Alternativ till boendestöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är mycket distans nu i början men vi är på plats ibland och det blir mer av det framöver. Jag har 1 timme enkel resa till skolan så jag får räkna med att vara borta mellan 7.30 och 17.00 de dagar jag måste vara på plats. Vi får reda på vilka dagar vi ska vara på plats fredag veckan innan. Och när jag kommer hem vid 17 så är jag rätt mör och har inte riktigt någon ork kvar till boendestödet.

Lunchen är 45 minuter varje dag. På den tiden hinner jag inte med boendestödet. Jag har 2 timmar beviljade men får i praktiken 1 timme och 45 minuter (eller fick rättare sagt.) Jag har fått all min tid i ett svep, inte uppdelat. Antagligen för att boendestödet har lång restid till mig så planeringsmässigt var det väl bäst så.

Jag kan inte se att det finns utrymme för boendestöd i mitt schema, som dessutom varierar vecka för vecka.
Maila kommunen, de är skyldiga att se till att det kommer fram till handläggaren. Och ge inte upp innan du faktiskt har fått ett svar från den som är den som "beställer" tjänsten, inte dom som utför den. Du har ett behov som du inte får hjälp med i dagsläget.
 
Maila kommunen, de är skyldiga att se till att det kommer fram till handläggaren. Och ge inte upp innan du faktiskt har fått ett svar från den som är den som "beställer" tjänsten, inte dom som utför den. Du har ett behov som du inte får hjälp med i dagsläget.
Jag har gjort det och fått till svar att biståndshandläggaren ska ta upp detta med sin chef om ett par dagar. Efter det kan jag få besked.
 
Jag har inte fått svar än men hoppas jag får det snart och att beskedet är positivt för mig. Just nu känns det bara som att tillvaron står och faller och jag mår sämre hela tiden.
 
Jag har haft samtal med boendestöd nyss. Hon hade inte meddelat biståndshandläggaren att besöken upphört. När jag nämnde att jag kontaktat biståndshandläggaren och sagt att besöken upphört, så tyckte hon att även våra telefonsamtal skulle upphöra. Hon tyckte väl också att jag borde flytta dit där det finns boendestöd kvällar och helger. Det är något jag aldrig kommer att orka. Och måste jag verkligen ge upp mitt hus som jag satsat på? Känner mig så ledsen.

Jag kommer nog aldrig kunna ha ett normalt liv med jobb. Hela livet är övermäktigt och går bara ut på att jag måste kämpa, ta mig i kragen, skärpa till mig. Inget är kul.
 
Jag har haft samtal med boendestöd nyss. Hon hade inte meddelat biståndshandläggaren att besöken upphört. När jag nämnde att jag kontaktat biståndshandläggaren och sagt att besöken upphört, så tyckte hon att även våra telefonsamtal skulle upphöra. Hon tyckte väl också att jag borde flytta dit där det finns boendestöd kvällar och helger. Det är något jag aldrig kommer att orka. Och måste jag verkligen ge upp mitt hus som jag satsat på? Känner mig så ledsen.

Jag kommer nog aldrig kunna ha ett normalt liv med jobb. Hela livet är övermäktigt och går bara ut på att jag måste kämpa, ta mig i kragen, skärpa till mig. Inget är kul.

Ditt boendestöd låter ganska trist.

Så uttrycker man sig inte.
 
Jag har haft samtal med boendestöd nyss. Hon hade inte meddelat biståndshandläggaren att besöken upphört. När jag nämnde att jag kontaktat biståndshandläggaren och sagt att besöken upphört, så tyckte hon att även våra telefonsamtal skulle upphöra. Hon tyckte väl också att jag borde flytta dit där det finns boendestöd kvällar och helger. Det är något jag aldrig kommer att orka. Och måste jag verkligen ge upp mitt hus som jag satsat på? Känner mig så ledsen.

Jag kommer nog aldrig kunna ha ett normalt liv med jobb. Hela livet är övermäktigt och går bara ut på att jag måste kämpa, ta mig i kragen, skärpa till mig. Inget är kul.
Skönt att den kontakten blev avslutad, det verkar inte ge något. Då finns det goda förutsättningar för att be om ny person när beslutet går igenom om ändring av tider för boendestöd.
 
Skönt att den kontakten blev avslutad, det verkar inte ge något. Då finns det goda förutsättningar för att be om ny person när beslutet går igenom om ändring av tider för boendestöd.
Om jag ens kan få boendestöd andra tider.

Jag har nu frågat skolan om det finns möjlighet till anpassning av skolgången om jag är frånvarande några timmar i veckan. Läraren skulle återkomma.
 
Jag har haft samtal med boendestöd nyss. Hon hade inte meddelat biståndshandläggaren att besöken upphört. När jag nämnde att jag kontaktat biståndshandläggaren och sagt att besöken upphört, så tyckte hon att även våra telefonsamtal skulle upphöra. Hon tyckte väl också att jag borde flytta dit där det finns boendestöd kvällar och helger. Det är något jag aldrig kommer att orka. Och måste jag verkligen ge upp mitt hus som jag satsat på? Känner mig så ledsen.

Jag kommer nog aldrig kunna ha ett normalt liv med jobb. Hela livet är övermäktigt och går bara ut på att jag måste kämpa, ta mig i kragen, skärpa till mig. Inget är kul.
Kasst att hon inte meddelat handläggaren att besöken upphört. :down:
Inte hennes sak att tycka om ifall du ska flytta eller om du ska få hjälp på fungerande tider. :mad:
Samtalen ska upphöra pga. du har kontaktat din handläggare... :confused:

Ge inte upp. Var ute i vårsolen under helgen. Maila handläggaren igen och säg att det brådskar ifall det dröjer med att få svar.
 
Kasst att hon inte meddelat handläggaren att besöken upphört. :down:
Inte hennes sak att tycka om ifall du ska flytta eller om du ska få hjälp på fungerande tider. :mad:
Samtalen ska upphöra pga. du har kontaktat din handläggare... :confused:

Ge inte upp. Var ute i vårsolen under helgen. Maila handläggaren igen och säg att det brådskar ifall det dröjer med att få svar.
Ja, jättekonstigt att samtalen ska upphöra för att jag meddelat biståndshandläggaren att besöken upphört.

Försöker att inte ge upp, men det är tungt. I morgon behöver jag t.ex. ha mat med mig till skolan, men jag har inte orkat laga mat så jag har inget att ta med mig. Får väl bli mackor. Det känns mest som om jag bara vill lägga mig ner och skita i allt.
 
Senast ändrad:
Det låter ju oproffesionellt i mina öron.
Det är så många av dom gör, hända mig också. När jag inte öppnade dörren på två gånger så slutade dom komma och höra av sig för dom tog för givet att jag inte skulle öppna. Dock så sa dom inte till någon att dom slutat komma till mig. Bekvämt antar jag, får lön och allt men en lite ledig tid på dagen.

Missförstånd hävdade dom i mitt fall men tveksamt.
 
Jag tycker ju att jag borde ha fått svar från biståndshandläggaren idag, men icke. Och nu är det helg i 4 dagar. Känns jobbigt att inte få besked.

Jag har egentligen hur mycket som helst att göra, men orkar inte ta tag i nånting. Kanske hade det underlättat om jag känt hopp inför framtiden, men det gör jag inte.
 
Jag tycker ju att jag borde ha fått svar från biståndshandläggaren idag, men icke. Och nu är det helg i 4 dagar. Känns jobbigt att inte få besked.

Jag har egentligen hur mycket som helst att göra, men orkar inte ta tag i nånting. Kanske hade det underlättat om jag känt hopp inför framtiden, men det gör jag inte.
Du får nog ge det upp till en vecka, det kan ta en stund att få svar.
 
Idag fick jag svar från skolan och det var att jag måste ta upp frågan med AF. Så jag mejlade AF och fick ett ganska snabbt svar där det stod att utbildningen är på heltid och att jag får ordna med boendestöd utanför skoltid. Och det är ju det som inte går.

Jag har också idag fått ett samtal som jag tror var från biståndshandläggaren, men jag kunde inte ta samtalet då och meddelandet jag fick på telefonsvararen var otydligt. Jag försökte ringa tillbaka men fick ingen kontakt. Varför kan hon inte bara mejla ett svar så jag kan ta emot svaret när jag inte är upptagen med skolan?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 565
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 340
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 581
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 573
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp