Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 338

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag godkände första budet på 50kr trots att det står avböjt. Jag tyckte att pruta så mycket från 80kr var lite väl för en helt ny korsett som redan är billig, men jag vill ju bli av med det jag har till salu så jag godkände och sedan bara fortsatte hon tills jag höjde till 70kr, försökte pruta tillbaka till 50 igen men då nekade jag och höll fast vid 70kr. Fick den inte såld, men hon hade troligen bara strulat ändå så det är ingen större förlust
IMG_3510.webp

Jag har försökt få upp en annons på Tradera i en vecka nu. Men får bara ett felmeddelande. Gjorde ett nytt försök nu och hittade att en bild såg korrupt ut. Tog bort den och vips så funkade det.🥳

Nu blir jag sugen på och se om jag ska lägga upp något mer plagg där iom gratis annonser som @Liten tipsar om. :D

Nu har jag skickat in bilder på hur det var förpackat, först plast sen skickat i ett ordentligt ihoptejpat bokkuvert i kartong från amazon. Hade tyvärr inte tagit foton på paketet innan det skickades men får lägga in det i rutinerna nu. Så får jag se vad det svarar. På den bilden köparen skickat är det inte trasigt utan det är en rak uppskuren kant.
Jag fick in pengarna på mitt vintedkonto under natten så antar att de tyckt att det var bra packat. Trist för köparen att någon stulit varan. Och note to self att ta foto på alla paket innan de skickas om något skulle hända med dem.

Har kört iväg ett gäng vändor till återvinningen med diverse skräp senaste dagarna :up: packade pickupen med massa metall nu också som ska iväg till metallskroten imorgon. Tycker det känns mer motiverande att slänga just nu än att sälja 😅 Det står rätt still på Tradera/Vinted men ska försöka slänga upp lite nya annonser idag för att se om det hjälper.

Jag godkände första budet på 50kr trots att det står avböjt. Jag tyckte att pruta så mycket från 80kr var lite väl för en helt ny korsett som redan är billig, men jag vill ju bli av med det jag har till salu så jag godkände och sedan bara fortsatte hon tills jag höjde till 70kr, försökte pruta tillbaka till 50 igen men då nekade jag och höll fast vid 70kr. Fick den inte såld, men hon hade troligen bara strulat ändå så det är ingen större förlust
Visa bifogad fil 167316
Hon fortsatte även efter detta 🤦‍♀️ men idag blev den såld utan prut!

Kanske ska ge Tradera ett försök då! Har sålt en del annat där, men har inte provat med kläder
Jag scrollade på tradera igår kväll på lite allt möjligt. Plötsligt såg jag en grej och tänkte "Den där har Lyan gjort", och så var det du :D
Det är kul hur väl man "känner" folk som man bara mött på forum :D

Jag scrollade på tradera igår kväll på lite allt möjligt. Plötsligt såg jag en grej och tänkte "Den där har Lyan gjort", och så var det du :D
Det är kul hur väl man "känner" folk som man bara mött på forum :D
Doxxat mig själv med andra ord 🤣 Fast jag är redan så ohemlig så det är mest kul att du kände igen den 😁

Jag funderade tidigare på att gå över till Vinted men den här tråden har avskräckt mig från det. :p

Folk är visserligen knepiga på Tradera också men tycker sällan det är mycket värre än typ skriva och fråga om saker som redan står i annonsen. Sen har jag varit på Tradera i hundra år så kanske stött på och blockat de värsta redan (t.ex han som absolut behövde att jag skickar bild på mina fötter för att han skulle kunna avgöra om han kunde köpa skorna till "sin systerdotter"....).

Saker verkar också säljas så extremt billigt på Vinted? Typ bara några kronor för sånt jag vet att jag får åtminstone 25-50 spänn för på Tradera.

Sålde något för tre veckor sedan som köparen inte betalat trots påminnelse på tradera, på mailen och på sms. Stalkade upp personen på fb för att skriva ett (vid det här laget surt) meddelande där också. Då har personen precis lagt upp ett inlägg om att hans mamma dött. 🙈

Känns ju ändå förståeligt om fokus inte är på ett par skor för 150 spänn i det läget. Men nu vet jag inte riktigt om jag ska låta det gå ett tag till eller anmäla utebliven betalning till Tradera, hur hade ni gjort?

Sålde något för tre veckor sedan som köparen inte betalat trots påminnelse på tradera, på mailen och på sms. Stalkade upp personen på fb för att skriva ett (vid det här laget surt) meddelande där också. Då har personen precis lagt upp ett inlägg om att hans mamma dött. 🙈

Känns ju ändå förståeligt om fokus inte är på ett par skor för 150 spänn i det läget. Men nu vet jag inte riktigt om jag ska låta det gå ett tag till eller anmäla utebliven betalning till Tradera, hur hade ni gjort?
Skicka ett sista mail med att du måste ha betalning inne senast x datum och sen anmäler du utebliven betalning? Så du ger personen en sista chans? 😊

Funderar över det här med att spara originalförpackning/ytterförpackning. Är det värt att spara till tex en cykelhjälm till bebis? Vad sparar ni i förpackningsväg?
Tänker att det kan vara bra att ha om/när man säljer och ska skicka. Men samtidigt tar det ju en ohemul plats att spara allt..
Jag sparar en del kartonger, har haft massor i förrådet men rensade bort de flesta därifrån förra året. Sätter mindre kartonger i större.
Har sparat TV-kartongen inkl frigolit, för det blir enklare att transportera den då om jag ska flytta eller sälja den. Kartongen till routern sparar jag också eftersom den är lånad från Tele2.
Nu när jag kommit igång med att sälja så har jag plötsligt lite knapert med kartonger …

Har äntligen kommit igång med att sälja, hittills bara några illaluktande edt. (Köparna gillar uppenbarligen de dofterna).
Känner mig peppad att gå igenom bokhyllan, det är dubbla rader på ett hyllplan … har nog en del böcker som jag inte kommer läsa/har läst + filmer och CDs.
Tror det är bra att lägga ut alla i en kategori samtidigt och erbjuda samfrakt, så några kanske köper flera saker, t.ex. folk som samlar på filmer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat