American bully

Hundaggression sker oftast via den som håller i snöret. Lösa hundar- inget slagsmål.
Nu visar du bilder på Pocket. Nu är det väl så att många osunda raser är inne nu. Mops och Bulldog. Den engelska bulldogen vaktar avsevärt mer, men om man läser här var det flera som i gruppen skrev att ingen på Bukefalos är väl så dum att ha en American Bully. Typisk kvinnligt grupptryck/ mobbing av idag.
Var och en skaffar den hund man själv önskar och som passar ens livsstil och karaktär. Sådan matte sådan hund. Peace.
Gissar att din hund inte fyllt två år än ...
 
Det här är så typiskt. Någon säger att staff-/bullhundar är väldigt svåra ihop med andra hundar. Då kontrar bullförsvaren med att det är minsann ”nannydogs” och de är minsann jättesnälla och pussar hela tiden på barn och människor.
Ja den här sidan av tråden är som tagen ur pink room på Facebook.
 
Hundaggression sker oftast via den som håller i snöret. Lösa hundar- inget slagsmål.
Nu visar du bilder på Pocket. Nu är det väl så att många osunda raser är inne nu. Mops och Bulldog. Den engelska bulldogen vaktar avsevärt mer, men om man läser här var det flera som i gruppen skrev att ingen på Bukefalos är väl så dum att ha en American Bully. Typisk kvinnligt grupptryck/ mobbing av idag.
Var och en skaffar den hund man själv önskar och som passar ens livsstil och karaktär. Sådan matte sådan hund. Peace.
Ja självklart skaffar man den ras man vill ha?
 
Hundaggression sker oftast via den som håller i snöret. Lösa hundar- inget slagsmål.
Nu visar du bilder på Pocket. Nu är det väl så att många osunda raser är inne nu. Mops och Bulldog. Den engelska bulldogen vaktar avsevärt mer, men om man läser här var det flera som i gruppen skrev att ingen på Bukefalos är väl så dum att ha en American Bully. Typisk kvinnligt grupptryck/ mobbing av idag.
Var och en skaffar den hund man själv önskar och som passar ens livsstil och karaktär. Sådan matte sådan hund. Peace.

De flesta småhundar som vi får in som blivit, ibland dödligt, omruskade har varit just lösa med större hundar. Ren bullshit att lösa hundar inte leder till konflikter.
 
Det fetade är faktiskt helt och hållet skitsnack. Tvärtom är en sanning: alla hundar i koppel och på behörigt avstånd - inget slagsmål.
Tillägg; lösa hundar innebär ALLTID en risk, sedan kan risken öka eller minska beroende på olika faktorer förstås,
Låter som du överför din rädsla för människor till hundarna. Det var en collegestudent som hittade på "Social distancing."Ja det är många som inte ska ha hund alls. Ofta är det de som skaffar flera. Ja om folk hade uppfostrat sina hundar behövs inget koppel.
Oftast är det hundägaren som påverkar sin hund negativt. Ta bort ägaren och hunden blir en annan. Har du sett Ceasars Flock? En konsekvent lugn ägare kan ha hunden under full kontroll utan snöret som den nervösa överför sin spänning via. Samma sak med en spänd ryttare. Energin.
 
De flesta småhundar som vi får in som blivit, ibland dödligt, omruskade har varit just lösa med större hundar. Ren bullshit att lösa hundar inte leder till konflikter.
Ja då har vi det där med ägaren igen. Ett grönt kort för att få ha hund? Det löser sig nog tack vare MP. De vill på fullt allvar ta bort korna så Gates kan patentera och tillverka Syntetiskt "kött". Hästarna är nästa. Sen små husdjur. Allt som andas ut CO2 ska bort.
 
Låter som du överför din rädsla för människor till hundarna. Det var en collegestudent som hittade på "Social distancing."Ja det är många som inte ska ha hund alls. Ofta är det de som skaffar flera. Ja om folk hade uppfostrat sina hundar behövs inget koppel.
Oftast är det hundägaren som påverkar sin hund negativt. Ta bort ägaren och hunden blir en annan. Har du sett Ceasars Flock? En konsekvent lugn ägare kan ha hunden under full kontroll utan snöret som den nervösa överför sin spänning via. Samma sak med en spänd ryttare. Energin.
Har du sett hur många gånger CM blev biten samt hundar och andra djur blev bitna/elchockade/strypta/sparkade/misshandlade under inspelningen av hans vansinniga serie? Har du hört om alla rättsfall och stämmingar? Om hur serien är olaglig att visa i TV i många länder?
Jag ser mycket hellre att folk som inte har helkoll på sina hundar håller dem kopplade, så slipper vi både hundslagsmål och "glada" hundar som ska hälsa på kreti och pleti.
 
Låter som du överför din rädsla för människor till hundarna. Det var en collegestudent som hittade på "Social distancing."Ja det är många som inte ska ha hund alls. Ofta är det de som skaffar flera. Ja om folk hade uppfostrat sina hundar behövs inget koppel.
Oftast är det hundägaren som påverkar sin hund negativt. Ta bort ägaren och hunden blir en annan. Har du sett Ceasars Flock? En konsekvent lugn ägare kan ha hunden under full kontroll utan snöret som den nervösa överför sin spänning via. Samma sak med en spänd ryttare. Energin.

Om Milan är är din hjälte kan vi lägga ner diskussionen nu. Han provocerar fram aggressioner utifrån okunskap och utsätter hundar för onödigt lidande när han”rehabiliterar” dem.
 
Ja då har vi det där med ägaren igen. Ett grönt kort för att få ha hund? Det löser sig nog tack vare MP. De vill på fullt allvar ta bort korna så Gates kan patentera och tillverka Syntetiskt "kött". Hästarna är nästa. Sen små husdjur. Allt som andas ut CO2 ska bort.

Vad surrar du om?

Ägaransvar, ja. Resten kan du väl bara radera? Vad fan har MP och Gates med hundhållning att göra.

Ja, folk är dumma och släpper ihop sina hundar med kreti och pleti vilket leder till konflikter som leder till skador vilket du menar inte händer om hundarna bara går vara lösa och höra som de vill. För det har du sett på Cesar-TV…
 
Ja den här sidan av tråden är som tagen ur pink room på Facebook.
Snäll mot alla djur och människor. Men människor kan skapa aggressivt beteende. Så det är bara dessa hundar som är hundaggressiva? Vilken ras biter flest människor? Är det oväsentligt? Eller är det en viss kategori människor som skaffar vissa raser? Finns det mångfacetterade orsaker?
Fördomar och hörsägen är inte statistik. Den här Flocken har bestämt sig för vad som gäller. Klart att man skyddar sin hund i en farlig situation. Jag tycker att Bassetts är monster både i sinne och fysik. Med den finns med i Rasboken. Om jag fick bestämma skulle inte Brukshundar säljas som soffsällskap.
Den här hunden är bättre än alla de schäfrar som jag har haft för det liv jag lever idag. Nästa blir kanske en tax. Den har ju en så fin exteriör med rätt proportioner.

Nej nu ska jag sova så duracellen ska få jibba
 
Om Milan är är din hjälte kan vi lägga ner diskussionen nu. Han provocerar fram aggressioner utifrån okunskap och utsätter hundar för onödigt lidande när han”rehabiliterar” dem.
Nej varken han eller Parelli. Men vissa bitar har han rätt i.
Nej jag är inte insatt i hur realityshows fungerar. Men nu blandas Äpplen och Päron vilt. Pitbulls, Amstaff är inte avlade på samma egenskaper som Bully även om ni tror det.

Vilket rabalder. Ha era typer av hundar, men sluta Hata så mycket. En lydig hund är en lycklig hund. God natt.
 
Ser nu att "min historia" om Engstaff inte är densamma. Så då finns inte heller Amstaff. American.. .Nannydog stämmer verkligen. De är inte rädda för barn. De är verkligen pålitliga även med spädbarn.
Hur många American Bully eller Engstaff har du träffat på? Alla som jag har råkat ut för är jobbigt kärleksfulla. De är självsäkra och självständiga. De är inte osäkra labila hundar. De är tåliga som få varav de tål klåfingriga små barn. Däremot är de som pansarvagn och kan knuffa omkull barnen av misstag. Vilket vilken stor hund som helst kan göra. Bara att man fortfarande använder begreppet Kamphund än idag är trist. De som har haft dessa vet att så inte är fallet.
Känsliga hundar är potentiellt avsevärt mycket farligare. Opålitliga.
Lite kul är det i Bullyns rasbeskrivning. Den ser ut som en kamphund för de med Fördomar, men du blir överöst med kärleksyttringar. En Slickis.

Staffen har inget engelskt i sitt namn medans amstaffen har "amerikansk..."

Vänta lite här nu, tror du inte att en hund förstår skillnaden på folk och hundar? Nej, de har aldrig varit "nannys" till några barn. Så otroligt okunnigt påstående.

Kamphund är en hund som används i kamp mot andra hundar och djur. Inte mot folk. Så varför du inte håller isär de två sakerna är ju jättekonstigt. Vet du ens själv vad för typ av hund du har?


Hundaggression sker oftast via den som håller i snöret. Lösa hundar- inget slagsmål.
Nu visar du bilder på Pocket. Nu är det väl så att många osunda raser är inne nu. Mops och Bulldog. Den engelska bulldogen vaktar avsevärt mer, men om man läser här var det flera som i gruppen skrev att ingen på Bukefalos är väl så dum att ha en American Bully. Typisk kvinnligt grupptryck/ mobbing av idag.
Var och en skaffar den hund man själv önskar och som passar ens livsstil och karaktär. Sådan matte sådan hund. Peace.

Hahahahaha ja men visst, säg det till alla gatuhundar som slåss ordentligt eller har ihjäl varandra.

Snäll mot alla djur och människor. Men människor kan skapa aggressivt beteende. Så det är bara dessa hundar som är hundaggressiva? Vilken ras biter flest människor? Är det oväsentligt? Eller är det en viss kategori människor som skaffar vissa raser? Finns det mångfacetterade orsaker?
Fördomar och hörsägen är inte statistik. Den här Flocken har bestämt sig för vad som gäller. Klart att man skyddar sin hund i en farlig situation. Jag tycker att Bassetts är monster både i sinne och fysik. Med den finns med i Rasboken. Om jag fick bestämma skulle inte Brukshundar säljas som soffsällskap.
Den här hunden är bättre än alla de schäfrar som jag har haft för det liv jag lever idag. Nästa blir kanske en tax. Den har ju en så fin exteriör med rätt proportioner.

Nej nu ska jag sova så duracellen ska få jibba

Det handlar snarare om vilka skador som blir när en hund biter och hur retningen ser ut. Samt, att personen som håller i snöret ska fatta att det inte är en labbe som älskar allt och alla de håller i.
 
Var det inte någon shitbull som bet ihjäl ett spädbarn för inte så länge sen?
Menar du fallet i Norge var det 2 rottisar om jag fattat det rätt.
Det var ju även ett fall 2018 där en Staffordshire bulterrier bet ihjäl en pojke som var placerad i ett foster hem.
Även 2020 dödades ett spädbarn i England av familjens hund, hunden var en blandras med Akita i sig.

Så det är inte bara bull hundar som dödar, alla hundar med starka käkar kan lätt och snabbt döda ett barn.
 
Menar du fallet i Norge var det 2 rottisar om jag fattat det rätt.
Det var ju även ett fall 2018 där en Staffordshire bulterrier bet ihjäl en pojke som var placerad i ett foster hem.
Även 2020 dödades ett spädbarn i England av familjens hund, hunden var en blandras med Akita i sig.

Så det är inte bara bull hundar som dödar, alla hundar med starka käkar kan lätt och snabbt döda ett barn.
En rottweiler och en golden retriver.
Bita ihjäl ett spädbarn kan många raser i fel situation?
 
En rottweiler och en golden retriver.
Bita ihjäl ett spädbarn kan många raser i fel situation?
Ja jag skrev ju det? att det inte bara är bull hundar som dödar, utan alla hundar med starka käkar kan lätt och snabbt döda ett barn.
Men tex chihuahua, nakenhund, mf.l är ju inte direkt välkända för sina kraftiga käkar, och ganska lätt att stoppa om det behövs för att skydda barnet.
 
Staffen har inget engelskt i sitt namn medans amstaffen har "amerikansk..."

Vänta lite här nu, tror du inte att en hund förstår skillnaden på folk och hundar? Nej, de har aldrig varit "nannys" till några barn. Så otroligt okunnigt påstående.

Kamphund är en hund som används i kamp mot andra hundar och djur. Inte mot folk. Så varför du inte håller isär de två sakerna är ju jättekonstigt. Vet du ens själv vad för typ av hund du har?




Hahahahaha ja men visst, säg det till alla gatuhundar som slåss ordentligt eller har ihjäl varandra.



Det handlar snarare om vilka skador som blir när en hund biter och hur retningen ser ut. Samt, att personen som håller i snöret ska fatta att det inte är en labbe som älskar allt och alla de håller i.
Är det inte det minsta märkligt att ingen här vet hur Bullyn är som Ras IRL? Bara fördomar och liknelser med staffar och Pitbull. Den mest aggressiva hunden som jag har träffat på var en Labrador som fick ha bilen som sin. När ägaren skulle ta ut den högg den sig fast och ruskade handen och släppte inte trots att den storstryk.
Staffordshire är Ursprunget för Staffordshire bullrasen och såvitt jag vet ligger det i England. Det är lika tydligt vad Engstaff är som Am-Staff. De har ändrat i Googlesökningen. När jag läste det jag skrev igår stog det som historik för 12 år sedan. Lite historierevision har skett. Varför skulle britterna ha snälla "kamphundar"? Historien om Wales lät mer sanningsenlig. Ingen efterkonstruktion. Britterna var inga barbarer. Jakthundar var nog en större sak. Den Milda Engstaffen var nog inte lämpad som kamphund varav amerikanerna skapade den skarpare Amstaff och Pitbull. Liksom andra rasers olika linjer kan särskilja sig. Nu har de tröttnat på jobbiga hundar och avlat på snälla godmodiga individer och fått fram en ren familjehund.
Några hade åsikter om att de är Dyra som många andra raser. Det är en god sak. Hundmänniskor som dömer hunden efter håren. Jag känner bara sådana som känner till hur härliga de är med rätt uppfostran.
Sjukdomar räknades upp. Säg mig En ras som inte har sjukdomar, som är snäll i alla lägen och som inte behöver fostras. Om den hunden fanns skulle den givetvis bli sönderavlad på kort tid. På min tid fanns det en polis som födde upp Schäfer vilka var övervinklade i sina bakben och de såg ut som de Satt när de travade. Oj så många förstörda hundar som skapades. Det blev ett ödesdigert mode.
Alla American Bullies ligger på rygg sedan de är små. De ligger även på mage som grodor. Besserwissrar säger att det inte fungerar när de blir äldre. Tänk så fel de kan ha i sina allvetande kunskaper.
De har även Spårtalang eftersom de är så matfixerade. Jag har aldrig haft en hund med en sådan näsa. Något även för den som gillar spårsök. En allsidig ursnäll familjehund som dock kräver mer än promenader i koppel. Här får den följa med på jogging, cykling, simning, skidåkning, lek, ridturer och blåbärsplockning. Ja hon plockar själv. Den har HUMOR. Det är en viktig bit, för mig. De blir som man gör dem. Som hästarna.
 
Senast ändrad:
För att återgå till trådstarten så har jag träffat några stycken och de har genomgående varit riktigt trevliga hundar mentalt. Har haft ett par på BPH också och ägaren var mycket duktig och engagerad i rasen. En av mina vänners partner hade också en, världens gulligaste personlighet men tyvärr lösa benbitar överallt :(. Men alla mina fördomar har fått sig en känga. De jag träffat (iofs ett mindre antal) har varit mycket trevligare än de flesta amstaffs jag träffat.
 

Liknande trådar

Övr. Hund *långt* Jag har två små chihuahuakorsningar, 4 och 5 år gamla. Den ena, Ådi, är lugn, stabil, tycker om alla. Gillar inte alltid...
Svar
2
· Visningar
1 627
N
Övr. Hund Satt och surfade runt lite på Royal Canins hemsida när jag kom in på rassidan (där man kan läsa lite om olika raser) när jag stötte på...
2
Svar
33
· Visningar
3 059
Senast: Råttan
·
S
Övr. Hund jag är kanske lite udda, men jag vill inte ha en valp.. jag tycker inte jag riktigt har den erfarenheten att uppfostra en valp och...
Svar
14
· Visningar
3 992
Senast: __Stilett__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp