Alltså frakter och sälja på nätet

kem

Trådstartare
Jag håller på och rensar inför flytt och tänkte sälja av en del grejer. Men jag känner mig bra vilsen i djungeln av fraktalternativ. Brukar man alltid skicka spårbart? Hur packar man saker effektivt och bra? Spelar det roll för köparen hur man skickar grejerna? Jag har alltid bara kollat att priset inkl frakt känts rimligt när jag budat hem saker och inte funderat så mycket mer på det.

Funderar även lite på vad som gör en bra annons. Har lagt ut en del grejer i en lokal fb-grupp med förhoppning om att slippa ovanstående fraktfunderingar, men inte fått nån respons alls på dessa. Tycker jag skriver kort men informativt, men blir osäker på om det räcker. Vad brukar ni ha för strategi i beskrivningen? Använder ni olika säljkanaler för olika typer av grejer?
 
Säljer man dyrare saker är det bättre att skicka spårbart (DHL, Schenker, Skicka Lätt osv) men för billigare saker orkar jag inte bry mig i det. Får man lov att betala tillbaka något för att ett brev kommit bort är det inte hela världen.

Stora saker är bättre att sälja på Blocket, mindre saker på Tradera.

Jag försöker göra mina beskrivningar kortfattade men utförliga, dvs inte en massa meningslöst svammel. BRA bilder är a och o samt ärligt beskriva skicket och ev fel.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså inatt fick jag ett underligt svar på min FB annons ang ett rosa, lite äldre PS schabrak med lindor. Schabraket är sålt och...
2
Svar
24
· Visningar
3 343
Senast: Ketrawzc
·
Kropp & Själ "Du är duktig på att jobba och ställer upp på även konstiga arbetsuppgifter. Vi är båda nöjda med dig. Därför kommer det låta konstigt...
Svar
19
· Visningar
3 022
Senast: Avalbane
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 316
Senast: Fetaost
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 896
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp