Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 338

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har äntligen blivit av med alla mina switch nails som inte passar. Slängde ut allihopa som ett paket för 150kr inklusive frakt. Hade nog kunnat ta mer för dem denna gången för det var folk på kö, men jag har haft dem ute så länge så jag ville bara bli av med dem. Det gäller verkligen att lägga ut annonserna på rätt ställe vid rätt tillfälle! Jag har haft dem ute i samma grupp i två omgångar tidigare varav ena gången billigare än nu utan att få dem sålda och denna gången bara poff sålda på en timme

Gett mig själv negativt omdöme på Vinted 😂 avbröt ett köp jag gjorde för 2 dagar sedan (hurtta extreme warmer täcke), säljaren hade inte varit inloggad sedan 85 dagar tillbaka 🤔 hade jag tänkt på det hade jag inte köpt från hen, de 2 annonser hen hade uppe hade legat ute lika länge. Kändes helt enkelt lite osäkert om jag ens skulle få nått täcke 🙃

Jag har sålt överblivna tapeter :) ett par hundra in (istället för 20-lappar 😅)
Det verkar oftare vara att "rätt person" behöver dyka upp snarare än att saker är billiga (vilket är bra, att onödigköpen minskar, men segt när man själv kan tänka sig att bara slumpa iväg 🙈)

Jag har äntligen fått tummen ur att lägga ut pysslet på vinted, men kunde bara fixa ett par annonser för nu ser mina kategorier ut såhär O_o Någon mer med samma problem?
IMG_5752.webp

Nej jag tyckte inte det var ett dåligt svar :)

@Lyan Håller med inget dåligt svar, och bara ge tillbaka lika dåligt omdömen med samma svar. :devil::up: Brukar bli lite fart på köparna och ändra sig.
Vad bra! Jag skrev först att om man vill ha snabbare leverans så får man köpa direkt från företag men det lät så oartigt så jag ändrade. Jag vill ju förklara för köparen samtidigt som jag inte vill skrämma bort framtida köpare. Jag har inte gett något omdöme alls. Vet inte hur jag ska formulera mig 😕

Vad bra! Jag skrev först att om man vill ha snabbare leverans så får man köpa direkt från företag men det lät så oartigt så jag ändrade. Jag vill ju förklara för köparen samtidigt som jag inte vill skrämma bort framtida köpare. Jag har inte gett något omdöme alls. Vet inte hur jag ska formulera mig 😕
Ja och behöver man snabb leverans så får man be om det innan köp. Hade en som gjorde så nyligen, "kan du skicka imorgon så köper jag" vilket är helt rimligt. Annars får man vackert vänta.

Måste man skriva något?

Ja och behöver man snabb leverans så får man be om det innan köp. Hade en som gjorde så nyligen, "kan du skicka imorgon så köper jag" vilket är helt rimligt. Annars får man vackert vänta.

Måste man skriva något?
Jo precis. Jag har haft flera som har frågat om det och om jag har möjlighet att posta fort så gör jag det.

Nej, men det känns inte schysst att ge ett halvdant omdöme utan feedback för det känns bara som ett hämndomdöme i så fall. Och om nu loggan sitter löst så har hon ju rätt i att det inte stod någon information om det, men att klaga på att det tog lång tid känns onödigt även om det är drygt att vänta. Visst, jag skickade på sjätte dagen så det var sent, men jag skickade ju inom tidsramen utan att förlänga tiden. Hon fick det dessutom 40kr billigare än utsatt pris. Jag kollade hennes sida och hon har en del hundtäcken ute så om hon lägger ut mitt täcke till högre pris så kommer jag nog att ge ett omdöme tillbaka och om inte så får det vara. Jag har 325 omdömen så ett sämre gör inte så stor skillnad även om det är surt

Begärt ut nästa tusen spänn från vinted och har mer på gång 🥳
Tänker att jag sparar pengar till ponnyns inkörning, när det nu känns dags för det :)

Vi kommer ha mer att rensa närmaste tiden då saker från min mans mormor verkar mellanlanda hos oss :o

Var en stund i "gamla" huset idag och fick stuvat ner en massa täcken och kuddar och gamla sängkläder och annat som inte ska fortsätta leva i säckar som ska till textilåtervinningen. Packade en klänning som ska till Polen också. Ska lägga ut sängram + sängbord + resårmadrasser i någon lokal fb-grupp. Har ändå sålt prylar för nästan 10' i år!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka