Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 406
  • Visningar Visningar 37 738

Bukefalos 30 år!

Måste snart fatta beslut om huruvida jag ska låta saker ligga kvar till salu på Vinted även efter flytten och att jag i så fall får flytta med de sakerna eller om jag helt enkelt bara ska packa det i lådor och dumpa på återbruket. Känns kanske som att jag lutar lite åt alternativ två just nu. Så får de lite som eventuellt är säljbart som kompensation för alla böcker jag tänker dumpa där 😆

Haha jag har också fått ett bottenbetyg på vinted, en levisskjorta som kostade typ 200 kr. Säljaren hade förväntat sig högre kvalitet på märket levi's. Okej... ska tänka på det nästa gång jag... syr? 🤥
Vissa ska helt enkelt inte handla på begagnat-siter, jag har fått bottenbetyg på Tradera av en som köper tekniska saker men är för korkad för att fatta hur dom funkar, ja ge f*n i att buda på det då, pucko!:banghead: Genomgående så budar han på teknik och ger bottenbetyg till alla och får inte igång prylarna och påstår att folk lurar honom, sist var det en radio han köpte av en annan och på den får han inte in en enda station påstår han och skickade bild (säljaren och jag har haft lite kommunikation tidigare så han skickade bilderna på messenger), det kanske blir ljud i apparaten om man slår över från hörlursutgången till högtalaren.:rofl:

I helgen flyttade vi ut allt (utom pianot pga för få starka människor) jag ska ha kvar ur mitt hus. Det står tillfälligt i min systers garage i väntan på att min nya lägenhet blir klar och slutbestiktad. Det var ORIMLIGT mycket saker kvar... Så idag bestämde jag mig slutligen för att radera alla annonser från Vinted, packa alla de prylarna (och en massa andra grejer som är helt ok men som jag inte vill ha längre) i bilen och imorgon hamnar de på det närliggande återbruket. Hoppas verkligen att de tar emot den typen av i kassar nedslängda blandade prylar. Det är verkligen högt och lågt. Små onödiga prydnadsgrejer, Orreforsglas, studentpresenter, smycken, kläder från tusen olika tidsperioder osv osv. Det känns verkligen gräsligt att köra iväg en massa gamla studentpresenter och annat jag har fått från mina släktingar, men det är ju heller ingen mening att ha saker liggande i lådor och skåp utan att använda dem. Det gynnar ju ingen. Nu kanske de kan hamna hos någon som vill använda dem istället.

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • compact living
  • Vintråden del II. Tråden för oss som gillar vin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat