Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Går åt fel håll och är glad att jag inte sålt mina hästsaker för nu har jag köpt ny häst 🐴
Kanske ännu större anledning att sälja andra saker och sätta in på sparkontot...
Grattis till ny häst! Du kanske hittar grejer som inte passar den nya och kan sälja av det? 😊
 
La ut 4 pussel I måndags på tradera. 2 rök på köp nu inom 15 minuter 😂 de andra två har jag fått bud på 👍 la ut ett till pussel nyss, tog väl 2 min innan jag hade bud på det 😂
Att jag hämtade ut 2 nya pussel idag behöver vi inte prata högt om :angel:
Coolt, jag visste verkligen inte att det fanns en sån efterfrågan på pussel :)
 
Det har ökat enormt under coronan :) tror försäljningen ökat med typ 250% generellt, och 1000 bitars pussel med typ 450%! Nästan alla butiker på nätet har slut på stora delar av sitt sortiment för fabrikerna hinner inte producera I samma takt som det säljs.
Dam borde sälja mina men jag går på sparlåga för tillfället. Gör jag minsta grej för mycke just nu så kraschar jag.
 
Dam borde sälja mina men jag går på sparlåga för tillfället. Gör jag minsta grej för mycke just nu så kraschar jag.
Usch jobbigt! Hoppas du mår bättre snart!
Men ja, om du har ork så lägg ut dom på tradera. Beroende på motiv och skick på pusslet går det fort, de 1000 bitars jag lagt ut har jag satt 50 kr utrop, 150 kr köp nu (ett la jag 250 kr köp nu för det var 5000 bitar och det såldes på typ 7 min), och ungefär hälften av alla har sålts på köp nu, de andra haft bud mellan 90-210 kr när de avslutats.
 
Jag har (hade) en hjälpstartare till bil som stått orörd i ett par år och vars laddare blivit snodd. Jag tänkte ha den kvar, tänkte att om jag och särbon skaffar oss en till (vi har varsin bil) så kan vi använda den laddaren. Meeen nu tröttnade jag på den - den är skrymmande och tung att förvara och är några år gammal. Lade upp en annons i en lokal grupp och skrev som det var att laddaren inte finns och den har stått ett par år = jag kan inte testa/ladda den. Tänkte att för ett lågt pris kanske nån chansar. Såld på några minuter - borta! :D
 
Tog äntligen tag i lite försäljning på Facebook. La ut en tråd med 5-6 krukväxter billigt, blev av med alla direkt. Det märks dock ingen större skillnad när man har runt 70 stycken kvar.. :angel:
Lagt en en billigare taklampa och en dyr kristallampa och en lite dyrare ljusstake som jag hoppas att jag blir av med också! Ljusstaken lägger jag ut på Tradera annars, vet att den är populär där.
 
Jag har insett att det faktiskt är totalt onödigt för mig att ha en hel byrå full med bara kökshanddukar. Nu ska jag bara välja vilka jag ska sälja; de fulaste, eller de som kan ge mest klirr i kassan?
 
Fick med en massa bråte vid köp av stuga (som om vi inte hade nog sedan innan liksom..).

Lade ut en liten bricka från Rörstrand jag hittat i stugan på auktion, den blev såld idag för 700 kr, det var oväntat mycket :)
Blev av med en massa tidningspapper och lådor vid packningen också, helt galet svårt att veta hur man packar porslin bäst.. Hoppas den kommer fram hel nu :nailbiting:
 
Mäeh!
Hade en spekulant på en pryl jag har ute på annons.
Jag tryckte in besöket idag trots att jag egentligen inte varken hade tid eller ork, har strukturerat upp dagen så att det skulle matcha in besöket.
Nu hörde hon av sig strax innan hon skulle komma och avbokade.

Kändes lite trist eftersom jag ansträngt mig att planera ihop dagen så att det skulle passa.


Men jag har fått en sadel såld på Tradera, det väger upp :)
 
Mäeh!
Hade en spekulant på en pryl jag har ute på annons.
Jag tryckte in besöket idag trots att jag egentligen inte varken hade tid eller ork, har strukturerat upp dagen så att det skulle matcha in besöket.
Nu hörde hon av sig strax innan hon skulle komma och avbokade.

Kändes lite trist eftersom jag ansträngt mig att planera ihop dagen så att det skulle passa.


Men jag har fått en sadel såld på Tradera, det väger upp :)
Så där tycker jag det är för det mesta tyvärr, därför är det segt med säljandet här :meh:

Grattis att få en sadel såld :up:
Jag har en (svindyr) dressyrsadel som jag funderar på att sälja, men jag vet inte var jag ska lägga ut den. Har någon tips?
Jag hittade en Fb-grupp för dyrare märkessadlar, men Fb... :cautious:
 
Jag fick ett bestickset i tenn från mormors dödsbo men såg nu att de inte ska diskas i diskmaskin (och jag överlever inte utan min diskmaskin 😂) så nu går jag lite i valet och kvalet om jag ska prova att lägga ut det, men har ingen aning om värde
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 788
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 061
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 066
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp