Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Jag börjar känna att det här är övermäktigt. Jag gillar att rensa, men jag vill ha tid till allt annat också. Men om jag inte rensar så får jag inte plats i det här jäkla huset, och kan inte renovera och... Jag bara gnäller. Men det tickar faktiskt neråt ändå. Nu är i alla fall (nästan) allt som ska säljas i ett rum, rent och prydligt staplat.
Du är så duktig, Heja!
 
Kan det vara så att du kanske lagt lite mycket press på dig själv?

Jag har för mig att du nämnt att du lovat att inte bara slänga ut allt gammalt och att du övertog gården "möblerad" (inklusive en massa skräp).

Jag tänker att det inte nödvändigtvis behöver betyda att man gör sitt absolut yttersta för att rädda varje pinal utan att man visar omtänksamhet och omsorg om fastigheten och dess historia, och det har du ju visat gång på gång här att du verkligen gör, har svårt att tro att någon tidigare boende eller släkting till dessa kan vara missnöjd med din insats :)

Att varsamt gå igenom, men ändå se skräp för ja.. vad det är och kasta detta, det är ju inte fel tänker jag? Har man lite extra pengar och känner att man vill spara lite tid på att åka så kan man ju också hyra hem en container eller ett flak för det som inte ska sparas :)

Kanske kan det vara lättare att börja med stora grejer om sådant finns? Möbler osv. Får man bort sådant så syns det ju mer då de rent fysiskt tar mindre plats, kanske ger lite mer andrum :)
Jo, jag tror du har rätt. Jag har gått in lite väl hårt för att inte slänga saker (har fortfarande en kasse med gamla träskor i hallen, men de får nog in i kaminen nu:angel:). Det har också känts dumt att hyra container eftersom jag inte haft någon översikt över sakerna. Men nu har jag mer koll, så det är nog dags att få bort högarna med grejer som verkligen är skräp.

Och det är så skönt att det börjar gå att städa ordentligt i alla rum! Och att huset inte är riktigt så illa däran bakom alla grejerna som jag trodde. Det behöver fortfarande totalrenoveras, men vi pratar inte fuktskador eller så.

Min dröm är att kunna bjuda hit gäster över natten nästa jul/nyår. Att alla gästrum ska vara fina och i ordning. Och det känns inte så himla omöjligt heller nu :)

Tack för uppmuntran :heart
 
Jo, jag tror du har rätt. Jag har gått in lite väl hårt för att inte slänga saker (har fortfarande en kasse med gamla träskor i hallen, men de får nog in i kaminen nu:angel:). Det har också känts dumt att hyra container eftersom jag inte haft någon översikt över sakerna. Men nu har jag mer koll, så det är nog dags att få bort högarna med grejer som verkligen är skräp.

Och det är så skönt att det börjar gå att städa ordentligt i alla rum! Och att huset inte är riktigt så illa däran bakom alla grejerna som jag trodde. Det behöver fortfarande totalrenoveras, men vi pratar inte fuktskador eller så.

Min dröm är att kunna bjuda hit gäster över natten nästa jul/nyår. Att alla gästrum ska vara fina och i ordning. Och det känns inte så himla omöjligt heller nu :)

Tack för uppmuntran :heart
Håll i och håll ut!

Och tillåt dig ta paus från rensandet när det känns övermäktigt. Om du har möjlighet att stänga dörren om saker du ska sälja/skänka/slänga så gör det. Sätt sedan av arbetstid i det rummet när du känner att du har orken och lusten, resten av tiden kan dörren vara stängd.

Även om ofärdiga rum stör lugnet bara genom att finnas så upplever jag att det ändå är lättare att koppla bort dem när jag inte ser dem.
 
Har gjort en säljtråd på fb I en lokal köp/sälj grupp. Lyckats bli av med lite: pannkakslagg I gjutjärn, en termos från Eva Solo, en gräddsnäcka, ett helt gäng plåtburkar (typ teburkar och kakburkar). Och det ska komma en och kolla på lite böcker, hoppas bli av med en del. Har ungefär 160 Harlequin pocketböcker (+en del andra men det är dom jag lagt på annons), så vore gött om jag kan "övertala" köparen att ta alla för typ 500 kr 😂🙈 la ut dem för 5 kr st.
4 pussel sålda på tradera också.
 
Sitter här med mina tretton kilo stuvar och har fortfarande inte kommit för mig att lägga ut annons. Eller ja, jag la ut en annons som inte blev godkänd för jag hade inte skrivit ut alla mått på alla bitar.
Suck.
 
Sitter här med mina tretton kilo stuvar och har fortfarande inte kommit för mig att lägga ut annons. Eller ja, jag la ut en annons som inte blev godkänd för jag hade inte skrivit ut alla mått på alla bitar.
Suck.
Mått på alla bitar??

Du kan inte lägga upp det på tradera? Jag har sålt mindre stuvbitar där sorterat efter färg/kvalitet (men ändå paket på 2-3 kg). Inte så jag fick bra betalt men blev av med dem i alla fall.
 
Blev av med en blomma igår. Tänkte precis slänga den när grannen hörde av sig och ville hämta :D
En matta såld den andra kommer åka till återvinningen i helgen om jag orka ta mig dit.
I helgen är jag hemma själv så då ska jag passa på att stuva undan saker.

Har i huvudet börjat plocka ihop en sälja hög.
 
Mått på alla bitar??

Du kan inte lägga upp det på tradera? Jag har sålt mindre stuvbitar där sorterat efter färg/kvalitet (men ändå paket på 2-3 kg). Inte så jag fick bra betalt men blev av med dem i alla fall.
Orkar inte sortera upp det och skicka massa små paket. Tänkte mig avhämtning av allt.

Provade i ett par grupper på Facebook men som sagt, mått på allt..
 
Orkar inte sortera upp det och skicka massa små paket. Tänkte mig avhämtning av allt.

Provade i ett par grupper på Facebook men som sagt, mått på allt..
Kollade du sytokar köp och sälj med sunt förnuft? Har för mig jag tipsade om den. Där finns ingen sån regel.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_2021-10-26-10-56-28-655_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_2021-10-26-10-56-28-655_com.facebook.katana.jpg
    141,2 KB · Visningar: 8
@sthu ett annat alternativ är ju att skänka det till någon som syr till prematurer (nätverket för prematurbarn) eller de som syr till giving people (vi som syr och skänker till giving people).
 
@sthu ett annat alternativ är ju att skänka det till någon som syr till prematurer (nätverket för prematurbarn) eller de som syr till giving people (vi som syr och skänker till giving people).
Jag försökte i en lokal grupp men nope, de ville ha mått på allt där med.
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
868
Senast: Happimess
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 110
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 390
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 117
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp