Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft sånt flyt i säljandet denna helg! La upp 3 annonser igår förmiddag, idag kl 11 var två av de grejerna sålda och lämnade på inlämningsstället. Sen spontan frågade jag en i stallet om de inte skulle var sugna på ett par ridtermobyxor, vilket de nappade på så nu blev jag av med dom också :banana:'

Nu är det bara ett par jeans som inte blivit sålda, det är ett par knappt använda märkes jeans. Har lagt upp de på marketplace, men funderar på om det är rätt ställe? Eller om de är lättare att sälja på typ Tradera, vad tror ni? Har aldrig sålt något på Tradera, enbart köpt fåtal grejer, så får erkänna att jag tycker Trader är lite läskigt :o
 
Har fått sålt lite smycken och strassband som ska skickas. Skulle gjort det idag men har legat med migrän 😫 Så jag har inte kunnat jobba med datorn heller vilket stör mig för jag vill verkligen bli klar snart! Jag har kommit så långt att jag kan föreställa mig ett slutresultat men det ligger måååååånga timmar framåt. Tiden jag har lagt kan nu räknas i dygn istället för timmar och papperskorgen består av 5864 filer och bilder (många är dock från nedladdningen från molnet då det av någon anledning laddar ned tre versioner av varje bild 😑). Jobbet som återstår kan också räknas i dygn, men det går sakta men säkert framåt :banana:
 
Nu är det bara ett par jeans som inte blivit sålda, det är ett par knappt använda märkes jeans. Har lagt upp de på marketplace, men funderar på om det är rätt ställe? Eller om de är lättare att sälja på typ Tradera, vad tror ni? Har aldrig sålt något på Tradera, enbart köpt fåtal grejer, så får erkänna att jag tycker Trader är lite läskigt :o
Jag tycker att det är lättare att sälja grejer på Marketplace än på Tradera. Tradera var mycket bättre för några år sedan, tycker inte alls att det är samma sak längre. Många saker har inga bud alls på sig. Så var det aldrig förr.
 
Passat på att köpa ett onödigt nagellack idag men också rensat alla skåp i köpet utom ett. Är nu klar med badrum, vardagsrum och kök (-ett skåp). Hallen är klar till hälften så ska försöka färdigställa den rensningen också den här veckan. Känns rätt bra så här långt.
 
Jag tycker att det är lättare att sälja grejer på Marketplace än på Tradera. Tradera var mycket bättre för några år sedan, tycker inte alls att det är samma sak längre. Många saker har inga bud alls på sig. Så var det aldrig förr.
Fast det som är bra med tradera är ju att det är bindande avtal. Vad jag hört om marketplace så är det många som vill köpa men det går mer sällan igenom?
 
Fast det som är bra med tradera är ju att det är bindande avtal. Vad jag hört om marketplace så är det många som vill köpa men det går mer sällan igenom?
Det vet jag inte om jag håller med om. Jag har både sålt och köpt en hel del på Marketplace.
 
Jag tycker att det är lättare att sälja grejer på Marketplace än på Tradera. Tradera var mycket bättre för några år sedan, tycker inte alls att det är samma sak längre. Många saker har inga bud alls på sig. Så var det aldrig förr.
Ah okej. Jag avvaktar lite och ser om det händer något på Marketplace, annans kanske jag testar Tradera ändå.
Upplever det som att på Marketplace får man antingen sålt saker super snabbt eller inte alls och än så länge har jag inte fått någon respons alls på denna annonsen
 
Fast det som är bra med tradera är ju att det är bindande avtal. Vad jag hört om marketplace så är det många som vill köpa men det går mer sällan igenom?
Skulle säga att det varierar väldigt från gång till gång. Själv upplever jag det generellt som att nu under Covid är folk mer ”på” och säkrare på sina köp än innan. Att det har blivit mer vanligt och poppis att köpa begagnade grejer vilket också leder till snabbare affärer
 
Apropå Tradera så lämnade jag in lite kläder till Sellpy i höstas. Det brukar inte ge mer i kassan än ett par kronor per påse eftersom de tar så sjukt mycket i avgifter.

Men nu fick jag ett mail om att ett par byxor var sålda för 250:-, =90:- till mig 😄👍
 
Här gick jag igenom en till låda, som visade sig innehålla all bokföring från gården åren 1933 till 1999. Jag behöver inte köpa några braständare på flera år kan väl konstateras:up:
Det var någonting liknande när jag gick igenom 26 pärmar från en garderob när jag började tömma mitt föräldrahem.
Hittade iofs lite kul papper att ha kvar. Fast å andra sidan hade jag överlev tutan dem, jag visste ju inte om att de fanns innan jag fick syn på dem.
 
Det var någonting liknande när jag gick igenom 26 pärmar från en garderob när jag började tömma mitt föräldrahem.
Hittade iofs lite kul papper att ha kvar. Fast å andra sidan hade jag överlev tutan dem, jag visste ju inte om att de fanns innan jag fick syn på dem.
Men lite så. De har varit absurt noggranna vissa av dem, skrivit ner exakt antal ägg per dag, hur många de tagit själva och hur många de sålt och så vidare. Lite småintressant ibland men verkligen inte något att spara. Särskilt inte när det inte finns någon längre kontinuitet, vissa har varit väldigt noggranna, vissa inte alls. Och skulle det sparas någon längre tid skulle det behöva förvaras på ett mycket bättre sätt avseende fukt och så vidare, och det har jag inte plats med. Så det får vara :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 013
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 383
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
254
· Visningar
17 281
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 212
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp