Alternativmedicin, healing, etc

Men fy vad hemskt! Det är ju helt sjukt att få veta något sådant via telefon!
Det är preskriberat, det var -97. Kuratorn på sjukhuset gick i taket o tog en o annan i örat efter den incidenten. Det var tydligen inte första gången det hände. Jag blev mest störd av omgivningens reaktioner, alla var ju bara tvungna att berätta för mig om alla deras bekanta o släktingar som dött under hemska o plågsamma förhållanden pga cancer.
 
Det är preskriberat, det var -97. Kuratorn på sjukhuset gick i taket o tog en o annan i örat efter den incidenten. Det var tydligen inte första gången det hände. Jag blev mest störd av omgivningens reaktioner, alla var ju bara tvungna att berätta för mig om alla deras bekanta o släktingar som dött under hemska o plågsamma förhållanden pga cancer.

Okej men ändå!

Den reaktionen fick jag också av omgivningen när jag som 21 åring fick cellförändringar på livmodertappen. Alla var tvungna att berätta att det behövde ju inte vara cancer och sen hela historien om alla som de hade känt som hade dött under hemska premisser i just cancer. Jag hade inte ens haft en tanke på att det kunde vara cancer innan den första sa det för för mig är inte cellförändringar lika med cancer utan det är just cellförändringar.
 
Jag gick trädgårdsrehabilitering 2012 (kbt, nvc) där rehab var i ett växthus och det är en så lugnande miljö. All respekt till naturen/växter!

Tyvärr har jag katt som tuggar på växter, hade velat ha en djungel här hemma! :)
 
Sitter och läser i en av min mors aromaterapiböcker nu...

Ska ta tummen ur baklyktan och köpa mig en oljelampa och lavendelolja...
 
Vet inte om det räknas men jag botade mig själv från kronisk trötthet, muskelvärk och problem med magen med Raw food och Yoga/ meditation. Vården kunde inte göra ett skit så jag är glad att jag var tillräckligt nyfiken för att hitta mina egna vägar . :)
Nu är grönsakernas verkan på kroppen noga vetenskapligt studerade så de räknas kanske inte till alternativ.

Mumin


inte

Jag har IBS och vågar mig inte på rawfood. :cry:

Jag behöver verkligen ta upp meditationen igen... Inspiration och motivationsbrist där helt klart...
 
I år vill jag testa på olika behandlingar tex reiki, kristallhealing, kundalinimassage.

Finns hur mycket som helst out there... Ayurveda, aromaterapi, olika massager, shamansk healing... And so on.

Är det någon här som testat och vill dela med sig av sin/sina upplevelser?

Jag är väldigt (!) nyfiken och tacksam för svar. :)

golit håller precis på att utbilda sig till trepranerare om någon skulle vara intresserad?

nu under utbildnignen är hålet huvudet gratis och på köpet får du en åderlåtning och två lavemang.
 
golit håller precis på att utbilda sig till trepranerare om någon skulle vara intresserad?

nu under utbildnignen är hålet huvudet gratis och på köpet får du en åderlåtning och två lavemang.

Någon som har AIDS? golits kollega botar...

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/gambias-president-tror-sig-kunna-bota-aids-och-astma_198605.svd

på köpet blir du av med astma.

Ytters lovande som han inte har någon utbildning som fördunklar hans sinne.

Yahya Jammeh, som inte har någon medicinsk utbildning men "omfattande kunskaper i traditionell örtmedicin", säger sig kunna bota sina landsmän med hjälp av afrikanska örter.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 515
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 542
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 913
Senast: EmmaW
·
Hundavel & Ras Jag har ingen hund men funderar på att skaffa en de närmsta åren. Som jag uppfattat det så verkar många gilla den här typen av tråd så...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 206
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstips kök

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp