Bukefalos 28 år!

Analysrapport vad räknar jag på?

tipex

Trådstartare
Fick mitt analyssvar idag! Jag kan inte komma ihåg om jag ska använda siffrorna för kg foder eller kg torrsubstans när jag räknar ut foderstaten.:confused:
Blir tokig på mig själv, två år sen sist då hästarna varit utlånade, totalt tom i bollen.
/jenny
 
Sv: Analysrapport vad räknar jag på?

När du räknar själva foderstaten använder du värdena per kg foder.

Om du vill jämföra olika höpartier, eller hö vs hösilage använder du värdena per kg TS
 
Sv: Analysrapport vad räknar jag på?

Det går bra att använda vilket som. Räknar man med per kg ts behöver man bara räkna om innan man bestämmer hur mycket man ska ge. Det kan vara lättare om man misstänker att ts-halten kommer att variera, men inte det näringsmässiga innehållet per kg ts. Jag räknar själv alltid med ts, men antar att det är en vanesak.

David
 

Liknande trådar

Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp från er som kan räkna eftersom min hjärna inte klarar av matematik. I år har vi fått två skördar som är så...
2
Svar
21
· Visningar
1 289
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 587
Senast: Shixle
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 039
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 186
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp