Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Jättekonstigt, har ju sett många såna inlägg tidigare, och om det inte är godkänt längre så borde de uppdatera reglerna.
Ja jag har inte fått nån förklaring heller. Bara ett meddelande att annonsen är borta.. Så jag har gett upp lite på den fronten. Inte ens secondhanden ville ha det när jag frågade.
Jag får väl se om jag kan komma på nåt att sy av det.
 
Ja jag har inte fått nån förklaring heller. Bara ett meddelande att annonsen är borta.. Så jag har gett upp lite på den fronten. Inte ens secondhanden ville ha det när jag frågade.
Jag får väl se om jag kan komma på nåt att sy av det.
Är det småttsmått eller någon vettig storlek? Strumpor, trosor, kalsonger, bralette, pannband, mössor, vantar, är sånt jag kommer på att sy (om det är trikå). Själv gör jag ju prematurplagg av mitt spill, men det är du kanske inte intresserad av.
 
Är det småttsmått eller någon vettig storlek? Strumpor, trosor, kalsonger, bralette, pannband, mössor, vantar, är sånt jag kommer på att sy (om det är trikå). Själv gör jag ju prematurplagg av mitt spill, men det är du kanske inte intresserad av.
Det är mest vävt. Tror det är tre kilo trikå, resten vävt. Inte intresserad av att sy smått.
 
Det flyter på här, det mesta säljs billigt men är glad att bli av med det, och ibland är det nån auktion som sticker iväg lite oväntat.

Har dock en del möbler och tavlor som jag inte ids lägga upp trots att jag borde. Tycker det är så meckigt att fixa upphämtning! Och så är det kaos i garaget, men det är mest skräp så där krävs bara lite handlingskraft så är det fixat snart:)
 
Jag försöker förbereda mig mentalt inför nästa vecka när jag är ledig och ska storrensa. Förrådet är proppfullt och klädkammaren likaså, har till och med kartonger på vinden hos min bror :o mitt största problem är att så många saker kan vara bra att ha 🙃 har t ex typ fem trasiga t-shirts som kan vara bra att ha om jag ska måla(kan meddela att ingen av dom användes när jag målade senast). Kartonger med blandad skit som följt med i en bapiljard flyttar sen jag flyttade från mitt flickrum för 12 år sen, osv osv.

Kommer inte palla sälja nåt, men Erikshjälpen har lämpligt nog inlämning på återvinningen så jag gör nog en slänghög och en skänkhög helt enkelt.
 
Det flyter på här, det mesta säljs billigt men är glad att bli av med det, och ibland är det nån auktion som sticker iväg lite oväntat.

Har dock en del möbler och tavlor som jag inte ids lägga upp trots att jag borde. Tycker det är så meckigt att fixa upphämtning! Och så är det kaos i garaget, men det är mest skräp så där krävs bara lite handlingskraft så är det fixat snart:)

Vi har också en del större grejer som borde säljas bland annat stringhyllor men känns sådär att skicka.
 
Sålt 3 pussel på tradera och en Harry Potter bok (fick fan 50 spänn för den, trots frakten blev typ 67 kr). Köparen av boken tog dock lång tid på sig att betala, nästan 3 dagar 😶
Köparen av termos + gräddsnipa hämtade tillslut igår. Men köparen av en massa plåtburkar (teburkar mm) har fortfarande inte hört av sig, eller svarat på mitt meddelande. Hen har betalt, hela 35 kr, men jag är inte intresserad att ha dom hemma hur länge som helst iom att jag flyttar snart 😐
 
Jag skulle behöva försöka få lite ordning där henna. Det är stökigt och det får mig att må dåligt när jag inte kommer på vart jag kan förvara saker.

Planen har varit att börja rensa i förrådet och gå igenom bananlådorna som står där, vad som verkligen ska sparas och vad jag kan slänga/skänka och på så vis frigöra lite plats som jag skulle kunna förvara det värsta som är i vägen i lägenheten och får det att se stökigt ut.

Dock blir det nästan aldrig av, är knappt hemma (är mest hos killen, och det är det som fått mig att inse att jag inte måste ha kvar allt). När jag väl är hemma brukar jag va väldigt trött efter jobb och då orkar jag inte. Enda chansen egentligen är en torsdag när jag är ledig (det är nästa torsdag en sådan dag).

Frågar mig dock själv hur jag ska lyckas peppa mig till att göra det, speciellt nu när mörkrets intåg fått mig mer deprimerad. Gnistan finns inte där. Vet inte riktigt hur jag ska göra att ”bara göra det” funkar inte och blir aldrig gjort, har försökt länge med det utan resultat.

Funderar på om det är att det känns lite övermäktigt och då drar jag mig för det. Inte helt säker på hur jag ska kunna dela ner det i mindre ”etapper” så det inte känns så övermäktigt.

Skulle behöva rensa mer hemma också. Börjar fundera på hur mycket av alla mina målarprylar jag behöver ha kvar då jag knappt målar längre.
 
Sålt 3 pussel på tradera och en Harry Potter bok (fick fan 50 spänn för den, trots frakten blev typ 67 kr). Köparen av boken tog dock lång tid på sig att betala, nästan 3 dagar 😶
Köparen av termos + gräddsnipa hämtade tillslut igår. Men köparen av en massa plåtburkar (teburkar mm) har fortfarande inte hört av sig, eller svarat på mitt meddelande. Hen har betalt, hela 35 kr, men jag är inte intresserad att ha dom hemma hur länge som helst iom att jag flyttar snart 😐
Det är så störigt med folk som drar ut på tiden! Jag förstår det verkligen inte, du köper väl något för att du behöver det? Varför dra ut på tiden då liksom?
 
Jag skulle behöva försöka få lite ordning där henna. Det är stökigt och det får mig att må dåligt när jag inte kommer på vart jag kan förvara saker.

Planen har varit att börja rensa i förrådet och gå igenom bananlådorna som står där, vad som verkligen ska sparas och vad jag kan slänga/skänka och på så vis frigöra lite plats som jag skulle kunna förvara det värsta som är i vägen i lägenheten och får det att se stökigt ut.

Dock blir det nästan aldrig av, är knappt hemma (är mest hos killen, och det är det som fått mig att inse att jag inte måste ha kvar allt). När jag väl är hemma brukar jag va väldigt trött efter jobb och då orkar jag inte. Enda chansen egentligen är en torsdag när jag är ledig (det är nästa torsdag en sådan dag).

Frågar mig dock själv hur jag ska lyckas peppa mig till att göra det, speciellt nu när mörkrets intåg fått mig mer deprimerad. Gnistan finns inte där. Vet inte riktigt hur jag ska göra att ”bara göra det” funkar inte och blir aldrig gjort, har försökt länge med det utan resultat.

Funderar på om det är att det känns lite övermäktigt och då drar jag mig för det. Inte helt säker på hur jag ska kunna dela ner det i mindre ”etapper” så det inte känns så övermäktigt.

Skulle behöva rensa mer hemma också. Börjar fundera på hur mycket av alla mina målarprylar jag behöver ha kvar då jag knappt målar längre.
Börja med det lilla och avgränsade är mitt tips.
Jag började med att samla ihop gammal kurslitteratur så att de var på ett ställe, la sedan ut dem till försäljning via Studentapan. Därefter har det rullat på, i ojämn takt förvisso men oftast något sålt, skänkt eller slängt varje månad.

Att ta något avgränsat gör att jag kan ha sakerna på en plats, utom synhåll, till försäljningen är klar eller jag har tid att åka till secondhand eller återvinningen.
Det ger omedelbar effekt där det är rensat utan att bli en ny samla-på-hög plats.
Vissa saker har jag fått dela upp i mindre för att få det görbart. T ex rensning av kläder, har rensat sommartoppar vid ett tillfälle, ytterplagg en annan gång och så vidare.

Det bästa är känslan när något är ute ur hemmet, oavsett stort eller smått! Och det känns bättre att sälja/skänka än slänga.
 
Jag skulle behöva försöka få lite ordning där henna. Det är stökigt och det får mig att må dåligt när jag inte kommer på vart jag kan förvara saker.

Planen har varit att börja rensa i förrådet och gå igenom bananlådorna som står där, vad som verkligen ska sparas och vad jag kan slänga/skänka och på så vis frigöra lite plats som jag skulle kunna förvara det värsta som är i vägen i lägenheten och får det att se stökigt ut.

Dock blir det nästan aldrig av, är knappt hemma (är mest hos killen, och det är det som fått mig att inse att jag inte måste ha kvar allt). När jag väl är hemma brukar jag va väldigt trött efter jobb och då orkar jag inte. Enda chansen egentligen är en torsdag när jag är ledig (det är nästa torsdag en sådan dag).

Frågar mig dock själv hur jag ska lyckas peppa mig till att göra det, speciellt nu när mörkrets intåg fått mig mer deprimerad. Gnistan finns inte där. Vet inte riktigt hur jag ska göra att ”bara göra det” funkar inte och blir aldrig gjort, har försökt länge med det utan resultat.

Funderar på om det är att det känns lite övermäktigt och då drar jag mig för det. Inte helt säker på hur jag ska kunna dela ner det i mindre ”etapper” så det inte känns så övermäktigt.

Skulle behöva rensa mer hemma också. Börjar fundera på hur mycket av alla mina målarprylar jag behöver ha kvar då jag knappt målar längre.
Börja med bara en bananlåda från förrådet. Du behöver inte rensa alla lådor på en gång. Om du börjar med en låda kanske du kommer in i det och tar fler på en gång, eller så får du en gjort och är nöjd med det för den dagen.
 
Det är så störigt med folk som drar ut på tiden! Jag förstår det verkligen inte, du köper väl något för att du behöver det? Varför dra ut på tiden då liksom?
Ja, speciellt när man budar i sista minuten, hur svårt är det då att trycka på betala direkt?
 
Börja med bara en bananlåda från förrådet. Du behöver inte rensa alla lådor på en gång. Om du börjar med en låda kanske du kommer in i det och tar fler på en gång, eller så får du en gjort och är nöjd med det för den dagen.
Det vill jag inte göra heller, det är rätt meckigt att ta sig till förrådet. Om jag ändå går ner dit kommer jag hämta alla bananlådorna, å så flytta dom upp till lägenheten. Möjligt att ja kan ta dom en å en om de väl kommer upp i lägenheten men bära upp en i taget, nä då blir det inte gjort heller.
 
Börja med det lilla och avgränsade är mitt tips.
Jag började med att samla ihop gammal kurslitteratur så att de var på ett ställe, la sedan ut dem till försäljning via Studentapan. Därefter har det rullat på, i ojämn takt förvisso men oftast något sålt, skänkt eller slängt varje månad.

Att ta något avgränsat gör att jag kan ha sakerna på en plats, utom synhåll, till försäljningen är klar eller jag har tid att åka till secondhand eller återvinningen.
Det ger omedelbar effekt där det är rensat utan att bli en ny samla-på-hög plats.
Vissa saker har jag fått dela upp i mindre för att få det görbart. T ex rensning av kläder, har rensat sommartoppar vid ett tillfälle, ytterplagg en annan gång och så vidare.

Det bästa är känslan när något är ute ur hemmet, oavsett stort eller smått! Och det känns bättre att sälja/skänka än slänga.
Har ingen plats för att ha avgränsande, bor i en etta med öppen planlösning typ, så allt är synligt. Det är ett sådant som får mig att må dåligt nu, men vet inte riktigt va jag kan göra av det som finns där.

Nu ska jag hem å bara vila upp mig. Har huvudvärk och är dödens trött. Så idag orkar jag inte me något. Får försöka samla energi till nästa torsdag.

Jag brukar skänka om saker är hela och kan återanvändas allt annat slängs. Alltid gjort så.
 
Äntligen lagt ut lite av mina hemsydda kläder till försäljning på fb. 7 plagg sålda (3 betalda än så länge) hitintills.
Har även tagit några plagg jag egentligen hade kunnat sälja in till syrummet och återanvänt tygerna i vissa till att sy menstrosor och vanliga trosor. Min förhoppning är att kunna sy tillräckligt så jag kan fasa ut bindor helt och hållet.
 
Föreningen hade städdag och en kontainer här så vi rensade en del :)
Satte ut annans på 9 grejor och sålde alla! Bla grejer som babyn blivit för stor för.

Köpte även en begagnad hoppgunga till babyn, fanns 5min promenad hemifrån.

Så skönt med ordning i källaren och lite mindre prylar i lägenheten!
 
Fått betalt för 12 av 14 plagg nu (de 2 sista tillhör samma köpare) = 1460 kr in på kontot 👍
Postat tradera paketen idag också, skönt att bli av med dom. Kläderna postar jag imorgon, vill helst få in sista betalningen med innan jag bokar frakterna. Om jag inte jobbar imorgon så ska jag nog rensa i syrummet och lägga ut lite tyger mm till salu. Behöver få in pengar + att jag ska flytta så vill ha lite mindre grejer att släpa på.
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
827
Senast: Happimess
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 761
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp