hand. Hade velat ha mer tid på mig och rensat mer men såhär i efterhand är jag glad att jag inte gjorde det.

Jag var sen dit och de hade glömt handsprit så jag ställde av mitt åkte till jobbet för att hämta upp så vi kunde ställa ut.
Jag fick hjäölp av att ställa upp. Dock gick allt till ett svishnummer vilket var min sambos syster.

Kan säga att jag gick 100kr back på denna affär. (hade tidigare bokat en större kyldyna som hon tog med och jag betalade på plats via svish) med facit i hand så skulle jag ha gått lite plus. Några av mina saker hade de sålt innan jag kom ut + att jag fick sålt lite. Och det som blev kvar åkte jag med till återvinningen/andra chansen.

Jag kommer vara med nästa gång också vi satsar på slutet av oktober. Dock kommer jag ta med ett eget tält och en ha egen svish på mmina grejer. Ja det blev lite avmätt.

Men men jag ju iallafall bort 2 flyttlådor med lite smått och gott :D
 
Var med på en loppis en av min sambos släktingar höll i.

Jag rensade snabbt ut 2 lådor + lite dukra och slängde med. Detta var på en lördag och i mitt stilla sinne tänkte jag att får jag inte sålt det så åker jag med grejerna till second hand. Hade velat ha mer tid på mig och rensat mer men såhär i efterhand är jag glad att jag inte gjorde det.

Jag var sen dit och de hade glömt handsprit så jag ställde av mitt åkte till jobbet för att hämta upp så vi kunde ställa ut.
Jag fick hjäölp av att ställa upp. Dock gick allt till ett svishnummer vilket var min sambos syster.

Kan säga att jag gick 100kr back på denna affär. (hade tidigare bokat en större kyldyna som hon tog med och jag betalade på plats via svish) med facit i hand så skulle jag ha gått lite plus. Några av mina saker hade de sålt innan jag kom ut + att jag fick sålt lite. Och det som blev kvar åkte jag med till återvinningen/andra chansen.

Jag kommer vara med nästa gång också vi satsar på slutet av oktober. Dock kommer jag ta med ett eget tält och en ha egen svish på mmina grejer. Ja det blev lite avmätt.

Men men jag ju iallafall bort 2 flyttlådor med lite smått och gott :D

Hmm, lät ju lite konstigt med pengarna där då, men skönt att få bort grejer iaf!

Jag har lagt ut fem jackor på annons nu. Hoppas de blir sålda, men blir de inte det får mamma lämna dem till en second hand-affär.
 
Åh, hjälp mig.

Har världens finaste skor, som jag köpte för typ... hmm ja minst 7 år sen iaf. Och jag har använt dem ja säkert 2 ggr sen dess 😂🤣.
De är sååå fina, men klackarna är höga och jag använder dem aldrig.
Dem borde jag sälja va? 😶
 
Haha asså varför... jeez. Fast jag kan ju tänka på dem som ett konstverk? :p
Jag har dem stående på byrån och ser dem ju varje dag... tänker ofta på hur fina de är. Giltigt skäl att behålla?
Jag har en hel hög skor som står i en hylla bara för att de är fina. Antingen passar de inte eller är för kass kvalité (man ska inte köpa skor på Wish oavsett hur söta de är 🙄). Jag använder dem ibland när jag fotar till instagram
 
En kompis efterlyste ett gammalt skåp av en viss modell som hon ville köpa.
Gissa vem som hade ett stående som jag inte har plats för? :D
Hon fick betala vad hon tyckte att de var värt = win-win!
Påminner mig om att jag i dagarna har sålt ett halssmycke med kedja.
Min kompis berättade att hon sökte ett speciellt sorts smycke som hon tänkte ge till sin syster som fyller jämnt om ett tag. Kompisen vet att syrran är förtjust i vissa saker och har även sökt på alla möjliga säljsidor.
När hon beskrev det så sa jag häpet att "ett sånt tror jag att jag har och jag har länge tänkt sälja det för jag använder det aldrig".
Vi bara tittade förbluffat på varandra.
Jag tog med det nästa gång vi träffades och det var precis det smycket kompisen menade.
Kompisen visste vad det låg på i för pris och betalade mindre än så men jag fick mer än jag hade sagt.
Win-win. :)
 
Har lagt upp 4 auktioner på Tradera, två av dem har fått bud. Vore kul om det blev lite budgivning också :D och gärna bud på de andra två annonserna!
Är så trist när en rensar ut något, fotar och skriver en informativ text och så blir det noll respons... vad ska jag då göra av den utrensade saken?? Risken hos mig är stor att den då åker tillbaka till där jag rensade den ifrån. Helt fel val men kommer snabbast ur synhåll på så sätt O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 768
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 048
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp