Alternativ?

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Wille
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 159
  • Visningar Visningar 10 050

Bukefalos 30 år!

Min boendestödjare S tycker att jag borde sjukskrivas helt. Idag orkade jag inte ens upp ur sängen när hon kom och vi fick inget gjort idag. Men jag tror inte det är någon ide att försöka bli sjukskriven. Lär bli nej. Vet inte vad jag har för alternativ kvar.

Är i alla fall inskriven i spot-teamet. Ett psykiatriskt team som också gör hembesök. För jag kände för några dagar sedan att jag är på väg att krascha. Och jag blev beviljad insatsen på mindre än en halvtimme.

Då så! Då är det bara att köra. Har du fått några bokningar ännu förresten? Tänker att de flesta börjar skicka in sina semesteransökningar nu och vill kika runt på vad som fortfarande finns ledigt inför sommaren :)
Jag har inte kunnat annonsera ut boendet, eftersom det är kaos i huset. Jag har satt en dead line till sista mars då allt ska vara klart och jag kan fotografera och lägga ut annonsen. Jag är superstressad över precis allt, men vad ska jag göra? Alternativ saknas ju.

Jag har inte kunnat annonsera ut boendet, eftersom det är kaos i huset. Jag har satt en dead line till sista mars då allt ska vara klart och jag kan fotografera och lägga ut annonsen. Jag är superstressad över precis allt, men vad ska jag göra? Alternativ saknas ju.
Det låter bra. Ca 2 månader innan semestern brukar man få besked, och vill man ha tidig semester så får man ju beskedet för juni i mars, så skulle gissa att peaken på bokningar blir just juni-augusti.

Nej det är inte att slå undan benen, det är en fultolkning. Och det var inte sagt för att trycka ner, utan för att du skulle reflektera över det och känna efter själv.
Jag håller med. Om det var mitt projekt och folk såg uppenbara problem - som t.ex. med varmvattentillgången - hade jag blivit lite ledsen om folk BARA hade peppat och inte uppmärksammat mig på problemet!

Städa bara exakt det som syns på fotona! Resten kan du ta sen. Ingen behöver se hur det ser ut bakom fotografens (din...) rygg! Ditt hus är ju otroligt fint, rena drömmen, egentligen!! Du hinner gott och väl till sista mars. Ta en bild då och då när det är sol och fint så det ser ljust ut i rummet. Du behöver inte göra allt på en gång!

Städa bara exakt det som syns på fotona! Resten kan du ta sen. Ingen behöver se hur det ser ut bakom fotografens (din...) rygg! Ditt hus är ju otroligt fint, rena drömmen, egentligen!! Du hinner gott och väl till sista mars. Ta en bild då och då när det är sol och fint så det ser ljust ut i rummet. Du behöver inte göra allt på en gång!
Det behöver vara rätt många bilder och man ska visa rummen från flera vinklar. Jag kan inte se att det är görbart just nu. Jag ska försöka få ordning på kameran jag fått från farsans dödsbo så jag kan ta bättre bilder. Tror att jag behöver skaffa en blixt till den.

Jag har redan hyrt ut det rummet i 2 och ett halvt år. Det ger en viss intäkt men jag kan inte överleva på det.

Min inkomst kommer snart att sjunka till 4-6tusen kronor i månaden. Jag behöver få in betydligt mer pengar än vad rummet genererar.
Men hyr du ut rummet året om?
Vet att det kanske är färre som bokar på vintern än sommaren men alla betalda bokningar vore väl ett plus i plånboken för dig?

Fungerar inte det som lite press att hålla efter i köket? Typ att du tvärröjer innan en bokad gäst kommer eller så? :)
Gäster har inte tillträde till mitt kök. Jag skulle aldrig i helvete kunna ha en sådan ordning där att gäster skulle kunna ges tillträde. Dessutom behöver jag kunna vara privat. Därför är delen med mitt kök, mitt sovrum och vardagsrummet stängt för gäster.

Gäster har inte tillträde till mitt kök. Jag skulle aldrig i helvete kunna ha en sådan ordning där att gäster skulle kunna ges tillträde. Dessutom behöver jag kunna vara privat. Därför är delen med mitt kök, mitt sovrum och vardagsrummet stängt för gäster.
Okej! Jag var inte säker på hur layouten i huset ser ut, om man var tvungen att passera eller så.

Okej! Jag var inte säker på hur layouten i huset ser ut, om man var tvungen att passera eller så.
Från hallen tar gästerna vänster upp på övervåningen. Till höger har jag mitt privata område. Från hallen når man också toalett och badrum som jag delar med gästerna. De ytor som gästerna har tillträde till, försöker jag att inte stöka till för mycket. Det går hyfsat eftersom det bara är entrén, hallen och toa/dusch som jag använder själv.

Från hallen tar gästerna vänster upp på övervåningen. Till höger har jag mitt privata område. Från hallen når man också toalett och badrum som jag delar med gästerna. De ytor som gästerna har tillträde till, försöker jag att inte stöka till för mycket. Det går hyfsat eftersom det bara är entrén, hallen och toa/dusch som jag använder själv.
Aha, smidigt ändå!

Jag tänker att det också måste finnas sevärdheter och/eller närhet till hav/sjö för att det ska bli attraktivt på sommaren när folk vill hitta på något kul på sin semester. Men det gör det kanske?
Jag ser många hundägare i storstan som vill hyra hus mitt i ingenstans bara för o kunna ha hunden ute och springa så är ts trädgård inhägnad verkar resten kvitta :)

Jag ser många hundägare i storstan som vill hyra hus mitt i ingenstans bara för o kunna ha hunden ute och springa så är ts trädgård inhägnad verkar resten kvitta :)
Nej, det är inte inhägnat.

Grannen som har fullbokat i extra huset på deras gård, där de bor själva, har fullbokat med toppbetyg. De har inte heller inhägnat.

Liknande trådar

• Vad gjorde jag för fel
  • R
    Hej dagboken
  • Ett år äldre...
  • Att leta inåt

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur