Andrahandsvärde på sadlar!?

N

Novalee

Hur mycket ungefär får man räkna med att dra av på begagnade sadlar?
Har en som ska säljas, är 2 år gammal i bra skick kostar ca 22 000 kr som ny...vad är rimligt beg pris? :bow:
 
Om det är begagnade av bra kvalitet o fint skick (som din), brukar man kunna få ganska mkt för den.
Eftersom din bara är 2 år gammal, det är ju i princip "nytt" för en kvalitetssadel som ju ska hålla i många många år.
Jag tror inte du ska behöva dra av många tusenlappar av nypriset. Du kan säkert få 18000 (beror lite på om sadeln som ny IDAG kostar 22, eller om den kostade 22 när DU köpte den för 2 år sen).
Samt vad det är för sadel/märke/inriktning, om det är stor efterfrågan på marknaden idag osv.
Ofta får man mer om man säljer sin sadel privat än om man byter in den i någon affär.
 
Det finns en liten tumregel som man kan gå efter och det är att den sjunker 2000:- första året och sen ca 10% per år lite beroende på skicket.
 

Liknande trådar

Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
790
Senast: Fetaost
·
Foder & Strö Skåne drabbas av ihållande minusgrader och som gårdsägare med småbarn är fruset vatten inte välkommet... Jag har ett kallstall så just...
Svar
2
· Visningar
612
Senast: animalasia
·
Hundhälsa 3 år gammal bruksschäfer, hane. Äter idag 1 kg VOM Taste per dag + olja och gotte. Behöver gå upp mer i vikt. VOM kostar mig idag ca...
2
Svar
32
· Visningar
2 000
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska sälja min citroen och enligt blocket är den värd 10 000 kronor. Om jag däremot kollar på biluppgifter.se så hamnar priset på 19...
2
Svar
30
· Visningar
1 585
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp