Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
I onsdags köpte jag två pussel på loppisen dör jag har bord. Idag pysslade jag klart ett av dem (Disney panorama pussel) och la ut det på tradera för 5 min sen. Nu är det sålt 😂 till samma människa som köpte det andra pusslet igpr, även det ett Disney panorama. Tjänade dessutom pengar på det, köpte det för 45 kr och sålde det för 120 kr 😂

Nice Flipping ;)
 
Sålt på Tradera för 750 kr denna månaden och än är inte januari slut. Har som mål att alltid ha tre auktioner varje vecka inlagd i alla fall. Nu när jag ska börja jobba i februari lägger jag nog ut mer på FB-loppissidor för då kan jag t.ex. ändå lämnar när jag åker till och från jobbet.
 
Tradera-auktion avslutad idag, den enda jag la upp under kampanjen. Såld men utan budgivning. Bra att bli av med i varje fall!

Har också rensat en del papper och lyckats ta bort en pärm ur bokhyllan 👍
Börjar känna mig redo att rensa bort papper från en icke avslutad utbildning, har ju redan bestämt att jag inte kommer gå klart den. Just do it!
 
Ett paket med hundgrejer till skickat 😃 Har nu bara tre halsband och fem koppel kvar! Utom en hel påse med strasshalvstryp i ministorlekar som nog blir väldigt svårsålda.
Min syster köpte ett påslakanset jag köpt fel så det blev lättsålt skönt nog!

Måste ta tag i kläd- och skohögen igen också men det tar emot :wtf:

Just nu sitter jag iallafall med alla bilder igen. Fick paniksäkerhetskopiera det viktigaste från min vanliga dator för den verkar vara på väg att ge upp i skärmen (den sitter ihop med byggklämmor och plåster :nailbiting:) så nu ska allt in på andra datorn och så får jag se om jag fick med allt.
 
Har städat ur kastrullskåpet och gått igenom allt.
Nu bär jag ut 7 lock till uthuset.
Detta då jag kollade igenom alla lock, tog det bästa från varje storlek och
kollades vilka kastruller det gick att använda på.
Jag vill inte kasta de andra locken (varav 1 hör till den största kastrullen som redan står i hushuset, används enbart vid storkok av bär 1 g/år)..... men kanske sen? Jag planerat att till sommaren gå igenom att i köksväg som finns i uthuset så då lär det försvinna lite grejor.
Men det blev bra mycket bättre ordning och utrymme när inte dessa 7 lock trillar omkring därute, det räcker med de som är kvar.
Förresten, någon som har ett bra tips på hur man förvarar dem? Litet diskställ?

Fick syn på lergrytan, kanske dags att använda den?
 
Har städat ur kastrullskåpet och gått igenom allt.
Nu bär jag ut 7 lock till uthuset.
Detta då jag kollade igenom alla lock, tog det bästa från varje storlek och
kollades vilka kastruller det gick att använda på.
Jag vill inte kasta de andra locken (varav 1 hör till den största kastrullen som redan står i hushuset, används enbart vid storkok av bär 1 g/år)..... men kanske sen? Jag planerat att till sommaren gå igenom att i köksväg som finns i uthuset så då lär det försvinna lite grejor.
Men det blev bra mycket bättre ordning och utrymme när inte dessa 7 lock trillar omkring därute, det räcker med de som är kvar.
Förresten, någon som har ett bra tips på hur man förvarar dem? Litet diskställ?

Fick syn på lergrytan, kanske dags att använda den?
Jag har köpt ett "tallriksställ" på Ikea, perfekt för locken!
 
Har städat ur kastrullskåpet och gått igenom allt.
Nu bär jag ut 7 lock till uthuset.
Detta då jag kollade igenom alla lock, tog det bästa från varje storlek och
kollades vilka kastruller det gick att använda på.
Jag vill inte kasta de andra locken (varav 1 hör till den största kastrullen som redan står i hushuset, används enbart vid storkok av bär 1 g/år)..... men kanske sen? Jag planerat att till sommaren gå igenom att i köksväg som finns i uthuset så då lär det försvinna lite grejor.
Men det blev bra mycket bättre ordning och utrymme när inte dessa 7 lock trillar omkring därute, det räcker med de som är kvar.
Förresten, någon som har ett bra tips på hur man förvarar dem? Litet diskställ?

Fick syn på lergrytan, kanske dags att använda den?
De lock jag har ligger på de kastruller/grytor de passar på. Skulle inte få plats att ha dem i ett separat ställ. Är också ett bra sätt att inte börja stapla kastruller i varandra och lutas att tro att det finns plats "över" 🙈😄
Extra lock som ska sparas någon annanstans skulle jag bara lägga i en kartong eller liknande, där eventuella extra kastruller också är.
 
Jag rensade bland kontorsmaterialet - har haft mycket sånt liggandes ett bra tag och det tar ju sån plats. Sparade lite av allt som jag känner att jag behöver framöver (vill inte behöva köpa nytt om ett par månader tex), och lade upp överskottet till försäljning i en lokal fbgrupp för en symbolisk summa. Borta! Skönt!
 
Lagt ut en barnoverall på Tradera och fått bud.

Det är med lite skräckblandad förtjusning. Overallen kostade en bit över tusenlappen och jag satt ut den för 1 kr, så jag är lite orolig ifall den knappt kommer få något för den alls :nailbiting:
 
Lagt ut en barnoverall på Tradera och fått bud.

Det är med lite skräckblandad förtjusning. Overallen kostade en bit över tusenlappen och jag satt ut den för 1 kr, så jag är lite orolig ifall den knappt kommer få något för den alls :nailbiting:
Den lär gå upp de sista minuterna av budgivningen 👍Håller tummarna för många bud 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 094
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 391
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
12 13 14
Svar
276
· Visningar
18 176
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 236
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp