Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 338

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått ut ett gäng nya annonser på Vinted, främst rosa ljung hästar jag har dubletter av (samlar, och ibland säljs det nån jag saknar tillsammans med en jag har 😅). Ger det några dagar, annars testar jag tradera.
Det är så himla skönt att Vinted fått så många kategorier nu, till och med kylskåpsmagnet finns😅

För dokumentation över hur mycket jag får in.
Första dagen med lagt ut på Vinted är mer än godkänt 142kr in :bow:

Inväntar pack material till mobil som säljs till företag som kan ge 1700kr , tror inte får mer än så om jag ens skulle försöka sälja privat. 😁

7277.webp

För dokumentation över hur mycket jag får in.
Första dagen med lagt ut på Vinted är mer än godkänt 142kr in :bow:

Inväntar pack material till mobil som säljs till företag som kan ge 1700kr , tror inte får mer än så om jag ens skulle försöka sälja privat. 😁

Visa bifogad fil 175884
Hejjahejja!
Jag motiveras också att göra mig av med saker om jag får betalt för dem :) Första året med Vinted gav jag mig f-n på att sälja småsaker för 11-30 kr som skulle betala vinterfodret, jag lade de pengarna på eget konto och fick in över 10'000 kr. Det blev många paket att skicka :laugh:

Precis bytt bort 7,5kg grillbriketter mot 6kg äpplen till hästrana :banana: Bara 10 st 2,5kgs påsar kvar att byta bort :D

D bara jag trodde vi hade typ 5st kvar. Jag bara Nej testa runt 20...

Köptes uin för över 20 år sen men det är ju inte något som blir gammalt så jag fortsätter byta bort.

Vi gjorde ett ryck i källaren idag. Kommer en container till helgen så skönt att göra iordning en rens hög idag!
Mina föräldrar vaktade barnen så vi han med två effektiva timmar!

Nu finns det dessutom plats i källaren så vi kan börja tömma arbetsrummet innan det ska bli barnrum av det

Hejjahejja!
Jag motiveras också att göra mig av med saker om jag får betalt för dem :) Första året med Vinted gav jag mig f-n på att sälja småsaker för 11-30 kr som skulle betala vinterfodret, jag lade de pengarna på eget konto och fick in över 10'000 kr. Det blev många paket att skicka :laugh:
Oh! Wow, skön känsla.
Tyvärr eller bra har inte så mycket bli av med. 😁

Uppe i 915kr nu, och mobilen skickas iväg idag. Räknar landa runt 3000kr helt godkänt.

Justja sen har jag nästan tömt en byrå. Jag har tyvärr inte riktigt plats för den i lägenheten så tänkte ställa den i förrådet sålänge för att få det lite luftigare inne. Där blev det en omorganisering istället för att rensa då det var saker som används. Som lakan och kudde.

För en stund funderade jag om jag inte ska ha kvar sen och lägga sälj saker däri då det börjar se rörigt ut under skrivbordet där jag har allt just nu. Men där satte jag stopp.

Bättre att börja göra en rensning bland sakerna istället och låta byrån flytta ut sålänge som var min första tanke...

I trådens anda så har jag lagt ut tre annonser på vinted och en på tradera.

Dessutom har jag numera ett helt rum som ska bli "hänga stor tvätt som lakan" och "massor med hyllor till allt som är till salu"- rum! Så himla smidigt att ha ett rum dit allt kan stoppas in och sorteras. Har även en hyfsad plats för fotografering.

Nu ska jag bara bli frisk nog att orka gå igenom vad som är ute på annons och vad som måste fotas och läggas ut så jag tappade kontrollen över det när vi flyttade in sakerna i rummet.

Jag har typ gett upp tradera. Orkar inte ha saker liggande hemma i flera månader i väntan på att nån vill köpa. Plus att det tar så mycket energi.
Har lyckats sälja kanske 20 saker totalt. Så har inte startat om några annonser sist de gick ut och ska ge de grejerna till second hand istället

Jag försöker att röja nere i mitt före detta djurrum medans jag väntar på tvättmaskinen, men det går inget vidare. Har iallafall ett berg som ska till tippen så det är bättre än inget, men det ska ju fraktas till tippen också 🙄

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka