Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 544
  • Visningar Visningar 51 293
Pojkvännen la ut sitt Nintendo ds på tradera och det var på allvar sålt på mindre än en minut! Går det att sätta upp bevakningar eller liknande så tradera köper åt en när rätt grej kommer upp? Eller var det bara en som var snabbare än en racervessla på köp nu-knappen?

Jag har förresten en massa hästfaktaböcker som jag inte känner att jag behöver att jag behöver vara kvar. Typ 'Dressyr med Kyra' och 'Dressyr med Lussan' och en massa sånt. Vad skulle ni säga är bästa stället att sälja dem? Jag tänker mig att jag iaf kan FÖRSÖKA sälja dem innan jag skänker dem till lämpligt ställe.

Mamma har varit inne med mig i mitt syrum och hjälpt mig välja tyger samt klippa ut delar till projektväskor. Tack vare det har jag dels kastat 2-3 tyger som var helt värdelösa (en gick upp i sömmen innan jag ens sytt klart, trots raksöm med 1 cm sömsmån och sedan klippt kanten något med sicksack sax som ska förhindra att tyger fransar sig 🤯) eller hade så fula vita streck efter tvätt och förvaring att det inte gick att få ut nått vettigt av det.
Några tyger är nästan helt uppklippt också 👍 så lite "minirensning" bland tygerna!
(att jag nu har nästan 20 projektväskor att sy är en annan femma 🙃😅)

Mamma har varit inne med mig i mitt syrum och hjälpt mig välja tyger samt klippa ut delar till projektväskor. Tack vare det har jag dels kastat 2-3 tyger som var helt värdelösa (en gick upp i sömmen innan jag ens sytt klart, trots raksöm med 1 cm sömsmån och sedan klippt kanten något med sicksack sax som ska förhindra att tyger fransar sig 🤯) eller hade så fula vita streck efter tvätt och förvaring att det inte gick att få ut nått vettigt av det.
Några tyger är nästan helt uppklippt också 👍 så lite "minirensning" bland tygerna!
(att jag nu har nästan 20 projektväskor att sy är en annan femma 🙃😅)
Vad är en projektväska?

Vad är en projektväska?
Nått sånt här :) för att lägga stickning/virkning i, och lagom att ha hängande på armen om man vill sticka/virka när man står :) ficka på ena utsidan för sax/nål/annat.
IMG_20251103_220440.webp

Det är så SJUKT kul att sälja grejer! Var på mitt "gamla" ställe förut för att lämna lite grejer jag hade sålt i en lokal fb-grupp. Passade på att lägga ut lite annonser på Vinted. De där hästböckerna (som jag dessutom la ut till rätt löjligt lågt pris med tanke på att de bara stått i bokhyllan och typ inte ens är lästa) och några klänningar till. Medan jag höll på att lägga upp nya annonser köpte någon plötsligt en bundle med alla böcker och två klänningar 😆 Så det redan rätt modesta priset blev ju ännu lägre. MEN jag blev av med åtta prylar! Packade alltihop i en låda och svängde förbi hos ombudet och skickade när jag ändå var på väg hem. Så på mindre än en timme la jag ut annonserna, fick det sålt OCH skickat. Jag är rätt nöjd, ändå 😁

Nu vill jag sälja typ ALLT.

Jag beställde en jacka som var jättefin från Sellpy men tyvärr för liten. Tyckte det var onödigt att skicka tillbaka den så sålde vidare på Vinted istället för lite mer än vad jag köpte den för. La även ut min nästan oanvända träningsklocka på Vinted och den har också åkt till sin nya ägare nu. Så himla skönt att bli av med saker. Det är är fortfarande en helt ny känsla för mig som tidigare hellre samlat på mig saker än gjort av med dem. Detta året är nog det första som det definitivt åkt ut mer saker än det kommit in. Sen är jag ingen storshoppare men ändå.

Postat iväg en kasse med paket, skönt! Blir ett par hundralappar in på Vinted också. Många bäckar små! 😁

Har en kasse kläder jag ska fota och lägga upp, förhoppningsvis idag. Om jag hittar orken.
Ändå så skönt när grejerna blir sålda/skänkta och försvinner från mitt hem liksom.

Nog gjort min snabbaste färdiga försäljning nånsin!:D La ut två böcker i en serie och tog på mig skriva för att åka till tippen plus posten för att hämta ut paket. Vips så såldes böckerna, så jag packa ner de snabbt och tog med.

Allt som allt tog försäljningen tio minuter från det att jag laddade upp annonserna till det att paketet var registrerat hos ombud. :banana:

Har packat två klädbytarpåsar idag. :banana:
Ena för inlämning på tisdag. Och den andra (förhoppningvis, om inget annat dyker upp) på lördagen därpå.
Ena stället har obegränsat för inlämning men man får bara biljetter för 5 byten, så la i något extra plagg där som ingen visat intresse för på länge.

Funderar på att göra mig av med fullblod serien, den har enbart sentimentalt värde för mig, trots det har jag inte läst dom "nya" böckerna jag skaffat sen jag slutade vara medlem i Pollux bokklubben. Har nr 54 och bakåt, plus "Ashleigh serien". Är det bäst att sälja styckvis eller rubb och stubb i en annons? Är det ens värt att sälja? 😅

Jag är igång och säljer på Tradera igen. En hel del kläder som inte passar längre och jag har inte plats att förvara allt "så länge", plus att det kostat en vacker peng att köpa en del nytt.. Har det senaste sålt tre klänningar, två par träningsshorts, två par byxor och lite oanvända håraccessoarer.

Har också fortsatt rensningen av smink (pga blivit gammalt) : några läpprodukter och mina krämögonskuggor (två som var i princip slut ändå och en som luktade väldigt skarpt plötsligt), och ett krämrouge. Min mascara sjunger på sista versen (det enda som jag verkligen håller på bäst före på..) och jag beställde en ny för billig peng på rea :up: . En ögonskuggepalett har fått en ny ägare och en har kastats.

Liknande trådar

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Låt katten vara katt - foder

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Dressyrsnackis 19
  • Stora shoppingtråden III

Hästnyheter