Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Farmor flyttar till hemmet och vi fick "ärva" ett skrivbord, en bokhylla (i tre sektioner) och ett köksbord. Jesus, vi kommer behöva ett större hus 🙄
 
Gjorde klart kylen, frysen och all förvaring i köket samt under sängen idag. Så mycket grejer! Blev en fullproppad stor sopsäck med bara tyg som ska ges bort eller lämnas till insamling, två mindre påsar med skräp, en datorskärm som ska ut på annons och en foam roller som ska ges bort eller säljas. Känner mig lättare nu :p
 
Jag fortsätter på Tradera och har fått sålt lite hudvård (minis som kommit med köp etc), smink, ett par CD och nu en gammal (2013) kursbok som jag inte har nytta av och inte lyckats sälja på Facebook innan. Bara småplock, men iaf.

Måste försöka samla ork och lust till att fortsätta i förråden också...snart.. Det vore skönt att bli klar där!
 
Vi tog gemensamma tag med garderoben. Jag har sjuka mängder kläder.. Vi fick ihop en halv sopsäck till. Och jag har inte ens börjat titta på mina t-shirts. :angel: Det syns knappt att jag rensat..
Orkar inte greja med att sälja just nu, så allt åker på second hand.

Ska ta tag i min hylla med symönster. Sorterat tidningar i varje fall, två dubbletter åker ut. Några av böckerna får vandra vidare till nya ägare.

Börjar bli ordning i syrummet lagom tills vi ska flytta :D
 
Gick igenom garderoben idag och även om jag inte tycker jag har så mycket kläder så blev jag av med en halv sopsäck som ska skickas till andrahand/insamling. Känner mig verkligen lättare och lättare! Sen organiserade jag garderoben KonMari-style så nu är allt snyggt uppradat och sorterat enligt färg :p
 
Har rensat lite i kökslådorna och ett 20tal grejor får försvinna från köket.
Inte behöver man t ex 4 st nästan likadana/stora av sådant man knappt använder mer än 1g/år.....
Har iofs nog inte köpt någon själv, men de har kommit till hushållet ändå.

Det blev mer översiktligt i alla fall och bättre om plats.
 
Jag gick igenom en rejäl hög papper igår, sorterade och satte in dem i rätt pärmar. Och slängde det som inte behövde sparas, det blev en tjock bunt. Rensade också ut ett gäng kataloger/reklamblad för hästfoder och diverse utrustning, ingen vits att spara på det längre.
 
Vad är chockers?
Halsband som sitter direkt runt halsen istället för att hänga ned
CC7BB439-117E-44D6-8E99-60A661E00C54.jpeg
 
Har gjort en raid bland sambons pärmar i datrummet.
Jag kan inte sortera innehållet, men eftersom det i vissa pärmar är väldigt lite papper så hämtade jag in alla smala pärmar vi hade i förrådet och satte papperna i dem i stället.
Till han - någon gång detta århundrade...kanske - går igenom dem.
Det blev betydligt bättre om plats, när jag dessutom hittade en del (för) gamla ej ifyllda blanketter och liknande som absolut kunde kastas.
 
Börjar se ljuset i tunneln nu. Gick igenom alla papper idag och mina hobbygrejer. Det var redan ganska organiserat sen förra året men det var ändå en del papper som kunde slängas. Har också blivit av med en drös kartonglådor och en stor bit skummadrass som bara tog plats i onödan. Sen gick jag igenom källaren. Där är det en del grejer som ska säljas/skänkas - en madrass, ett kassaskåp, en datorskärm, en foam roller och ett par snowboard bindings. Nu är den största grejen som är kvar massa lösvirke som står och skräpar och som jag inte vet om jag kan övertala sambon att bli av med :cautious: det får bli morgondagens projekt
 
Jag sover dåligt nog som det är, så min (trasiga eller ja, halva, kannan gick i kras för ett tag sen) kaffebryggare fick hämtas av mami för vidareforslan till tippen/second hand/reuse. Skickade med en halvfull förp kaffe och en drös kaffefilter.

Är i valet och kvalet om jag ska kasta eller behålla mina gamla piercingsmycken som jag älskat, men som tappat allt bling. Har köpt nya likadana, fast mindre då jag inte hittade exakt lika nånstans, men som också är jättefina.
Kommer jag att försöka hitta bling att limma dit själv nån gång eller ska jag kasta dem?
 
Jag sover dåligt nog som det är, så min (trasiga eller ja, halva, kannan gick i kras för ett tag sen) kaffebryggare fick hämtas av mami för vidareforslan till tippen/second hand/reuse. Skickade med en halvfull förp kaffe och en drös kaffefilter.

Är i valet och kvalet om jag ska kasta eller behålla mina gamla piercingsmycken som jag älskat, men som tappat allt bling. Har köpt nya likadana, fast mindre då jag inte hittade exakt lika nånstans, men som också är jättefina.
Kommer jag att försöka hitta bling att limma dit själv nån gång eller ska jag kasta dem?
Jag skulle inte ha lyckats engagera mig å skaffa bling å limmat ditt själv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 029
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 387
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
254
· Visningar
17 378
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 220
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp