Bukefalos 28 år!

American bully

En Schäfer hane som jag hade valt ut var UA men hade vid 4 års ålder utvecklat artros som upptäcktes precis innan vi kom till skott.
Det känns inte som filosofin fungerar efter decennier. De satsar liksom med artros och cancer på Människan på dyra behandlingar istället för att Vilja hitta orsaken mot själva sjukdomarna. Stamcellsbehandling på hund. Vem kunde ana...Vem Äger djurfoder tillverkningen idag? Samma som äger Evidensia. En mycket lukrativ bransch. Sorry för att jag vandrar iväg OT.
Köper du en schäfer och har en tanke om att den måste se ut på ett speciellt sätt, då är det inte konstigt om du får ledproblem på hunden, tyvärr. De sundaste schäfrarna är de som avlas ordentligt för arbete och åtminstone i Sverige så är de också betydligt vanligare än utställningshundarna (även om rasklubbar mfl gärna "glömmer" det).

När det gäller djurfodertillverkningen... Alltså, vilket foder tillverkar Evidensia? Absolut inte de foder jag ger till mina hundar iaf! Det är jag 100% säker på.
 
Det var inte jag som började med påhitten och skrönorna här om Bullyn. Du borde läsa på vad som är Rastypiskt! " Rasen är känd för att visa EXTREM TOLERANS med barn och andra djur. " Hur många har du träffat? Jag tror inte att någon ras är helt fri från sjukdomar. Inte ens de små lätta.
Vilken ras har en genomsnittsålder på 4-5 år?
Krämpor får många med åldern. Så och vi.
Jag slåss inte. Det är bara en mycket märklig tråd där fördomarna överträffar varandra. Trots att trots att ingen äger eller ens har träffat en vet allt dåligt som de kan komma upp med.
Inte Ett enda gott ord. Farlig, dyr, sjuk, vanskapt, förort, biter ihjäl.. Den blandas ihop med övriga bullterriertyper rakt av.
Det beror på vilket foder man använder, det finns många foder som inte tillverkas av samma ägare som Evidensia. Du slåss hårt mot dina påhittade resonemang som det enbart är du som skriver. Vad är det du vill få fram? Bullyn som ras har problem med sjukdomar och viss aggressivitet mot andra hundar. Det betyder inte att alla individer har samma problem.
 
Om jag var otydlig så menade jag Engstaff ens ursprung. Jag vet mycket väl att Bullyn är amerikansk blandning av särskilda milda Pitbulls, Amstaff, samt Bulldogg sorter och säkerligen mer. Vissa är extrema i sin exteriör, men amerikaner går gärna till ytterligheter. Jag gillar inte extrema varianter och valde en Classic som har en mycket mer slimmad och normal kropp. Dessutom en icke maskulin hund.
Tänk att folk här hela tiden blandar ihop äpplen och päron. Schnauzer är i mina ögon den mest ettrigaste terriern. Bullyn är en egen ras nu om än bara godkänd i ett par särskilda stamböcker, men är så pass ny så folk förstår uppenbarligen inte att det inte är en kamphund även om den Ser ut som så. . Att rasen blivit så oerhört populär vittnar dock om att folk kan revidera sina förutfattade meningar. Den som även jag har haft pga att de har missbrukats av kriminella i ett ont syfte och Propaganda.
Dags Att börja höra med de som har skaffat sig Bullies och se skillnaden till Amstaff och Pitbull. De SER farliga ut, men har en vänlig karaktär. Tänk att ni även påstår att min hund kommer att Bli hundaggressiv. Ni vill TRO att den är ung. De som har gått på även den Skräckpropagandan. "Vänta bara.."
Nej inte heller min förra visade annat än glädje mot andra hundar. Hela livet. Väl intensiv för vissa. Ja. Alla leker inte bra. Jag har alltid haft snälla hundar eftersom jag inte tolererar annat eller vill att de ska åka på pisk för att de inte kan bete sig. Min förra fostrade dock några andra hundar av diverse raser som inte ens ägarna kunde kontrollera. Flat, Schäfer och rottis. Hon läste av dessa få blixtsnabbt. Det tog ett par minuter och sedan lekte de. Ägarna var tacksamma och förbluffade över "förvandlingen" . Kloka sunda hundar läser av Fel beteenden blixtsnabbt. Sådant som få människor klarar av. Valpar ska inte säljas vid 8v om tiken är en bra mamma. De Schäfer valpar som jag behöll lite längre blev de mest stabila och lättfostrade. Visst är det lite jobb med många hundar, men om tiken är LYDIG lär sig ungarna bäst och mest av denna.
Vi är alla olika vad gällande tycke, smak, karaktär och livsstil, men ta reda på lite mer själva än att gå på Hörsägen. Jag rekommenderar inte Bullyn till alla, men för mig passar den väl. Den bästa som jag har haft.
Alltid retar det någon. LOL På Buke mer än någonstans tydligen.

Är det verkligen så svårt att ta in vad en ras heter att du fortsätter skriva fel hela tiden?

Ingen har sagt att alla bullys är aggressiva mot andra hundar (eller folk) eller sjuka. Men med tanke på raserna som finns där bakom och att det är väldigt okontrollerad avel så är det inte konstigt att det är både ledproblem, hudproblem och en del könsbunden aggression i rasen. Om din är eller kommer vara det kan ju ingen här svara på. Men man ska aldrig anta att ens hund (speciellt av såna raser) kommer vara go och gla kexchoklad när den är helt vuxen. Det är ju förmodligen därför som det hänt så mycket "olyckor" mellan den typen av hundar för att "ojdå det där kom från ingenstans" för att ägarna inte kan läsa hundens signaler.

Det är heller ingen som retar sig på att folk köper bullys av bra uppfödare som vet vad de har i andra änden av snöret.

Ville du inte svara på vad spårsök var eller vad som gör att din hund har en så fantastisk näsa?

Vad du svamlar omkring och pratar om allt och inget. Blir otroligt svårt att svara på när du pratar om femtioelva olika saker i ett inlägg :crazy:
 
Köper du en schäfer och har en tanke om att den måste se ut på ett speciellt sätt, då är det inte konstigt om du får ledproblem på hunden, tyvärr. De sundaste schäfrarna är de som avlas ordentligt för arbete och åtminstone i Sverige så är de också betydligt vanligare än utställningshundarna (även om rasklubbar mfl gärna "glömmer" det).

När det gäller djurfodertillverkningen... Alltså, vilket foder tillverkar Evidensia? Absolut inte de foder jag ger till mina hundar iaf! Det är jag 100% säker på.
Du känner med andra ord inte till ägarförhållandena i Evidensia eller Hills/Science Plan som alla kliniker saluför. Dek kanske finns en koppling där. Vem vet?
 
Är det verkligen så svårt att ta in vad en ras heter att du fortsätter skriva fel hela tiden?

Ingen har sagt att alla bullys är aggressiva mot andra hundar (eller folk) eller sjuka. Men med tanke på raserna som finns där bakom och att det är väldigt okontrollerad avel så är det inte konstigt att det är både ledproblem, hudproblem och en del könsbunden aggression i rasen. Om din är eller kommer vara det kan ju ingen här svara på. Men man ska aldrig anta att ens hund (speciellt av såna raser) kommer vara go och gla kexchoklad när den är helt vuxen. Det är ju förmodligen därför som det hänt så mycket "olyckor" mellan den typen av hundar för att "ojdå det där kom från ingenstans" för att ägarna inte kan läsa hundens signaler.

Det är heller ingen som retar sig på att folk köper bullys av bra uppfödare som vet vad de har i andra änden av snöret.

Ville du inte svara på vad spårsök var eller vad som gör att din hund har en så fantastisk näsa?

Vad du svamlar omkring och pratar om allt och inget. Blir otroligt svårt att svara på när du pratar om femtioelva olika saker i ett inlägg :crazy:
Det är inte jag som inte känner till rasen och klumpar ihop alla med "Typen"
 
Du känner med andra ord inte till ägarförhållandena i Evidensia eller Hills/Science Plan som alla kliniker saluför. Dek kanske finns en koppling där. Vem vet?
Nej, det gör jag inte, därför frågade jag dig om det eftersom du uttalade dig om det. Själv går jag inte med mina djur till Evidensia och har aldrig varit i närheten av att ge något av de fodren som säljs på något djursjukhus (med undantag från Mush, det säljs på en djurklinik och det har jag gett). Vilka som äger företag är inte direkt svårt att ta reda på för den som vill, jag antog att du hade kollat upp sådant eftersom du påstod att djursjukhusen ägs av fodertillverkare.
 
Det var inte jag som började med påhitten och skrönorna här om Bullyn. Du borde läsa på vad som är Rastypiskt! " Rasen är känd för att visa EXTREM TOLERANS med barn och andra djur. " Hur många har du träffat? Jag tror inte att någon ras är helt fri från sjukdomar. Inte ens de små lätta.
Vilken ras har en genomsnittsålder på 4-5 år?
Krämpor får många med åldern. Så och vi.
Jag slåss inte. Det är bara en mycket märklig tråd där fördomarna överträffar varandra. Trots att trots att ingen äger eller ens har träffat en vet allt dåligt som de kan komma upp med.
Inte Ett enda gott ord. Farlig, dyr, sjuk, vanskapt, förort, biter ihjäl.. Den blandas ihop med övriga bullterriertyper rakt av.
Vems fördomar menar du, för än så länge är det du som lyfter fram en stor mängd problem. Återigen, det är ofta en ras som är trevlig mot människor men har problem med andra hundar med samma kön. Seriösa uppfödare är tydliga med det.
Min egen ras tolererar andra hundar av samma kön som inte hör till flocken men det är ingen som skulle komma på tanken att släppa ett gäng fullvuxna hanar lösa för leka, vi vet vad vi har. Däremot leker min gärna med tikar och hanar som han har vuxit upp med.
Ja de flesta raser dras med problem, min egen ras har kommit till rätta med höfter i stor utsträckning men har stora problem med allergi som man jobbar med att få bort. Att blunda för de problem som finns är allvarligt.
 
Är det verkligen så svårt att ta in vad en ras heter att du fortsätter skriva fel hela tiden?

Ingen har sagt att alla bullys är aggressiva mot andra hundar (eller folk) eller sjuka. Men med tanke på raserna som finns där bakom och att det är väldigt okontrollerad avel så är det inte konstigt att det är både ledproblem, hudproblem och en del könsbunden aggression i rasen. Om din är eller kommer vara det kan ju ingen här svara på. Men man ska aldrig anta att ens hund (speciellt av såna raser) kommer vara go och gla kexchoklad när den är helt vuxen. Det är ju förmodligen därför som det hänt så mycket "olyckor" mellan den typen av hundar för att "ojdå det där kom från ingenstans" för att ägarna inte kan läsa hundens signaler.

Det är heller ingen som retar sig på att folk köper bullys av bra uppfödare som vet vad de har i andra änden av snöret.

Ville du inte svara på vad spårsök var eller vad som gör att din hund har en så fantastisk näsa?

Vad du svamlar omkring och pratar om allt och inget. Blir otroligt svårt att svara på när du pratar om femtioelva olika saker i ett inlägg :crazy:
Det du beskriver om leder, hudproblem, aggression finns fortfarande kvar i etablerade raser. Ser du inget problem med det? Jag tror att ledproblem är överhängande på de extrema linjerna. Pocket och XL.
Du ogillar bredden i mina kommentarer, sen vill du att jag utvecklar hur jag ser en god näsa när jag ser hur den används. Det blir bara fler för dig ointressanta anekdoter.
 
Du känner med andra ord inte till ägarförhållandena i Evidensia eller Hills/Science Plan som alla kliniker saluför. Dek kanske finns en koppling där. Vem vet?
Tycker du att det är konstigt att Evidensia saluför Hills? Granngården saluför sitt eget hundfoder också, de har dock ingen veterinärklinik. Men du borde väl även veta att det finns betydligt fler foder än Hills? Att de sen har veterinärfoder i större utsträckning är inte så konstigt, det finns pengar att ta fram specialfoder och man vet vilka som behövs. Men vad har det med raser att göra?
 
Det är inte jag som inte känner till rasen och klumpar ihop alla med "Typen"

Jag vill minnas att jag skrev att de jag träffat på är trevliga, sen är det väl knappast mitt fel att bägge de exemplaren har olika besvär?
Har för övrigt hört en hel del om bully-avel som är rena skräckhistorier av min bekant som har bullys men jag hoppas att det inte är hela uopfödarkåren som är funtad så men bara det får mig att inte vilja skaffa en. Rasen tilltalar ju en viss typ av personer som kanske inte borde ha hund öht och det är ett stort problem om inte det största problemet vilket ger rasen dåligt rykte.
Att det finns problem i rasen innebär ju inte automatiskt att man dömer ut hundarna för de bär ju ingen skuld för att människor är dumma i huvudet.
 
Nej, det gör jag inte, därför frågade jag dig om det eftersom du uttalade dig om det. Själv går jag inte med mina djur till Evidensia och har aldrig varit i närheten av att ge något av de fodren som säljs på något djursjukhus (med undantag från Mush, det säljs på en djurklinik och det har jag gett). Vilka som äger företag är inte direkt svårt att ta reda på för den som vill, jag antog att du hade kollat upp sådant eftersom du påstod att djursjukhusen ägs av fodertillverkare.
Jag skrev inte att Evidensia äger fodertillverkarna, utan att de ägs av samma Investor. De ger sig endast in i mycket lönsamma branscher som ger stor avkastning. Evidensia har nu köpt upp många mindre kliniker. Monopolet är nära. Köp via Bulvaner är vanligt för att man inte ska se de sanna ägarförhållandena. Van Guard and Black Rock groups.
 
Tycker du att det är konstigt att Evidensia saluför Hills? Granngården saluför sitt eget hundfoder också, de har dock ingen veterinärklinik. Men du borde väl även veta att det finns betydligt fler foder än Hills? Att de sen har veterinärfoder i större utsträckning är inte så konstigt, det finns pengar att ta fram specialfoder och man vet vilka som behövs. Men vad har det med raser att göra?
Det har i många fall med hudproblem på HUND att göra. Även cancer och annat. Granngården har sina egna lågprisfoder och köptes upp av Riskkapitalister. Såldes sedan till en norsk familj. På papperet.
Tja, har träffat några få trevliga och fler mindre trevliga - jag går gärna omvägar numera för att slippa riskera mina hundar :cautious:
Bullies eller vad du tror är bullies? Frågade du?
 
Jag vill minnas att jag skrev att de jag träffat på är trevliga, sen är det väl knappast mitt fel att bägge de exemplaren har olika besvär?
Har för övrigt hört en hel del om bully-avel som är rena skräckhistorier av min bekant som har bullys men jag hoppas att det inte är hela uopfödarkåren som är funtad så men bara det får mig att inte vilja skaffa en. Rasen tilltalar ju en viss typ av personer som kanske inte borde ha hund öht och det är ett stort problem om inte det största problemet vilket ger rasen dåligt rykte.
Att det finns problem i rasen innebär ju inte automatiskt att man dömer ut hundarna för de bär ju ingen skuld för att människor är dumma i huvudet.
Det kanske beror på var man bor. Vilken "viss typ av personer" hänvisar du till? Nu tror jag bestämt att du tänker Kamphund/feltränad Pitbull. Vi har träffat ett antal på stranden. Ingen skäller eller uppträder dominant. De kvittrar och far runt tillsammans. T o m Normalhanterade Amstaffs
Om man börjar att undvika andra hundar hela tiden blir det onaturligt. De ska självklart inte få hälsa på alla andra hundar som de ser och kunna vara sansade och bara passera. De blir sällan mindre lekfulla med åldern. Det uppskattas.
 
Det du beskriver om leder, hudproblem, aggression finns fortfarande kvar i etablerade raser. Ser du inget problem med det? Jag tror att ledproblem är överhängande på de extrema linjerna. Pocket och XL.
Du ogillar bredden i mina kommentarer, sen vill du att jag utvecklar hur jag ser en god näsa när jag ser hur den används. Det blir bara fler för dig ointressanta anekdoter.

Skillnaden i godkända raser som finns reggade i skk är att du kan kolla statistik kring bla leder. Hudproblem brukar de pratas om ganska mycket också i olika linjer och/eller raser.

Jag ogillar att du kommer in och tillskriver folk åsikter. Det är flera härinne (mig inkluderat) som träffat bullys som tyvärr har en del problem. Ska det sopas under mattan tycker du? Det finns heller ingen statistik gjord av oberoende part att följa.

Hur många uppfödare avlar på avelsdjur som har HD A eller B enbart? ED 0? Hur för de statistik kring släkten för man kan ju inte hålla på med individavel? Är BPH något vanligt bland uppfödarna? Brukar de rekommendera det till valpköparna?

Nja, jag blev uppriktigt nyfiken på vad en ovanligt bra näsa var i dina ögon. Men varför inte bara svara på det?
 
Det har i många fall med hudproblem på HUND att göra. Även cancer och annat. Granngården har sina egna lågprisfoder och köptes upp av Riskkapitalister. Såldes sedan till en norsk familj. På papperet.
Va? Jag förstår inte vad du menar? Veterinärfoder riktar in sig på en mängd olika problem, mag/tarm sjukdomar, njurar, lever, övervikt, allergier. Att det skulle finnas ett foder mot cancer låter helt orimligt. Det var företaget Granngården som såldes från Lantmännen och köptes upp av EQT Opportunity, som sen sålde det vidare till det norska bolaget Felleskjøpet. Det är inte en familj utan ett norsk bolag som har samma inriktning som Lantmännen. Men det är inte samma ägare som Evidensia vilket var det du hävdade från början.
Själv använder jag Pondus färskfoder bland annat, och det ägs inte av något riskkapitalbolag.
 
Vilken Typ av American Bully har du träffat som har haft "problem? Ålder, livstil... I hur många decennier har massor med raser haft sina kvarstående problem? Det borde ha lösts om man har gjort rätt. Röntgen har gjorts under samma decennier och ändå. Mops och Bulldog har fler åkommor och de kan knappt andas. Det är helt OK tydligen. Varför har SKK monopol på avel, utställningar mm? Jag har ingen aning om hur uppfödare agerar om du nu pratar American Bully. Jag ska inte ha någon uppfödning. Jag har skaffat mig en Härlig hund som sällskap. Jag förstår att du är nyfiken på hur jag ser på näsan. I en Strut.
 
Va? Jag förstår inte vad du menar? Veterinärfoder riktar in sig på en mängd olika problem, mag/tarm sjukdomar, njurar, lever, övervikt, allergier. Att det skulle finnas ett foder mot cancer låter helt orimligt. Det var företaget Granngården som såldes från Lantmännen och köptes upp av EQT Opportunity, som sen sålde det vidare till det norska bolaget Felleskjøpet. Det är inte en familj utan ett norsk bolag som har samma inriktning som Lantmännen. Men det är inte samma ägare som Evidensia vilket var det du hävdade från början.
Själv använder jag Pondus färskfoder bland annat, och det ägs inte av något riskkapitalbolag.
Jag har aldrig nämnt Granngården ihop med Evidensia. Ej heller att det finns ett foder mot Cancer. Det kommer aldrig att skapas. Ej heller för människor. De har känt till Förebyggande medel i över 100 år. Otto Warburg fick Nobelpriset för sin upptäckt om cancern 1932. 2018 fick de två Nobelpristagarna priset för sina upptäckt att istället för att DÖDA Immunförsvaret kunde man BOOSTA det. Inget som Media vill berätta. Eller att Alzheimers och många andra demenssjukdomar kan förebyggas av Styrketräning. Det räcker inte med lite aktivitet. De sa t o m att de måste kunna patentera en brygd som möjligen kunde ge samma effekt. Eller så vill de inte alls förebygga det. Högst troligen.
 
Jag har aldrig nämnt Granngården ihop med Evidensia. Ej heller att det finns ett foder mot Cancer. Det kommer aldrig att skapas. Ej heller för människor. De har känt till Förebyggande medel i över 100 år. Otto Warburg fick Nobelpriset för sin upptäckt om cancern 1932. 2018 fick de två Nobelpristagarna priset för sina upptäckt att istället för att DÖDA Immunförsvaret kunde man BOOSTA det. Inget som Media vill berätta. Eller att Alzheimers och många andra demenssjukdomar kan förebyggas av Styrketräning. Det räcker inte med lite aktivitet. De sa t o m att de måste kunna patentera en brygd som möjligen kunde ge samma effekt. Eller så vill de inte alls förebygga det. Högst troligen.
Håll dig till trådämnet och diskutera trevligt och sakligt, är du snäll. Mänskliga sjukdomar har inget i den här tråden att göra.

/Mod
 

Liknande trådar

Övr. Hund *långt* Jag har två små chihuahuakorsningar, 4 och 5 år gamla. Den ena, Ådi, är lugn, stabil, tycker om alla. Gillar inte alltid...
Svar
2
· Visningar
1 635
N
Övr. Hund Satt och surfade runt lite på Royal Canins hemsida när jag kom in på rassidan (där man kan läsa lite om olika raser) när jag stötte på...
2
Svar
33
· Visningar
3 128
Senast: Råttan
·
S
Övr. Hund jag är kanske lite udda, men jag vill inte ha en valp.. jag tycker inte jag riktigt har den erfarenheten att uppfostra en valp och...
Svar
14
· Visningar
3 996
Senast: __Stilett__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp