Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 336

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äsch, de ville inte ha tyget. För små bitar. Nu funderar jag på om jag bara ska hiva alltihop eller om jag ska se om någon annan vill ha. Det är små bitar men inte så små att det inte går att göra nånting av. Bara det att jag inte vill göra små grejer.

Äsch, de ville inte ha tyget. För små bitar. Nu funderar jag på om jag bara ska hiva alltihop eller om jag ska se om någon annan vill ha. Det är små bitar men inte så små att det inte går att göra nånting av. Bara det att jag inte vill göra små grejer.
Kan du göra typ grytlappar med crazy quilt? Bara för att bli av med det? Perfekt till julklappar nästa år :)
Edit: jag köpte nyss det här mönstret, det verkar perfekt för små bitar https://cocotteandcocreationspatter...e-pouches-sewing-pattern-fun-with-flex-frames

Jag kan, men vill inte :rofl: Hade ju tänkt att göra nåt kul av alla bitar, men det blir ju aldrig av..
Förstår dig :) då är det lika bra att hiva kanske. Det brukar ju fyllas på.
jag har en hel del tyger som är till för välgörenhetssömnad, så frågade en vän igår som syr mycket till det, om hon ville sy om jag klipper ut men hon var duktig och sa nej 😅 (hon har också begränsat med tid/energi så tyckte jag var smart) jag vill, men har inte tid 👎

Förstår dig :) då är det lika bra att hiva kanske. Det brukar ju fyllas på.
jag har en hel del tyger som är till för välgörenhetssömnad, så frågade en vän igår som syr mycket till det, om hon ville sy om jag klipper ut men hon var duktig och sa nej 😅 (hon har också begränsat med tid/energi så tyckte jag var smart) jag vill, men har inte tid 👎
Du har helt rätt. Men det tar emot ändå 😅

Ett av mina drömjobb är att jobba med hoarders och hjälpa till att röja 🤣
En gång la jag en hel arbetsdag hos min väninna att röja upp och vika om alla hennes tyger i hennes syrum 😅
(obs, ingen tanke att du skulle vara hoarder, mest en reflektion över att jag gillar att röja hos andra 🤣🙈)
Åh, en till! Jag skulle älska att jobba med att rensa och organisera upp. Hugger direkt och erbjuder min hjälp när vänner och bekantar börjar beklaga sig över oreda :D

Några kokböcker har blivit sålda. Hittade en kasse nästan oanvända blandade hästgrejer i källaren som jag lade upp i en rasgrupp på FB (inte alla som är ute efter brett i strl 13,5 cm eller sadelgjordar på 130cm 😆). Det blev sålt på typ en kvart.

Nästa steg är ju att sälja lite möbler också. Har inte möjlighet att ta med allt eftersom nästa boende blir mycket mindre. Synd, för jag gillar mina möbler, men det är ju som det är.

Har även sorterat ut köksredskap jag inte vill ha kvar. Och även börjat röja skafferiet och ta med saker som ändå fortfarande är ätbara till nuvarande bostad. Jag ser så SJUKT MYCKET fram emot att flytta in i något nytt och faktiskt bara ha med saker dit jag vill/behöver/måste ha.

Rensade ut en hel hög stenciler som jag inte vet varför jag har sparat.
Jag har också rensat ut några rullar strykapåvinyl som jag troligen inte kommer att använda, men jag måste mäta hur mycket som är kvar av dem innan jag kan lägga ut dem.
Och så har jag två kassar till kattloppisen, men den högen kommer att växa rätt mycket tror jag

Lämnade en full påse och två vinterjackor som inte passade på second hand. Skönt! En påse kvar hemma dock men bättre än inget. Rensar bland allt märkligt som jag sparat till pyssel men allt är ju bra att ha nångång så det går inte direkt framåt:D

Lagt ut en massa stuvbitar av bomullstyg på Vinted. Sett till tiden det tar är det ju inte värt det, men 15 kr för 50-80 g småbitar är ju trevligt ändå 😅 det är bitar jag sparat för att "göra något av" men det händer ju aldrig.

Också rensat bland frotté stuvarna som blir när jag syr mina spishanddukar, blev nästan en full sopsäck att kasta, då har jag bara sparat bitar som är mer än 10 cm höga. Blev 1 full papperskasse kvar istället för 3 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka