Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 338

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag la upp en kasse med nya och så gott som nya trosor i en facebookgrupp för sexiga underkläder. Mina var inte direkt supersexiga (blandning av vanliga trosor, string och spets), men jag fick ändå sålt dem på mindre än ett dygn trots att jag var noga med att påpeka att alla var nytvättade
Gillar ditt "trots att dom var nytvättade" 😂😂😂 känns som vi båda stött på typen som helst vill ha dom otvättade 🤣

Lagt ut förra årets vinterkläder på vinted. Hoppas någon annan vill ha dem, de är i extremt fint skick men ungen växer ju så han kan inte ha dem igen.

Svärmor har köpt ytterligare overaller till honom. Helt fel storlek men det kommer ju passa nästa år. Det är ju snällt av henne och så, men nu börjar jag tröttna. Han behöver inte fem jackor och tre overaller liksom.

Lagt ut förra årets vinterkläder på vinted. Hoppas någon annan vill ha dem, de är i extremt fint skick men ungen växer ju så han kan inte ha dem igen.

Svärmor har köpt ytterligare overaller till honom. Helt fel storlek men det kommer ju passa nästa år. Det är ju snällt av henne och så, men nu börjar jag tröttna. Han behöver inte fem jackor och tre overaller liksom.
Inget som du kan lämna på dagis? Tänker att det kanske kan vara bra med någon extra där när det är väder för det :)

Själv har jag röjt lite i garderoben, inte direkt rensat, men faktiskt kastat en hög med kläder som legat på golvet sen förra rensningen 🙈 min garderob är i sovrummet, har snedtak på en sida så där sitter 4 skjutdörrar där det raka taket möter det sneda, så min garderob är rätt stor 😂 det ska komma en bekant och installera en luftvärmepump i mitt sovrum I em, och då kommer jag bejöva skjuta dörrarna åt sidan vilket innebär att nån annan än jag själv kommer se eländet så lika bra att snygga till lite 😂

Jo, men jag har redan en uppsättning dit. Jag visste ju inte att hon köpt en massa..
Äsch tråkigt! Svärmödrar kan ju vara en sak för sig, men går det att be henne kolla av innan hon handlar så ni inte redan köpt? Eller försöka få in det lite fint att det är jättegulligt av henne att tänka på barnbarnet, men att hon hellre kan sätta in en slant på ett sparkonto åt honom då och då istället för att köpa kläder för att ni "försöker tänka på miljön och inte överkonsumera" eller valfri annan anledning 😅

Till det mer seriösa så har jag plockat ur ÄNNU en kallax, 1x4, och hoppas att syrran vill adoptera den.
Bra jobbat!! Där jag bor nu är också Kallax Central, det står fan minst en kallax i varje rum :o Vi lyckades plocka ur och forsla bort en 4x4 för ett par veckor sen, nästa projekt är en 4x3.

Äsch tråkigt! Svärmödrar kan ju vara en sak för sig, men går det att be henne kolla av innan hon handlar så ni inte redan köpt? Eller försöka få in det lite fint att det är jättegulligt av henne att tänka på barnbarnet, men att hon hellre kan sätta in en slant på ett sparkonto åt honom då och då istället för att köpa kläder för att ni "försöker tänka på miljön och inte överkonsumera" eller valfri annan anledning 😅
Ja jag sa nåt liknande. Tack, tack, men nu har vi så vi klarar oss.

Har rensat ut lite udda strumpor! Känns lite som tråden mest är för er som säljer på Vinted och Tradera, men behöver mest bli av med sånt som inte kan säljas vidare :)
Tråden är för alla som rensar oavsett på vilket sätt man rensar ☺️ Anledningen till att jag rensar genom vinted och andra annonser är för att jag är för snål för att bara slänga saker 🤣 Att jag dessutom kan använda kartonger och annat som funkar att packa i som jag redan har hemma och på det sättet minska berget som ska återvinnas är bara en bonus 😁

Har rensat ut lite udda strumpor! Känns lite som tråden mest är för er som säljer på Vinted och Tradera, men behöver mest bli av med sånt som inte kan säljas vidare :)
Näeh, jag använder de rensningskanaler som är motiverande för stunden 😄

Blocket, skänka till katthemsloppis, slänga, vinted, syrran 😆. Det varierar.
För mig har det varit motiverande att sälja saker för att bli av med dem.

Men just nu är jag lite trött på att annonsera, så mycket hamnar i påsarna som ska till katthemsloppisen. Har fyllt tre kassar, med diverse kläder och prylar jag hittar.
SLänghörnet i garaget fylls också på lite då och då, jag hoppas sambon får ett ryck och åka till återvinningen snart.

Idag har jag även påbörjat en kasse i stallet där jag börjat lägga i grejer av mindre värde men som jag av någon anledning inte använder och inte är motiverande att sälja en och en pga för lågt värde.
När kassen är full tänkte jag lägga den på vinted för en struntsumma/fraktavgift :)

Inlett plan renisning för köpa julklapp. Planen är köpa klocka till sambons mobil, dyrt ja, Men gett mig en laptop en gång tiden och annat dyrt så känner börja bli dags återgällda det. Men kasta ut 5000kr känns mycket även om jag har råd, så planen tag i rensa saker när ändå behövs. Har mobil, surfplatta m.m saker som ligger och dammar.

Målet är 5000kr eller känns åtminstone mindre smärtsamt att betala :D .

Vi åkte med ett fullt lass i hästtransporten till tippen i lördags. Väldigt befriande att se ett helt släp med skräp lämna tomten :) ! Sedan har vi fortfarande en del "byggskräp" kvar från vindsrenoveringen, men det får vi ta sedan när allt är klart, tänker jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka