Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 336

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tagit bort julgrejorna och nu åkte en del saker som legat i julkartongen flera år utan att användas.
Dessutom gick jag igenom garderoben med dukar och gardiner och rensade bort gardiner som blev för korta när jag tidigare höjde upp stängerna strax under taket. Så nu finns allt i en påse som ska till second hand vid tillfälle.

Säkert nån sån tanke :idea: . Passar sånt till andra elvispar än den de hör till?

Jag har liksom inte ens köpt en ny elvisp ännu (fast nu ligger det faktiskt en i varukorgen för att beställas inom kort!) :o .
Om du kör på samma märke kan de passa. Min mammas gamla elvisp passar inte hennes nya men de passade till min. Så nu fick jag både extra vispar plus att de passade i min mixerkanna(de var lite smalare i vispdelen tydligen). :D

Städar i en av mina Alex hurtsar i syrummet. Har rensat ur bland alla dragkedjor och ska ge mer än hälften till en vän som syr väskor 😅
IMG_20260111_202955.webp

Försökte kränga på henne ofantliga mängder knappar också men det ville hon inte ha 😅

Kastade vissa dragkedjor, några dolda ska ut på Vinted. Kastat ett par nävar reservknappar till jeans (har inte använt jeans på 6 år kanske? ), klippt av karbinhakar på axelremmar jag sparat från väskor och massa annat skit har kastats.
Imorgon ska jag ge mig på nästa hurts 🙈

Köpte en multistyler lagom till att hårtorken gick sönder. Toppen för nu har jag kunnat plocka undan alla andra redskap (locktänger, plattång osv) och behöver bara ha multistylern framme. Hårtorken i den är riktigt bra dessutom!
Där jag tidigare hade dessa stylingverktyg har nu diverse hårtillbehör flyttat så som klämmor, rullar, heatless curls osv så slipper de stå framme på bänken i badrummet.

Jag har en hel låda full av förvaringslådor och askar som jag borde göra av med för jag tror inte att de kommer att användas, men av någon anledning så känns det extra jobbigt att få ut dem på annons för jag vet inte var som är bäst att sälja dem någonstans eller vad jag ska ta för pris

Skulle vilja fixa lite snyggare i ordning i sadelkammaren men vet inte riktigt hur..
Finns jättemånga bra trådar och tips om förvaring i sadelkammaren. Satt själv som en galning och det största grejen som jag fick till var att hänga upp shabraken.

Tog en vanlig täckeshängare och byxgalgar från jysk så fick jag en hel radda med shabrak och andra paddar upp och vek ihop några täcken i påsar för att passa i hyllan istället :)

Fick ett ryck och rensade ut bland underkkläder. Skämmigt att erkänna men 10st BH:ar fick gå hädan.

Ni vet de där man lägger längst in för man inte gillar :rofl:

Vart rätt sur på mig själv för jaghar alla underkläder och sockar i en och samma låda. Med 4 små fack för sockar och det hade hamnat huller om buller så i rent vres slängde jag ut allt på golvet på morgonen.

Stod precis innan läggdags och plockade för jag var ju tvungen att ha lite på morgonen dagen efter :rofl:

Slutade med att sambon tog tag i sin socklåda också så totalt en stor papperskasse med dåliga kläder som ska återvinnas..

Lagt ut min första annons på Vinted,. En Pikeur jacka med dåligt gehör.

Den har ganska mycket nostalgi så vill inte bara hiva den men måste nog sänka värdet rejält för att den ska vara intressant. Eller hitta nån gammal bild där jag var smalare och använde den så man ser hur snygg den är på :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat