Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

I helgen var pappa över på fika vilket betydde att jag äntligen fick chans att rensa "skruvlådan" som tagit upp väldigt mycket plats. Det var en massa olika skrivar, plugg, spik, krokar samt påsar och lådor med olika plast- och metalldetaljer osv som jag inte vet vad det är. Det visade sig vara till bokhyllor, diskmaskin, tvättmaskin och en jävla massa till mina gardinskenor.

Fick rensat ut nästan allt nu när jag hade en guide som kunde stoppa mig så jag inte slängde något viktigt. Känns otroligt skönt även om det inte var så stora mängder. Det har liksom varit jobbigt att se skiten och vilja ta tag i det men inte kunnat.

Jag har också en liten låda i en av mina Hemnes dedikerad åt "manualer". Det är allt från köksassistent och kaffemaskin till tvättmaskin. Funderar på om man inte kan hiva dessa egentligen? Jag tänker att det går att hitta online om man skulle behöva.
Du kan ju prova att leta reda på manualerna på nätet.
Då vet ju ju absolut om du kan slänga dem eller ej. Och om du har slängt dem och inte hittar på nätet - så finns det säkert någon Bukefalist som har manualen hemma och kan hjälpa dig :)
 
Du kan ju prova att leta reda på manualerna på nätet.
Då vet ju ju absolut om du kan slänga dem eller ej. Och om du har slängt dem och inte hittar på nätet - så finns det säkert någon Bukefalist som har manualen hemma och kan hjälpa dig :)
Det var ett bra tips! Men då ska man orka också vilket brukar vara mitt största problem.

Sen är jag lite sån att skulle det vara en som inte går att hitta så känner jag att jag lika gärna kan spara alla, då måste den ju fortfarande ha en dedikerad plats ändå om det makear sense :D
 
Det var ett bra tips! Men då ska man orka också vilket brukar vara mitt största problem.

Sen är jag lite sån att skulle det vara en som inte går att hitta så känner jag att jag lika gärna kan spara alla, då måste den ju fortfarande ha en dedikerad plats ändå om det makear sense :D
Är det inte recept i vissa sådana till hushållsmaskiner? Jag har sparat mina också och sett recept där i. Använt något också av dem förstås, men maskinerna, en del av dem, används alldeles för sällan så jag tänker som du om mina manualer. Jag har ju manualer till mina gamla hörapparater och liknande också. Och mina nya... Det är ju manualer till ALLT!
 
Är det inte recept i vissa sådana till hushållsmaskiner? Jag har sparat mina också och sett recept där i. Använt något också av dem förstås, men maskinerna, en del av dem, används alldeles för sällan så jag tänker som du om mina manualer. Jag har ju manualer till mina gamla hörapparater och liknande också. Och mina nya... Det är ju manualer till ALLT!
Jag har faktiskt kvar manualen till min supergamla ankarsrum assistens som såldes när jag fick en kitchen aid, just pga recepten. De har ett väldigt bra recept på pannkaka där :D

Jag har tänkt innan att man ska klippa i dem så bara de relevanta delarna är kvar, tyo på andra språk. Manualerna till min kyl och frys är ju för fan tjockare än de flesta böcker jag hade i gamla bokhyllan liksom det är rätt sjukt. Men jag har landat i samma att ska jag spara en del kan jag lika gärna spara hela, minsta möjliga motstånd :)
 
Jag har faktiskt kvar manualen till min supergamla ankarsrum assistens som såldes när jag fick en kitchen aid, just pga recepten. De har ett väldigt bra recept på pannkaka där :D

Jag har tänkt innan att man ska klippa i dem så bara de relevanta delarna är kvar, tyo på andra språk. Manualerna till min kyl och frys är ju för fan tjockare än de flesta böcker jag hade i gamla bokhyllan liksom det är rätt sjukt. Men jag har landat i samma att ska jag spara en del kan jag lika gärna spara hela, minsta möjliga motstånd :)
Jag känner så väl igen det där alltså :D Alla dessa manualer :D Men jag kanske ska klippa ut receptet och lägga i min receptpärm. jag har ju faktiskt en sådan urgammal en eftersom jag samlar på kokböcker och receptpärmar. :)
 
Jag känner så väl igen det där alltså :D Alla dessa manualer :D Men jag kanske ska klippa ut receptet och lägga i min receptpärm. jag har ju faktiskt en sådan urgammal en eftersom jag samlar på kokböcker och receptpärmar. :)
Ja recept för sig och manualer för sig. Jag har faktiskt två receptpärmar, en för sådant jag lagat och sparat, en för recept jag aldrig lagat. Den senare växer i stadigare takt än det plockas ur den..
 
Ja recept för sig och manualer för sig. Jag har faktiskt två receptpärmar, en för sådant jag lagat och sparat, en för recept jag aldrig lagat. Den senare växer i stadigare takt än det plockas ur den..
Smart, kanske ska ta efter det där faktiskt! Det är kul att bläddra i kokböcker och receptpärmar och laga något. Ibland alltså :D

(Så alla ni som inte vill ha era kokböcker behöver inte slänga dem, ni kan skicka dem till Nyköping! :D Där finns det också urgamla billybokhyllor de kan få plats i. :D )
 
Jag fick feeling och har rensar lite i kartongerna som står i extrarummet :up:

(Kaninrum, lekrum, förvaring av byggmaterial, kläder, tvätt, verktyg :crazy: men snart flyttar nog kaninerna ut igen iaf!)
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: Happimess
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
10 667
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 426
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 225
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp