Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Fan vad drygt! Jag kommer aldrig att få mina prylar sålda med den frakten 😑 Fördelen är att jag kommer att sluta köpa på mig fler saker iallafall 😅
Frakten är ju fortfarande billigare än vanlig frakt, men jag tror liksom dig att det nu kommer tänkas igenom köpet mer noggrant.
Åtminstone för billigare saker, saker för hundralappar tror jag inte påverkas så mycket av den höjda frakten.

Kanske blir det mer bundles som säljs nu? :)
 
Håller med om frakten, störigt och kommer säkert påverka även om det fortfarande är billig frakt. Jag skickade idag ett paket på 2 kg via postnord - 118 kr 🤯 så där är ju Vinted med sina 30 kr en piss i Nilen...

Har lagt ut 13 st barnböcker från början av 90 talet, några Disney, så jag hoppas de blir sålda trots att några är namnade.
 
Håller med om frakten, störigt och kommer säkert påverka även om det fortfarande är billig frakt. Jag skickade idag ett paket på 2 kg via postnord - 118 kr 🤯 så där är ju Vinted med sina 30 kr en piss i Nilen...

Har lagt ut 13 st barnböcker från början av 90 talet, några Disney, så jag hoppas de blir sålda trots att några är namnade.
Jag namnar alla mina böcker med namn och datum, tycker det är en charm i det faktiskt. Gillar att få böcker med namn osv i. Det finns nog fler som jag. :)
 
Jag har en som det står "Till Trott från lillebror. Krya på dig efter din operation" och sen datum 😅 det är ju lite gulligt.
Det är det verkligen och det är sånt jag tycker är kul att läsa. Boken har en historia, är inte bara en historia. :) Böcker är speciella och betyder ofta något för bokfantaster ju. :)
 
Jag köper ju bara billiga barngrejer och handlade en hel del på Vinted när det var gratis frakt.
Nu blir det marketplace igen och saker jag kan hämta i närområdet
 
Lämnade in halsbandet jag sålt på posten idag alltid nått. Annars stiltje fortfarande. 😅

Hittade ett par toppar i lådan som ska upp på Vinted. Har varit kvar då jag inte riktigt kunnat bestämma mig om jag var nöjd med passformen eller inte fortfarande, men efter en sista prövning får dom gå istället för att ta plats.
 
Skickade in mannen för att posta, 6 paket blev det men blandat med lite större grejer och bundels så säkert över fem kilo grejer som försvinner ut ur mitt hus 😃

När jag fått betalt för dem har jag bara en hundring kvar till mitt delmål sen får det bli en paus innan nästa säljryck.
 
Gosedjur säljer också. Har sålt några stycken och desto fler är favoritmarkerade så intresset finns absolut, tips till er andra som också har högvis med urvuxna gosedjur .

Även om jag måste medge att det känns lite sorgligt att barnen plötsligt blivit så stora att de älskade kramdjuren plötsligt inte behövs.
 
Funderar på och sälja klänningen jag hade på studentbalen för evigheter sen. I mitt förråd gör den då ingen nytta. 😅
Men kanske är lite tidigt än och vart är bäst för annonsering?
Svårt med frakt när jag inte vet vad den kan väga. Småpaketen jag brukar skicka kan jag ju iaf väga på lilla köksvägen men tror denna väger mer. :D
 
Funderar på och sälja klänningen jag hade på studentbalen för evigheter sen. I mitt förråd gör den då ingen nytta. 😅
Men kanske är lite tidigt än och vart är bäst för annonsering?
Svårt med frakt när jag inte vet vad den kan väga. Småpaketen jag brukar skicka kan jag ju iaf väga på lilla köksvägen men tror denna väger mer. :D
Jag har en liknande fundering, slängde upp en på facebook marketplace tidigare men inget napp. Svårt när man inte kan visa den på liksom :idea:
 
Såg att Vinted fortfarande verkar ha billigt från Finland, iaf på något plagg jag såg igår. Kanske samma åt andra hållet? Har aldrig förstått om man kan söka på land men ser vissa #sverige i annonserna om det skulle hjälpa någon då det blir klickbart:)
 
I helgen var pappa över på fika vilket betydde att jag äntligen fick chans att rensa "skruvlådan" som tagit upp väldigt mycket plats. Det var en massa olika skrivar, plugg, spik, krokar samt påsar och lådor med olika plast- och metalldetaljer osv som jag inte vet vad det är. Det visade sig vara till bokhyllor, diskmaskin, tvättmaskin och en jävla massa till mina gardinskenor.

Fick rensat ut nästan allt nu när jag hade en guide som kunde stoppa mig så jag inte slängde något viktigt. Känns otroligt skönt även om det inte var så stora mängder. Det har liksom varit jobbigt att se skiten och vilja ta tag i det men inte kunnat.

Jag har också en liten låda i en av mina Hemnes dedikerad åt "manualer". Det är allt från köksassistent och kaffemaskin till tvättmaskin. Funderar på om man inte kan hiva dessa egentligen? Jag tänker att det går att hitta online om man skulle behöva.
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
876
Senast: Happimess
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
10 601
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 416
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 225
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp