Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 338

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Puh! Idag har lite grejer lämnat hemmet;

- en stor kasse till tippen
- en stor kasse kläder som mamma ska försöka sälja på loppis
- en kasse med gardiner och överkast till loppis
- några grejer som var mammas plus en skohylla hon ville ha
- lite pysselgrejer till mina brorsbarn
- en krok-grej till loppis

Heja heja!

Plus att vi har en köpare på kyl/frysen, så den blir hämtad på tisdag. Då hämtas förhoppningsvis även en stor madrass samt bordet och stolarna jag skrivit om tidigare, madrassen ville mamma ha och bordet och stolarna ska få ett försök på loppisen (mammas granne som köpt kylen, så de får åka tsm 👍).

Gött!

Har varit bortrest ett par veckor men la upp alla annonser igen igår när jag kom hem. Har fått sålt ett sånt där gammalt bordshockeyspel och har även fått bud på några påsar oöppnade proteinpulver som sambon inte vill ha längre. Blir ofta förvånad över vad som faktiskt går att sälja :up:

Regnar ute, är ledig och till och med sugen på att rensa. Men har sovit urkasst så det orkas inte rensas alls.
Kass timing tycker jag :p

Exakt samma här.

Men i helgen ska vi ta ett rejält städ- och rensryck tillsammans jag och min man har vi bestämt.
Blir det inte bättre får vi väl dra ut allt vårt skrot i trädgården o ha majbrasa istället.
Så skönt att få draghjälp! (?)

Ibland önskar jag att sambon vore bättre på att starta upp sådant, så man inte behöver göra det själv hela tiden.
Men han är bättre på andra saker ❤️

Det skrivs ju ofta när saker strular. Så jag tänkte göra motsatsen nu och ge Vinted en tumme upp, har redan fått in mina 3000 kr på kontot. Det tog 7 timmar.
Rent allmänt tycker jag det är jätteviktigt att ge positiv feedback till företag när de sköter sig över förväntan bra. Jag brukar försöka komma ihåg att skriva en liten rad på Trustpilot när jag upplever att jag har fått ovanligt bra service :) .

Fyllt en kasse med trasiga kläder, gamla strumpor och sånt. Har galet mycket kläder alltså..
Borde rensa ännu hårdare. Bort med allt som inte sitter bra. Just nu är det tiden som begränsar. Jag får mikrorensa när sonen grejar med annat. Skulle behöva riva ut allt och prova och greja.

Inspirerad av tråden har jag denna veckan börjat lägga upp lite saker på Vinted. Har fått sålt 3 t-shirts och ett par ballerinaskor. Skorna såldes på typ 5 min, sjukt najs 🥳

Det är ju rätt beroende framkallande det här, börjar direkt fundera på vad mer jag kan lägga ut 😅

Tog itu med en kartong grejer från barn/ungdomen. Den har stått på golvet i kanske 2 år(?). Valde ut vad jag inte vill ha kvar och fotade det, det blev ungefär hälften kvar. Heja mig!
Håller på att, pö om pö, ta fram saker jag ska sälja, och fota dem. Har ett Traderaalbum på iCloud och raderar bilderna allt eftersom sakerna säljs.
Fast det går jättelångsamt. Helst vill jag lägga ut många saker samtidigt, så folk kan använda samfrakt, för frakten är ju rätt dyr.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Årets bantningstråd