Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 338

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade gjort så om det var att paketet kommit tillbaka utan att denne fått möjlighet hämta ut det. Ev lagt ut den för högre men erbjudit denna originalpriset.
Jo, så känner jag också egentligen, men det finns chans att jag kan få upp emot 200-300kr mer för skorna. Hade det handlat om typ en 50-lapp så hade jag sålt om det till hen utan att tveka. Jag har skrivit att jag har sett att de säljs mycket dyrare så får se vad hen svarar

Jo, så känner jag också egentligen, men det finns chans att jag kan få upp emot 200-300kr mer för skorna. Hade det handlat om typ en 50-lapp så hade jag sålt om det till hen utan att tveka. Jag har skrivit att jag har sett att de säljs mycket dyrare så får se vad hen svarar
Jo men det skulle du kollat upp innan (been there, done that mistake), jag förstår att du vill ha mer men köparen har köpt varan i tron om att du tyckte det var ett ok pris... Du får göra som du vill men jag hade blivit väldigt besviken om jag var köparen och du höjde priset rejält på en vara som jag egentligen köpt men bara inte fått pga posten.

Jo men det skulle du kollat upp innan (been there, done that mistake), jag förstår att du vill ha mer men köparen har köpt varan i tron om att du tyckte det var ett ok pris... Du får göra som du vill men jag hade blivit väldigt besviken om jag var köparen och du höjde priset rejält på en vara som jag egentligen köpt men bara inte fått pga posten.
Hade det varit en vanlig köpare så hade jag tänkt annorlunda, men detta är en som köper billigt och säljer dyrt. Jag brukar alltid kolla upp personer som prutar innan jag godkänner budet, men det missade jag att göra denna gången. Jag brukar inte godkänna bud från sådana som köper bara för att kunna sälja dyrare

Hade det varit en vanlig köpare så hade jag tänkt annorlunda, men detta är en som köper billigt och säljer dyrt. Jag brukar alltid kolla upp personer som prutar innan jag godkänner budet, men det missade jag att göra denna gången. Jag brukar inte godkänna bud från sådana som köper bara för att kunna sälja dyrare
Ok, då skulle jag överväga det men visst får man även omdömen på avbrutna köp? Jag vet att jag skrivit ett på en som inte hittade varan ;P Men är man ok med att ett kanske blir dåligt så kör på. Du kan annars vänta någon månad med att lägga upp den så det inte blir så tätt inpå:D

Ok, då skulle jag överväga det men visst får man även omdömen på avbrutna köp? Jag vet att jag skrivit ett på en som inte hittade varan ;P Men är man ok med att ett kanske blir dåligt så kör på. Du kan annars vänta någon månad med att lägga upp den så det inte blir så tätt inpå:D
Jag vet faktiskt inte 🤔 Man får om man avbryter innan det är skickat, men när det strular såhär vet jag inte. Om inte jag hade godkänt återbetalningen så hade jag fått pengarna ändå om inte köparen anmält till vinted

Loppis igår, sålde för 2000 + min trasiga åkgräsklippare för 4000 🥳
En släp fylld med skräp, blir en till med skräp/ second hand. Nu är 95% av hela huset genomgånget (inklusive alla lådor/hyllor). Nästa steg är att städa alla utrymmen och organisera.. så tråkigt 🤭

Tillsammans med dottern gjorde vi ett ryck på bodvinden, alla akvariegrejer togs ner och sorterades.
Det blev lite att behålla, en del att slänga och en del att sälja.
Bästa är att det blev stor skillnad på vinden!

Så skönt att rensningslusten börjar komma tillbaka Så sakteliga :)

Någon som har tips på organisering?
Jag tror egentligen inte vi har så mkt saker att sälja/skänka, utan mer att det vi har behöver få sina egna platser.

Det här med att organisera är en ständig kamp, speciellt med en ettåring som har helt andra planer för typ allt. Fått sätta lås på nästan varenda skåp, annars drar han ut varenda grej. Fördelen är att man kan passa på att rensa lite innan man stuvar tillbaka allting. Det brukar försvinna nån liten grej varje gång.

Till det kan jag nämna att förutom hemmakläder( nötta linnen och fula shorts) var det verkligen få plagg i rotation förra sommaren men det var också inte direkt varmt förra sommaren här så jag tror inte att rensning riktigt är något som behövs? Blir det väldigt varmt svettas jag igenom utbudet hyfsat snabbt :p Får se vad som sitter bra eftersom.

Tog in sommarkläderna och rensat ut två linnen. Nu har jag dock en gigantisk klädhög över halva soffan att ta itu med :rofl:
Det där är märkligt. Vi bytte frys häromdagen. Vilket innebär att man behöver tömma båda överskåpen Över jyl och frys. Vilket innebar rensning. Detta var i fredags. Idag tisdag har inte allt hamnat rätt än. Men då har jag legat sjuk lördag kväll till idag.

Jag hade inte sagt något alls utan bara lagt ut dem igen till det priset jag ville ha.

Jag hade inte sagt något alls utan bara lagt ut dem igen till det priset jag ville ha.
Eftersom vi redan hade en dialog så kändes inte det bra. Jag skrev till hen att jag sett att de såldes mycket dyrare så jag la ut dem dyrare efter det. Till slut så kom vi överens om ett pris som båda kände sig okej med och hen köpte dem igen så nu får vi hoppas att spårningen funkar denna gången!

Sålt en sadel till Polen
Hon bokade via UPS och jag fick fylla i upphämtningsdatum, valde nu på måndag.

Men får plötsligt den här aviseringen trots att jag inte skickat!
Screenshot_20250619_123955_Vinted.webp

Jag känner mig misstänksam. Blir det något strul nu?
Ska jag ställa ut paketet till måndag som bokat, eller ska jag annullera allt? Är ändå 3000 kr det handlar om så vill verkligen inte att det blir fel.

Ångrar att jag gick med på UPS ...

Sålt en sadel till Polen
Hon bokade via UPS och jag fick fylla i upphämtningsdatum, valde nu på måndag.

Men får plötsligt den här aviseringen trots att jag inte skickat!
Visa bifogad fil 169584

Jag känner mig misstänksam. Blir det något strul nu?
Ska jag ställa ut paketet till måndag som bokat, eller ska jag annullera allt? Är ändå 3000 kr det handlar om så vill verkligen inte att det blir fel.

Ångrar att jag gick med på UPS ...
Vissa system säger att paketet skickats när fraktsedeln är skapad. Vad står det på spårningen?

Sålde ett par knappt använda lite speciella skor, som hamnat längst in i garderob och därmed inte använts, och vilka jag inte kommer att kunna ha framöver. Nöjd köpare och jag slipper se dem.
Annars går det lite trögt med försäljning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat