Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gick igenom mina byxor och tro det eller ej, men jag plockade ut hela tre par 😁men jag la tillbaka ett annat par jag plockat ut tidigare 😂 Nu ska de bara lyckas säljas också
Jag tycker det är galet svårt att sälja kläder... Eller så har jag för dåligt tålamod kanske? 😅

Vad använder du för annonseringskanal för kläder?
 
4 saker åkte iväg till second hand idag.
Bla en fin,varm polo som jag skickade efter för ett tag sedan.
Tänkte redan när jag provade den att den var en aning kort i ärmarna och rygglängden - men nog går det väl!
Nej.
Jag har inte gjort annat än dragit i både ärmar och tröjan så nu åkte den till förhoppningsvis ny mer nöjd ägare (med kortare armar och rygg) och så slipper jag irritera mig på den i garderoben också. Hann bara tvätta den en gång men den skulle inte ha blivit använd mer hos mig så-bort med den.
 
Skänkt ett par vinterskor som dottern växt ur. Grannen blev glad. Har tre auktioner som går ut på tradera om en stund. Bara bud på en hittills. Så senare idag är det dags att lägga ut tre nya auktioner där. Planerar smått för en sommarloppis om coronan lugnar sig.
 
Kom ihåg att sambon nyligen skänkte bort en vinterjacka han inte haft så mycket.
Kors i taket.
Vi vet dessutom att den via vänner kom till en person med tight ekonomi.
Sambon har extremt svårt att skiljas från sådant han har köpt så detta var verkligen en framgång, men det lär vara länge tills nästa gång....men man får glädjas åt det lilla.
 
Jag tycker det är galet svårt att sälja kläder... Eller så har jag för dåligt tålamod kanske? 😅

Vad använder du för annonseringskanal för kläder?
Det är svårt när det är vanliga kläder och skor. Alternativa saker är mycket lättare!

Jag använder marketplace och lokala köp och säljsidor. Ibland blir det sålt direkt och ibland ger jag upp och ger det till second hand. Det gäller att rätt människa hittar annonsen i rätt tid så grejer som kan ligga osålda i månader kan helt plötsligt säljas direkt om man lägger ut dem i en ny annons
 
Fick tummen ur för att sälja Micklem - tränset som inte passade ponnyn.
Men så hittar jag inte de där små svarta knäppena som hör till tränset :cautious:

.. Vilket ändå var positivt för letandet ledde till en liten rensning i sadelkammaren :up:

Meeen.. Kan någon förklara varför jag sparat en hjälm från 2014 som jag inte använder längre, men som ändå fått ligga kvar och ta plats :banghead:
 
Fick tummen ur för att sälja Micklem - tränset som inte passade ponnyn.
Men så hittar jag inte de där små svarta knäppena som hör till tränset :cautious:

.. Vilket ändå var positivt för letandet ledde till en liten rensning i sadelkammaren :up:

Meeen.. Kan någon förklara varför jag sparat en hjälm från 2014 som jag inte använder längre, men som ändå fått ligga kvar och ta plats :banghead:
Jag hade kvar en mopedhjälm lika länge som bara låg i skåpet och tog en jäkla massa plats. Hoppades att jag skulle kunna skaffa en ny moped men så blev det inte. Dessutom var hjälmen så gammal att den ändå inte var säker så den fick flytta till tippen
 
Idag sålde jag ett bett jag inte använder. La ut det på en grupp på Facebook, 10 minuter senare var det betalat och klart. La nog ut det lite för billigt för det var massor med folk som hörde av sig på de där 15 minuterna innan jag hann ta bort annonsen.

Men såå skönt att rensa ut och få bort grejer. 50:- rikare blev jag ju också.
 
Jag hade kvar en mopedhjälm lika länge som bara låg i skåpet och tog en jäkla massa plats. Hoppades att jag skulle kunna skaffa en ny moped men så blev det inte. Dessutom var hjälmen så gammal att den ändå inte var säker så den fick flytta till tippen

Det är intressant hur vissa saker är så svåra att göra sig av med.
Jag hade jättesvårt att sälja en sele och vagn som tillhörde min högt älskade häst. Så många minnen.
Det dröjde nog en sju-åtta år efter hans bortgång innan jag till slut sålde. Och nu ångrar jag mig ändå nästan, trots att nuvarande häst inte får plats i vagnen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 722
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 044
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp