Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 338

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det sista jag hade kvar efter all försäljning av hästgrejer lade jag upp på blocket. 2 thermotäcken som bara är provade, ett teddyfodrat ridtäcke med reflex samt 6 schabrak i paket. Har satt jättelåga priser men har inte fått ett enda svar!
Men är det någon som är aktiv på Blocket längre? Jag har nog inte kollat Blocket på flera år och då köper jag ändå rätt mycket grejer begagnat.

Men är det någon som är aktiv på Blocket längre? Jag har nog inte kollat Blocket på flera år och då köper jag ändå rätt mycket grejer begagnat.
Jag har sålt det mesta av hästutrustningen via blocket, vi pratar alltså flera tiotusentals kronor!. En väldigt liten del har sålts via två hemmaloppisar och så har jag sålt på två "Sveriges största hästloppis". Har nu lite prylar inlämnade på en second-hand för häst så det droppar in en slant då och då.

Gick igenom sonens garderob. Fy faan vad kläder han har! La ut några plagg på vinted, lite Polarn och Pyret till svärmor att lämna i butiken, resten åker till secondhand. Orkar inte sälja själv. Bara de försvinner ur huset är jag nöjd.

Borde ta tag i min egen garderob också.

Nackdelen med att ha klädsömnad som hobby, det blir en buttload av kläder :D

Har nu tagit mig samman och tagit katterna och det viktigaste och flyttat hem till mitt lilla hus hos mamma. Ska försöka röja ur och sälja huset så fort som möjligt.

Tog mig samman och plockade ut en massa olika grejer ur lite olika skåp och la upp i en lokal säljgrupp. Gissningsvis ganska låga priser, men skit samma. Mycket blev sålt mer eller mindre direkt, så imorgon blir en massa skålar och annat upphämtat. Jag har verkligen lagt orimligt mycket pengar på olika designprylar jag sedan aldrig har använt... Vissa grejer tänker jag "det här skulle jag ju kunna använda", men sen upplyser jag mig själv om att det har jag ju kunnat göra de senaste 10 åren också. Och det har jag inte gjort. Alltså är det bättre att bli av med grejerna och få LITE pengar för det i alla fall. Hittade en Georg Jensen-ljusstake jag förmodligen fått som jag ska försöka göra mig av med också. Den har aldrig ens varit uppe ur förpackningen...

Städat glasverandan och kastat en massa grejer som legat där i evigheter utan att användas.

Lagt ut en hel flyttkartong med grejer i bortskänkesgruppen, hoppas på att bli av med det mesta under kvällen så att jag kan posta imorgon och bli av med det hemifrån. 😅

Kommer vara några klädbytesdagar nu i november. Både på biblioteket och köpcentrat.
Då ska jag försöka ta mig dit och passa på att byta bort lite. Förhoppningvis hittar jag färre plagg än jag lämnar in eller iaf mer användbart än det jag har rensat ut...:angel:

Har nu tagit mig samman och tagit katterna och det viktigaste och flyttat hem till mitt lilla hus hos mamma. Ska försöka röja ur och sälja huset så fort som möjligt.

Tog mig samman och plockade ut en massa olika grejer ur lite olika skåp och la upp i en lokal säljgrupp. Gissningsvis ganska låga priser, men skit samma. Mycket blev sålt mer eller mindre direkt, så imorgon blir en massa skålar och annat upphämtat. Jag har verkligen lagt orimligt mycket pengar på olika designprylar jag sedan aldrig har använt... Vissa grejer tänker jag "det här skulle jag ju kunna använda", men sen upplyser jag mig själv om att det har jag ju kunnat göra de senaste 10 åren också. Och det har jag inte gjort. Alltså är det bättre att bli av med grejerna och få LITE pengar för det i alla fall. Hittade en Georg Jensen-ljusstake jag förmodligen fått som jag ska försöka göra mig av med också. Den har aldrig ens varit uppe ur förpackningen...
Vilken av dom är det?

Swing! För två ljus.
Kunde ju citerat frågan också 😆

Hur som helst har jag lyckats sälja min första grej på Vinted! OCH skickat den! En av klänningarna jag försökte med redan i våras. Kommer inte ihåg vad jag satte för pris då, men jag har blivit rätt bra på att inte ta betalt, så det kanske var det som gjorde att den blev såld nu. Det har liksom nästan blivit roligare att sälja än att få in pengar 😁

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka