Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Jaa, kanske ska prova. Har egentligen fler möbler, säng, byrå och köksbord i teak också, vet inte om det är enklare att lägga det på fb än tradera. Samtidigt känns det som att det går att få bra med pengar för det på tradera 🤔
Du kan ju börja med Tradera och avhämtning. Och lägga upp accepterat pris (tror jag det heter) om du vill vara säker på att få vad du tror du skulle få på Fb. Eller välja fast pris, eller starta på den nivå som känns acceptabel. Och endast avhämtning då 👍
 
Du kan ju börja med Tradera och avhämtning. Och lägga upp accepterat pris (tror jag det heter) om du vill vara säker på att få vad du tror du skulle få på Fb. Eller välja fast pris, eller starta på den nivå som känns acceptabel. Och endast avhämtning då 👍
Ja jag får nog testa det!
 
Slängde ut ca 15 symönster (ibland tror jag de förökar sig av sig själva i lådorna :angel: ) på Tradera. La även ut projektorn som inte funkade till det jag tänkt.
Funderar på att göra ett enormt paket stuvbitar också. Frakten blir väldigt hög, men till ett lågt utrop kan det gå ändå. Får nog ta det i två paket, ett med trikå och ett vävt. Men tänk om jag kommer behöva småbilarna själv! Oj oj oj!
 
Slängde ut ca 15 symönster (ibland tror jag de förökar sig av sig själva i lådorna :angel: ) på Tradera. La även ut projektorn som inte funkade till det jag tänkt.
Funderar på att göra ett enormt paket stuvbitar också. Frakten blir väldigt hög, men till ett lågt utrop kan det gå ändå. Får nog ta det i två paket, ett med trikå och ett vävt. Men tänk om jag kommer behöva småbilarna själv! Oj oj oj!
Av nån anledning kommer det alltid nya småbitar 🤔😄
 
Av nån anledning kommer det alltid nya småbitar 🤔😄
Usch ja, och jag sparar nästan allt!
Men nu ligger alla stuvbitar i påse. Sammanlagt över 8 kg :angel:

La ut dem i två paket, fördelade på sort, på Facebook. Får se om det går att sälja.

Det innebär att min lilla Malmbyrå (sängbord med två lådor) är tom! Inuti :angel: Ovanpå finns min gedigna knappsamling och den hel del bråte..
 
Usch ja, och jag sparar nästan allt!
Men nu ligger alla stuvbitar i påse. Sammanlagt över 8 kg :angel:

La ut dem i två paket, fördelade på sort, på Facebook. Får se om det går att sälja.

Det innebär att min lilla Malmbyrå (sängbord med två lådor) är tom! Inuti :angel: Ovanpå finns min gedigna knappsamling och den hel del bråte..
Bra gjort!!
 
Helt OT, men vad bor du i för ett spännande hus??
Har du köpt det med innehåll eller har du ärvt. Jag tycker det låter som att gå på skattjakt i ditt hus :love:
Jag har köpt det med innehåll. Jag tycker om att rensa och stoja och fick det billigare eftersom det är så stort jobb (huset i sig behöver också totalrenoveras), och för att jag lovade på heder och samvete att inte slänga något av historiskt värde. Har fortfarande kontakt med gamla ägarna ibland vad gäller gamla dokument, det mesta åker dock till riksarkivet. Det har varit en bondgård som också i mindre skala haft hästar och kavallerister. Det har bott/ägts av olika människor i samma släkt sen skiftet, och jag tror inte att någon av dem rensat ut, utan det har bara byggts på och byggts på (både grejer och bostad) sen 1870 eller så.

Egentligen är det ju lite galet att jag som är extrem minimalist just nu bor i detta överfyllda hus. Men som sagt, jag gillar att rensa. Och när jag rensat ut allt ska jag totalrenovera huset, för det är tyvärr bortom all räddning. Jag hoppas kunna spara lite av de riktigt gamla timmerväggarna och bjälkarna, och enstaka möbler och några få saker som hör huset till och fortfarande är i användbart skick, men det mesta får gå. Men jo, en och annan skatt finns det bland allt som bara är skit, men faktum kvarstår att det mesta är skit, tyvärr:laugh:
 
Äsch, fick inte annonsera ut mina stuvar i facebookgruppen. Man var tvungen att ange mått på alla bitar. Inte en chans att jag ställer mig och mäter 13 kg småbitar! Får komma på nåt annat.
 
Jag har köpt det med innehåll. Jag tycker om att rensa och stoja och fick det billigare eftersom det är så stort jobb (huset i sig behöver också totalrenoveras), och för att jag lovade på heder och samvete att inte slänga något av historiskt värde. Har fortfarande kontakt med gamla ägarna ibland vad gäller gamla dokument, det mesta åker dock till riksarkivet. Det har varit en bondgård som också i mindre skala haft hästar och kavallerister. Det har bott/ägts av olika människor i samma släkt sen skiftet, och jag tror inte att någon av dem rensat ut, utan det har bara byggts på och byggts på (både grejer och bostad) sen 1870 eller så.

Egentligen är det ju lite galet att jag som är extrem minimalist just nu bor i detta överfyllda hus. Men som sagt, jag gillar att rensa. Och när jag rensat ut allt ska jag totalrenovera huset, för det är tyvärr bortom all räddning. Jag hoppas kunna spara lite av de riktigt gamla timmerväggarna och bjälkarna, och enstaka möbler och några få saker som hör huset till och fortfarande är i användbart skick, men det mesta får gå. Men jo, en och annan skatt finns det bland allt som bara är skit, men faktum kvarstår att det mesta är skit, tyvärr:laugh:
Låter spännande! Sambon har ärvt en gård med innehåll. Tack och lov hade morbrorn ordning och reda. Så kul att hitta t ex hattaskar där det står Karin på ( Sambons farmor)
 
Får gå med där! La upp i tre olika grupper och alla sa nej, det bryter mot reglerna.

Problemet är frakten. Det blir dyyyrt
Kanske skriva att du föredrar avhämtning? Alternativt typ 150 kr / hemligt paket inklusive frakt för 1 kg stuv (nu drog jag bara till med ett pris).
 
Kanske skriva att du föredrar avhämtning? Alternativt typ 150 kr / hemligt paket inklusive frakt för 1 kg stuv (nu drog jag bara till med ett pris).

Ja jag tänkte det. Vill helst bli av med allt på ett bräde, bara för att bli av med det. Men det är nog lättare att sälja små paket och skicka. Ska kolla med lokala sygruppen också, kanske nån som vill ha där.
 
Låter spännande! Sambon har ärvt en gård med innehåll. Tack och lov hade morbrorn ordning och reda. Så kul att hitta t ex hattaskar där det står Karin på ( Sambons farmor)
Jag hittar mycket sånt också, som jag tror hade varit jättekul om jag hade någon koppling till de som bott här. Men jag försöker vara respektfull med det i alla fall. För även om det är stökigt och nergånget så har det varit de yngre generationerna (som jag köpte av) som mest skitit i allt och låtit det bli så. De äldre generationerna verkar ha haft det väldigt prydligt och fint, och verkligen lagt ner själ och hjärta i gården. Så även om jag är minimalist känns det som att det är bättre att någon är här och lägger ner lika mycket själ och hjärta, även om det nödgar att rensas ut av det gamla.
 
Faktiskt varit duktig och rensat lite.

Gick igenom alla handdukar och sängkläder och voila. 1 pappkasse med sängkläder som ska användas som trasor i sambons verkstad. några handdukar som blivit ofina duger mkt bra till stallet.

Städat alla lådor i köket och städat ur.

Lagt ut en hårfön samt 2 hårfärger till försäljning obruten förpackning men funderar på att lägga ut på tradera istället. Tycker det är så vanskligt att skicka bara (och dyrt för smågrejer)

Lagt ut lite i bytes-grupper och bytt till mig lite mat såsom pasta, bananer eller annat ätbart.

Känns bra.

Dock har min mamma övertalat mig om en tripp till Ullared och jag vete tusan hur jag ska hålla mig från att köpa något då O_o

Rensat ut e del ur garderoben men finns inte så mycket att rensa ut på tycker jag.
 
Faktiskt varit duktig och rensat lite.

Gick igenom alla handdukar och sängkläder och voila. 1 pappkasse med sängkläder som ska användas som trasor i sambons verkstad. några handdukar som blivit ofina duger mkt bra till stallet.

Städat alla lådor i köket och städat ur.

Lagt ut en hårfön samt 2 hårfärger till försäljning obruten förpackning men funderar på att lägga ut på tradera istället. Tycker det är så vanskligt att skicka bara (och dyrt för smågrejer)

Lagt ut lite i bytes-grupper och bytt till mig lite mat såsom pasta, bananer eller annat ätbart.

Känns bra.

Dock har min mamma övertalat mig om en tripp till Ullared och jag vete tusan hur jag ska hålla mig från att köpa något då O_o

Rensat ut e del ur garderoben men finns inte så mycket att rensa ut på tycker jag.
Bra jobbat med rensandet!

Angående Ullared, kan du ompröva beslutet att åka med? Berätta att du i stället fokuserar på att rensa ut hemma och faktiskt inte behöver något nytt, håller i dina pengar, tänker på klimat kontra konsumtionshets, någon annan anledning relevant för dig?

Annars kan jag ibland när jag kommer till stora köpställen känna närmast avsmak inför hur mycket det finns och jag blir totalt anti shopping. Även om jag egentligen ska ha något specifikt kan jag inte förmå mig att gå igenom alla val, klämma, känna, prova eller vad som nu är aktuellt och sedan också faktiskt köpa. Tror det handlar om att jag blir så överväldigad av allt som finns... Men tror också att jag skulle kunna försätta mig i den känslan genom att tänka på just ovanstående, att det blir ytterligare en sak som ska ha en plats hemma, att det kostar pengar som jag kan använda på bättre sätt, att det bidrar till klimatpåverkan.
 
Faktiskt varit duktig och rensat lite.

Gick igenom alla handdukar och sängkläder och voila. 1 pappkasse med sängkläder som ska användas som trasor i sambons verkstad. några handdukar som blivit ofina duger mkt bra till stallet.

Städat alla lådor i köket och städat ur.

Lagt ut en hårfön samt 2 hårfärger till försäljning obruten förpackning men funderar på att lägga ut på tradera istället. Tycker det är så vanskligt att skicka bara (och dyrt för smågrejer)

Lagt ut lite i bytes-grupper och bytt till mig lite mat såsom pasta, bananer eller annat ätbart.

Känns bra.

Dock har min mamma övertalat mig om en tripp till Ullared och jag vete tusan hur jag ska hålla mig från att köpa något då O_o

Rensat ut e del ur garderoben men finns inte så mycket att rensa ut på tycker jag.
Där har jag en bekännelse 🙈 Jag var där i tisdags. 5300 kr fattigare, men rensning på bankkontot måste väl räknas med? Men jag handlade sådant som jag behövde såsom ny vinterjacka och fodrad regnjacka eftersom jag krympt liksom en hel del julklappar. Positiva är att pengarna jag har fått in på rensa/sälja finansierade min shopping och ändå pengar kvar!
 
Där har jag en bekännelse 🙈 Jag var där i tisdags. 5300 kr fattigare, men rensning på bankkontot måste väl räknas med? Men jag handlade sådant som jag behövde såsom ny vinterjacka och fodrad regnjacka eftersom jag krympt liksom en hel del julklappar. Positiva är att pengarna jag har fått in på rensa/sälja finansierade min shopping och ändå pengar kvar!
Jag är tveksam till om rensning på bankkonto borde räknas :rofl:

Men bra gjort att finansiera det genom sålda saker, det är verkligen en sak in - en ut även vad det gäller pengarna då! Och imponerad av det där med julklappar 👏
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
857
Senast: Happimess
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 394
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 379
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 857
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp