Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ägnat morgonen åt att packa in teservis i bubbelplast. Det gick åt en hel del, men nu ska den väl komma fram hel och hållen. Frakten blev dyrare än jag hade räknat med, det blev mer emballage än vid provvägningen. Nåja, jag bjuder på 9 kr och en massa bubbelplast. Hoppas mottagaren blir nöjd!
Nu väntar jag bara på en betalning till sen är alla grejer sålda för den här gången.

Kanske ska göra ett röj bland mina tyger igen. Har en hel del av den varan. Fyra stora plastbackar, en Malm-byrå med sex lådor, och två små byråer med stuvar. En hel del tyg var det. Har man tur är det någon som nappar, har man inte tur får man hitta på något att sy av allt tyg. Det är nog dessutom en hel del som är för smått för att göra något annat än typ lapptäcken av. Kanske lika bra att förpassa till de sälla jaktmarkerna.
 
En auktion är fortfarande inte betald... vet att Tradera har påmint men det har inte hjälpt. Blir så trött på folk som inte betalar! Lägg inte bud om du inte tänker fullfölja köp tänker jag. Hur svårt kan det vara??
Jag har flera gånger varit med om att jag inte fått mail från Tradera. Vet inte om just de mailen hamnade i skräpkorgen på något vänster, men de gick aldrig att hitta i alla fall. Tack och lov har det varit bra säljare som skickat meddelande direkt till mig.
 
Jag har flera gånger varit med om att jag inte fått mail från Tradera. Vet inte om just de mailen hamnade i skräpkorgen på något vänster, men de gick aldrig att hitta i alla fall. Tack och lov har det varit bra säljare som skickat meddelande direkt till mig.
Det här hände mig också en period - under några månaders tid fick jag inga mail alls från Tradera, varken vunna auktioner eller auktioner där någon bjudit över. När jag till slut kom fram till att något inte stämmer kontaktade jag Tradera efter att ha försökt leta runt på sidan utan att kunna lösa det. Det visade sig att de på något sätt hade stängt av utskick till min mail, och de fixade problemet på någon minut. Efter att jag kontaktade dem har det inte varit några problem igen.

Edit: I mitt fall kom det varken i vanliga inkorgen eller skräpposten, och de kunde se i sitt system att det var något knas med utskicken till min mail.
 
Vi hade tänkt röja och organisera förrådet under trappan idag. Men herrn i huset blev inringd på jobb så det får vänta. Jag kanske ger mig på något annat, typ en byrå med lite gott och blandat i.
Problemet är att det mesta där, och i förrådet, är hans grejer..
 
Har lagt ut en del saker i de lokala bortskänkes-grupperna, men utan framgång denna gång.
Har egentligen ingen lust att slänga exempelvis en militär-ram-ryggsäck utan skador, bara för att den förvarats i uteförrådet. (Jag klarar inte av lukten.)

:crazy:
 
I somras skulle det hållits megaloppis i byn, men pandemin stoppade den. Hade haft massor att sälja då. Och saker att skänka till idrottsföreningens auktion. Blev ju inget med det.

Vågar man ha trädgårdsloppis i vinter? :angel::D
 
Tradera har halva provisionen för upp till 15 saker man lägger ut till försäljning. Gäller till den 1 nov tror jag. Jag tänkte lägga ut ett gäng saker, blir de inte sålda kostar det ju inget.

Glöm inte lägga till koden bara. Det gjorde jag på typ hälften av mina annonser, klantigt nog..
 
Körkortsböckerna blev hämtade men inget svar på barnkläderna än. Låter annonsen ligga kvar tills jag har möjlighet att lämna dom till insamling.

Sålt 3 hästtäcken på en spontan "vid vägen-loppis" som mamma drog ihop och lämnade in barnoveraller till en second hand och fick hela 750kr för det. 💰💰💰
 
Nu har jag fått vridhuset på kranen till timmervagnen reparerad och ska försöka sälja den. Kollar på annonser men har lite svårt med prissättningen. Jag har något minne av att det var någon som kanske visste något om sådana saker här?
 
Det är lite kul med Tradera, ibland får man sålt saker man inte trodde skulle gå att sälja alls efter att ha försökt på Facebook flera gånger.

Sdag ska jag skicka iväg två par jodphurs, 400:- spänn in på kontot, katjing!
 
Jag har flera gånger varit med om att jag inte fått mail från Tradera. Vet inte om just de mailen hamnade i skräpkorgen på något vänster, men de gick aldrig att hitta i alla fall. Tack och lov har det varit bra säljare som skickat meddelande direkt till mig.
Ok, värt testa att skicka ett eget mail då 🙂
 
Har i några månader sålt av en väldigt nischad grupp samlargrejer och känner igen alla budgivare på varje annons nu :laugh: Det jag förundras över är att det alltid är samma tre som lägger låga bud, och tre andra som alltid tar "slutstriden" så att säga. Varför bemödar de tre första sig med att ens lägga bud, när de vid det här laget vet att de andra alltid kommer och snor det för dem... Men aja, hoppas någon av dem får tur i framtiden eller nåt. Får som medkänsla med stackarna som aldrig vinner!
 
Jag plockar fram lite saker då och då av det jag har ärvt och stoppat undan i skåp/lådor.
Just nu blänger jag på en slags arabisk kniv, som en kort sabel kanske...?
Får man sälja knivar?
Har kikat lite och vad jag förstår verkar det så om man vet att köparen är minst 21 år.
Frågan är om det är värt besväret, jag tror inte att den är värd så mycket.
Men det är väl besvärligt att göra sig av med den också, kan jag bara lämna den till renhållningen?

Typ sån här
https://www.bing.com/images/search?...ex=18&qpvt=arabis+kniv&FORM=IRPRST&ajaxhist=0
 
Har en mkt gammal tung päls som jag funderar på att sälja. Påminner mycket om denna
https://digitaltmuseum.se/021026898223/pals men är helt svart.
Jag tror att det är en hundskinnspäls. Kan det stämma?
Och kan det finnas köpare till den?
Jag fick den av min faster för länge sedan när en släktings hus tömdes.
Jag har haft en i 15tal år kanske, men gör ingenting med den.
Den är TUNG och för stor för mig och mera rejäl än snygg.
Den har bara använts några gånger på julafton i min ägo.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 817
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 364
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 094
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 069
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp