Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Har inte riktigt lika mycket tid att lägga på tradera nu och fram till jul, men jag har faktiskt börjat rensa i garaget lite smått. En sopsäck i taget, utan att jag behöver stressa med container eller åka till sopstationen. När jag fått bort allt som ändå bara ska i brännbart tar jag nog en sväng med skrotet och återvinningen, men det kan nog ta ett tag tills dess:crazy:
 
Har överläggning med mig själv om min garderob. Jag har gått upp så mycket i vikt att kläderna inte passar längre. Men jag tycker de är fina, så det tar emot att göra sig av med. Samtidigt är det inte realistiskt att jag skulle gå ner igen (viktökningen beror förmodligen på medicin) så jag borde göra mig av med allt som inte passar. Jag kan ju sy nytt. Men det är svårt!
 
Har överläggning med mig själv om min garderob. Jag har gått upp så mycket i vikt att kläderna inte passar längre. Men jag tycker de är fina, så det tar emot att göra sig av med. Samtidigt är det inte realistiskt att jag skulle gå ner igen (viktökningen beror förmodligen på medicin) så jag borde göra mig av med allt som inte passar. Jag kan ju sy nytt. Men det är svårt!
Känner samma med mina vintageklänningar. Nu sjukt nog levererat en "riktig" nyöppnad vintagebutik(och inte "bara" second hand typ Myrorna) till min jäkla stadsdel. Det räckte inte med till staden liksom. :p Dumpar du dumpar jag? :angel:
 
D270AD78-8B23-474F-A5E2-9D158A641FFF.jpeg

Håll i er tråden nu åker vi.

:laugh:
 
Ok, jag har bestämt mig för att flytta klänningarna som blivit för små till garderoben på övervåningen i hopp om att det ska passa igen om ett år eller så.

Och nu har jag fått ännu mer tygbitar :bag: En stor IKEA kasse full. Men de kom med ett uppdrag: sy kassar/grytlappar/whatever till ett lotteri. Nu gäller det bara att komma på vad och hitta tid att tillverka något.
 
Så, packat allt som är betalt, saknar inbetalning från 2 personer dock 😑
Fått ett bokpaket sålt på tradera också! 90 kr för 6 böcker, inte illa 👍 så ska strax iväg till posten med mina 12 paket 😂🙈
 
Har alufälgar ute på annons. Var en som kom och tittade men köpte inte för att däcken var dåliga. Ja, det är därför jag säljer dem som fälg och inte däck.
 
Börjar närma mig botten av klädhögen, en full svart sopsäck till second hand och en påbörjad säck med trasiga strumpor osv där jag tänkte tömma spillbitar från sömnaden allt eftersom. Det är samma container på ÅC med man behöver ju inte göra det svårt för dom att sortera bara för att liksom :p Har skaffat en tygorganiseringsapp så förhoppningsvis blir det ordning i stashen snart också :up:
 
Börjar närma mig botten av klädhögen, en full svart sopsäck till second hand och en påbörjad säck med trasiga strumpor osv där jag tänkte tömma spillbitar från sömnaden allt eftersom. Det är samma container på ÅC med man behöver ju inte göra det svårt för dom att sortera bara för att liksom :p Har skaffat en tygorganiseringsapp så förhoppningsvis blir det ordning i stashen snart också :up:
Vilken app? Jag använder ju airtable för mina mönster, och det finns ju en flik för tyger också men har inte pallat lägga in det 🙈
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
827
Senast: Happimess
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 761
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp