Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 338

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick notis igår om att en köpare på Vinter hämtat ut ett par byxor jag sålt. Något förvirrad så var tvungen gå in och kolla när jag skickade dem. 8 juni. Antingen har dem fastnat med posten någonstans eller så har köparen inte hämtat ut det bara. Jag har varit bortrest så haft på semesterläge i två veckor så har inte direkt haft koll.
Jag fick iaf fullt betyg och betalt så antar allt var lugnt. Hel mysko. :rofl:

Nu när jag är hemma igen ska jag se om jag kan hitta något mer att rensa ut. Hade en plan innan jag åkte men nu kommer jag inte alls ihåg vad det var. :angel:

Tjoho, linneskåpet är borta! Rummet blev genast mycket större. Om några år ställer vi kanske dit ett vitrinskåp (när sonen växt till sig och slutat dra ut allt ur varenda skåp). Eller så får det vara en tom yta. Det är rätt skönt det med.

Haft en så tråkig säljupplevelse idag.
Sålde en tröja i nyskick för en femtedel av nypriset.
Köparen hör av sig, är väldigt gåpåig, snudd på otrevlig och vill returnera för att den inte passar. Jag är sakligt trevlig och skriver att ej passande kläder inte är skäl för retur.
Då blir hon ännu mer otrevlig, ger även negativt omdöme...

Förstår att alla affärer inte är glada och trevliga. Men de få som är som denna är verkligen jättetråkiga.

Fortsatt städa och rensat fler lådor I köket. Vad mycket bra att ha saker som aldrig använts jag hittar... Suck!
Blir en del att skänka då det är oanvänt och kvar i originalförpackning typ köksredskap, bakformar och liknande. Allt använt får gå till återvinningen.

Målet är att få luftigare i lådor och skåp samt 1-2 tomma hyllor för att få plats med en servis som idag står i flyttlåda.

Jag har fått sålt ett skärp, men förutom det så står det fortfarande still och nu har vinted höjt frakten igen så med köparskyddet på det så kan man lika gärna köpa nytt istället för att chansa på att det man köper begagnat är i det skicket det står och om det passar eller inte.

Jag har rensat ”alltlådan” i köket så nu ligger allt som ska vara kvar längst bak och framför så står hundarnas matvåg och lite annat som hör till deras mat så nu är det borta från köksbänken! Det är lite störigt att behöva öppna lådan för det blir mycket trängre när jag matar dem än när den står på bänken, men det tar ju bara en halv minut extra så det överlever jag nog

Sålde ett plagg på vinted. Köparen ger 3 stjärnor i betyg för att den var för liten men skriver köpet var smidigt. Köparen hade inte bett om mått och plagget är tts enligt min mening dessutom med stretch. Jag kan väl inte rå för att det inte passade :mad:

Har skickat iväg tre nackstöd som satt i min gamla bil, tre påsar proteinpulver, lite små Pokemongrejer från sambon och ett fodral till hörlurar. Har varit lite dålig på att lägga upp nya annonser på senaste så ska försöka få upp lite i helgen :)

Har nu även rensat bland lådor, matlådor och lock. 6 stycken försvinner iväg till loppis.

Har tydligen köpt flera i ungefär samma storlek men på både Ikea och classe och det är alltid svårt att hitta rätt lock. Så nu har jag rensat ut udda, de som jag inte använder och den luriga storleken hos de som var svåra att hitta rätt lock till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka