Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 338

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjorde ett röj i skåpen och fick ihop en hel del som kan få nya hem via secondhand. Och några kantstötta tallrikar som jag köpte 2008, de har gjort sitt nu.

Hittade en fin servis, Park från Höganäs, som jag "ärvde" av farmor för flera år sen. Inga mattallrikar tyvärr, men fina assietter. Tänkte använda dem som tallrikar. Spela roll att de är mindre. Det ska användas! Får väl ta två gånger om tallriken inte räcker till.

Funderar på om vi ska ersätta linneskåpet med något annat, mindre, skåp. Men samtidigt, varför? Kan ju vara skönt med lite extra golvyta.
Har haft en lampa på skåpet som varit oumbärlig vintertid. Men om vi byter ut taklampan behövs ju inte den heller.

Min klippning.

Jag tänker såhär: om ni inte känner redan nu att ni behöver ett skåp, så avvakta. Längre fram kanske ni hittar något som ni känner att ni verkligen vill ha där och då kan ni slå till! :)
Nä, allt som vari gamla skåpet har fått nya platser. Så egentligen är det bara den där extra lampan. Och det känns inte speciellt bråttom att få upp den. Så vi väntar och ser :)

Har gått igenom mitt smink igen (gör det regelbundet nu iom att en väldigt stor andel egentligen passerat bäst före med råge, milt uttryckt..) - luktat, swatchat, tittat. Den här gången blev det ett flytande läppstift, en primer för läppstift, en brynpenna (typ tuschpenna med smal spets), ett flytande rouge och båda mina krämhighlighters som rensades ut pga blivit gammalt. Buhu! Men inte helt oväntat. Några produkter till som nog inte har långt kvar, men som klarade sig denna gång.

La upp lite nya saker på Vinted, men nu börjar lagret som ska upp sina. Får nog gå igenom garderoben och se om det finns mer sommarkläder som inte används som jag kan göra mig av med. Två saker sålda det senaste dygnet. Så har fått in nästan 4500kr på prylar som redan var utsorterade sen jag startede med Vinted i april. Passade också på att unna mig ett "nytt" par av mina favoritskor på Vinted.

Så skönt att få draghjälp! (?)

Ibland önskar jag att sambon vore bättre på att starta upp sådant, så man inte behöver göra det själv hela tiden.
Men han är bättre på andra saker ❤️

Det är jag som tar initiativ. Men det är ju inte mer än rätt att vi utför tillsammans, det är hans bråte också.

Men nu är det faktiskt betydligt lättare att andas här hemma, vi har sorterat och städat rejält i helgen!

Och så har vi kommit på att vi behöver inreda mera, vi har liksom inte riktigt kommit igång med det fast vi bott här i 1,5 år nu. Vi har liksom bara bott.
Så det är därför det blir stökigt har vi kommit på, för nu när vi har städat ser det typ obebott ut och då är det ju inte konstigt att det samlas saker överallt, det ser ju så tomt ut annars.
Så nu ska vi börja inreda mera. :)
Lättare när man bodde själv dock och gjorde precis som man ville, men det ska nog gå bra ändå 🥰.

Det är jag som tar initiativ. Men det är ju inte mer än rätt att vi utför tillsammans, det är hans bråte också.

Men nu är det faktiskt betydligt lättare att andas här hemma, vi har sorterat och städat rejält i helgen!

Och så har vi kommit på att vi behöver inreda mera, vi har liksom inte riktigt kommit igång med det fast vi bott här i 1,5 år nu. Vi har liksom bara bott.
Så det är därför det blir stökigt har vi kommit på, för nu när vi har städat ser det typ obebott ut och då är det ju inte konstigt att det samlas saker överallt, det ser ju så tomt ut annars.
Så nu ska vi börja inreda mera. :)
Lättare när man bodde själv dock och gjorde precis som man ville, men det ska nog gå bra ändå 🥰.

Jag tycker också det känns lättare med färre grejer, blir mer rymd och mindre grejer som distraherar och är ivägen. Vi har dock långt kvar tills vi kommer till slutmålet, men jag längtar 😄

Jag fortsätter att vara den som köper andras utrensade grejer på Vinted :D
ok vissa saker är presenter men jisses!

Men köpte ett par sommarbyxor som jag hoppas mycket på, kanske jag kan rensa bort två andra par hemmabyxor som börjar vara i alldeles för dåligt skick:)

Har skickat iväg det jag fick sålt i helgen plus typ 40 st av sambons Pokemonkort. Räknade också ut att jag totalt sålt för över 30 000 kr sen jag började i februari :bump: Känns kul att det blivit så mycket pengar av saker som bara låg och skräpade!

Rensat hos svärmor i helgen vilket var bra för henne mindre bra för mig.

En släpvagn + bil till auktionsfirman. 1 släpvagn till second hand

Hem till mig följde dock en fantastisk tavla med en ännu fantastiskre ram... x antal gammalmodiga knoppar i glas, keramik och porslin Otroligt häftiga några vet jag direkt vart jag ska ha (byta på sängborden) retsternde kommr jag spara på då jag har några möbler jag vill göra om och knoppar är dyrt.
1 gigantiskt stort paraply, en ganska rejäl hylla till förrådet samt 2 ihopfällbara stolar och litet bord för utomhusbruk

Samt lite saker som ska ut på försäljning
1 kartong med ca 10 ramar i olika storlek/mått
1 Projektorduk (3st totalt att sälja men en som togs med hem för foto)
2 Stolar som jag sett legat ute för x antal hundra

Jag fortsätter att vara den som köper andras utrensade grejer på Vinted :D
ok vissa saker är presenter men jisses!

Men köpte ett par sommarbyxor som jag hoppas mycket på, kanske jag kan rensa bort två andra par hemmabyxor som börjar vara i alldeles för dåligt skick:)

Ehum.. räcker upp en hand och sällar mig till de som köper.. :o:rofl:
Vinted skulle inte fungera så bra utan köpare, dessutom är cirkulär ekonomi det bästa, så hejja er!

Jag köper också ibland, helst när jag vill prova något nytt.
Som nu blev jag sugen på att prova brödmaskin, men de kostar runt tusenlappen ny, så jag köpte på Vinted för strax under 200 kr.
Om det visar sig att mitt infall bara är ett infall och brödbak inte är min grej så säljer jag bara maskinen vidare och har bara förlorat pengar för frakt istället för hela värdeminskningen från ny till begagnad.
Och så belastas jordklotet mindre.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat