Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle inte ha lyckats engagera mig å skaffa bling å limmat ditt själv.

Nä, funderar på om jag inte kommer göra det....
Fast jag har faktiskt lämnat in dem till en guldsmed en gång så han satte dit nya bling... rätt dyrt blev det faktiskt, men istället för att köpa nya smycken så.... har haft samma hela tiden. Men nu har den delen av blingen som satt kvar då ramlat av så.... (inte dålig kvalité tycker jag, jag hade dem ändå i många år).
 
Förlängt bordet på loppisen ytterligare 4 veckor. Har på dessa fyra veckor fått ihop 2337 kr (sen får jag räkna bort 400 kr för bordshyra) 👍👍 riktigt nöjd!
Hoppas på bra resultat dessa 4 veckor också :)
Idag var jag upp med 3 monopol och 3 andra sällskapsspel. Det hade inte försvunnit så mycket sen i onsdags, så det var bra att jag inte hade så mycket mer med mig. Tog hem mina pussel också (5 st) och har nu lagt ut dom på tradera :)
 
Köpte en gång en fin, inbunden målarbok för vuxna eftersom "alla" pratade så mycket om hur fantastiskt avslappnande det var, bra för att koppla av, jätteskönt för en utmattad hjärna - de kunde sitta i timmar..well, mitt huvud håller inte alls med utan slår bakut, och jag kom inte ens halvvägs på första bilden trots många försök. Har försökt sälja den för en tjuga på fb åtskilliga gånger. Men nu, nu är den såld på Tradera! Yay!
 
I onsdags köpte jag två pussel på loppisen dör jag har bord. Idag pysslade jag klart ett av dem (Disney panorama pussel) och la ut det på tradera för 5 min sen. Nu är det sålt 😂 till samma människa som köpte det andra pusslet igpr, även det ett Disney panorama. Tjänade dessutom pengar på det, köpte det för 45 kr och sålde det för 120 kr 😂
 
I onsdags köpte jag två pussel på loppisen dör jag har bord. Idag pysslade jag klart ett av dem (Disney panorama pussel) och la ut det på tradera för 5 min sen. Nu är det sålt 😂 till samma människa som köpte det andra pusslet igpr, även det ett Disney panorama. Tjänade dessutom pengar på det, köpte det för 45 kr och sålde det för 120 kr 😂

Bra affär, både underhållning och förtjänst :up:
 
I onsdags köpte jag två pussel på loppisen dör jag har bord. Idag pysslade jag klart ett av dem (Disney panorama pussel) och la ut det på tradera för 5 min sen. Nu är det sålt 😂 till samma människa som köpte det andra pusslet igpr, även det ett Disney panorama. Tjänade dessutom pengar på det, köpte det för 45 kr och sålde det för 120 kr 😂
Så brukar jag också göra 😁 Skorna jag sålde var två par jag köpt billigt men som inte passade och hade tur att få sålt dem direkt till priset jag ville ha 😊
 
Vet inte om datorn räknas men jag sitter och sorterar över 20 000 bilder som ska sparas eller slängas, datummärkas, sorteras i mappar och sedan upp på molnet. Jag har inte fixat något på datorn sedan 2018 så jag har att göra 😫
Vilket jättearbete!

Så duktig du är.

Borde sortera sådant jag också, och hiva upp i molnet. Måste skaffa ett moln först, eller kolla om jag har något....tror det.
Dock har jag inte lika många bilder som det du har.
 
Vet inte om datorn räknas men jag sitter och sorterar över 20 000 bilder som ska sparas eller slängas, datummärkas, sorteras i mappar och sedan upp på molnet. Jag har inte fixat något på datorn sedan 2018 så jag har att göra 😫
Dator räknas absolut! Jag har också rensat massor i bilder, film, och musik, jobbfiler och gamla inscannade fakturor och sånt. Det gäller att hålla det stången för det tar sån tid med stök på datorn, när något väl ska hittas eller för all del när hårddisken inte räcker längre.
 
Jag har ingen aning om hur jag ska få ordning på alla bilderna! Hade jag bara hållit efter som jag har gjort innan så hade det varit relativt lättjobbat men nu är allt i osynk både på datorn, i telefonen och molnen och jag har ingen aning om vilka bilder som ligger var plus att molnen inte funkar som de ska utan raderar bilder jag försöker sortera 😫 Jag har lagt så fruktansvärt många timmar på detta de senaste månaderna och har fått starta från början om och om igen och jag är så trött på det! Funderar på att bara fixa datumen så gott det går och sedan slänga in ALLT i en enda gigantisk mapp och sortera det bild för bild in i helt nya mappar innan jag laddar upp på molnen. Förhoppningsvis kommer datumen att lösa sig bättre när det väl ligger på molnen för nu sorterar datorn bilderna efter när de lades på datorn istället för när de togs som den gjorde tidigare vilket är grymt irriterande!
 
Jag har ingen aning om hur jag ska få ordning på alla bilderna! Hade jag bara hållit efter som jag har gjort innan så hade det varit relativt lättjobbat men nu är allt i osynk både på datorn, i telefonen och molnen och jag har ingen aning om vilka bilder som ligger var plus att molnen inte funkar som de ska utan raderar bilder jag försöker sortera 😫 Jag har lagt så fruktansvärt många timmar på detta de senaste månaderna och har fått starta från början om och om igen och jag är så trött på det! Funderar på att bara fixa datumen så gott det går och sedan slänga in ALLT i en enda gigantisk mapp och sortera det bild för bild in i helt nya mappar innan jag laddar upp på molnen. Förhoppningsvis kommer datumen att lösa sig bättre när det väl ligger på molnen för nu sorterar datorn bilderna efter när de lades på datorn istället för när de togs som den gjorde tidigare vilket är grymt irriterande!
Allt på ett ställe och sortera därifrån är mitt motto. Lättare att komma åt dubletter då också. Men ett jättetips: Gör inte hela grejen på en gång. Dumpa allt i en jättemapp och ta det lite i taget när oken finns.
 
Allt på ett ställe och sortera därifrån är mitt motto. Lättare att komma åt dubletter då också. Men ett jättetips: Gör inte hela grejen på en gång. Dumpa allt i en jättemapp och ta det lite i taget när oken finns.
Ja, det är ungefär så jag tänker. Många bilder ska vara dubletter eftersom de ska ligga i flera mappar men om jag startar från en bild av varje så kan jag dubblera dem igen när jag har (förhoppningsvis) återställt ordningen. Men jag lär få räkna med måååååånga timmar framför datorn och jag hatar datorn 😫
 
Sålde just en kursbok!
Det är cirka ett år sedan jag la upp alla gamla kursböcker till försäljning, häftigt att det fortfarande trillar in köpare :)

Har nu sålt 34 av 46 böcker. Har tagit tillbaka en annons, så 12 möjliga sälj kvar. Så länge jag inte behöver platsen i hyllan de ligger på nu får de ligga kvar, plötsligt säljer de :up:
 
Inte orkat rensa ut så mycket hemma men väl en del på kontoret. Känns gott att sortera undan onödiga ting.

Röjt undan en del på julgrejer och kört 2 kassar till återvinningen/second hand med kläder mm

Har lagt undan en del till försäljning men har inte kommit mig för att fota och lägga ut. Bytte bort 30-tal DVD filmer disney och annat mot en flaska saft. Känns som ett mycket smidigt byta.

Även städat ur bilen Små ting lite här och där
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 794
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 357
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 069
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 066
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp