Bukefalos 28 år!

Alternativ till boendestöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker du bör kontakta budgetrådgivaren i din kommun, det är gratis, ifall det finns fondmedel att söka eller liknande. Rent generellt för att få mindre ångest över ekonomin.
 
Men kan det inte vara värt det att missa ett par timmars studier i veckan mot att få behålla boendestödet? Ibland är det ju så, schemat går inte ihop och man får välja. Hellre boendestöd på den tid som passar dem, än inget stöd på en tid som passar dig.

Hinner du laga mat för hela veckan på de två timmar boendestödet varit där, eller hur har du gjort med maten tis-sön tidigare?
Det känns som om det enda jag har att välja på är antingen misslyckade studier eller misär hemma. Pest eller kolera liksom.

Vi har lagat rätt mycket mat. Sen har jag fått komplettera med omelett, musli, mackor. Tidigare levde jag på färdiga rätter från butikens frysdisk. Då hade jag mycket problem med magen. Det gick över när jag började äta hemlagat.
 
Jag tycker du bör kontakta budgetrådgivaren i din kommun, det är gratis, ifall det finns fondmedel att söka eller liknande. Rent generellt för att få mindre ångest över ekonomin.
Jag tror inte att man hör till fonders målgrupp när man som jag har sparade pengar (som dock är öronmärkta för annat.)
 
Jag lyckas inte klara av dagens hemuppgift i skolan, p.g.a. det här strulet. Är det nu det är dags att misslyckas med skolan?
 
Nej du har en dålig dag. Du får lämna in sent/eller vad ni har för alternativ. Imorgon är en ny dag 😊
Jag vet inte om jag klarar uppgiften alls eftersom jag inte har alla svar i huvudet utan måste leta svar. Så det blir sen inlämning eller inte alls.

I morgon är det lördag och då är min uppgift att laga mat, men jag brukar inte lyckas med sånt. Så att orka med skoluppgift under helgen vet jag inte om det är möjligt.
 
Jag vet inte om jag klarar uppgiften alls eftersom jag inte har alla svar i huvudet utan måste leta svar. Så det blir sen inlämning eller inte alls.

I morgon är det lördag och då är min uppgift att laga mat, men jag brukar inte lyckas med sånt. Så att orka med skoluppgift under helgen vet jag inte om det är möjligt.
Syftet med skolan är att du ska lära dig nya saker. Det var sällan jag hade svaren i huvudet på en hemuppgift. Att lära sig hur man tar reda på något man inte vet är också en del.
 
Jag vet inte om jag klarar uppgiften alls eftersom jag inte har alla svar i huvudet utan måste leta svar. Så det blir sen inlämning eller inte alls.

I morgon är det lördag och då är min uppgift att laga mat, men jag brukar inte lyckas med sånt. Så att orka med skoluppgift under helgen vet jag inte om det är möjligt.

Då hinner du idag eller så fortsätter du på måndag.
 
Jag vet inte om jag klarar uppgiften alls eftersom jag inte har alla svar i huvudet utan måste leta svar. Så det blir sen inlämning eller inte alls.

I morgon är det lördag och då är min uppgift att laga mat, men jag brukar inte lyckas med sånt. Så att orka med skoluppgift under helgen vet jag inte om det är möjligt.
Inte är det meningen att du ska ha alla svar i huvudet! Det är ju själva letandet - och funderandet - som gör att man lär sig nya saker.
 
Syftet med skolan är att du ska lära dig nya saker. Det var sällan jag hade svaren i huvudet på en hemuppgift. Att lära sig hur man tar reda på något man inte vet är också en del.
En del frågor är så knepiga att jag inte alls vet var jag ska hitta svaret.
 
(Ang mat,

Har du någon restaurang i närheten? Fråga om de säljer matlådor alternativt säljer gårdagens matlådor.
Vi säljer gårdagens för reducerat pris och det är typ så folk slåss över dom! )
Nej, inte i närheten. Det finns bara pizzerior här. Man får åka några mil för att komma till något som liknar en restaurang. Där är maten svindyr om man äter dagens mat. Vet inte om de säljer matlådor.

På skolans restaurang lär de sälja matlådor, men jag vet inte hur man gör för att köpa dem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 085
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 211
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 380
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 811
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp