Andreas Helgstrand (utbruten från Dressyrsnack 16)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, Patrik Kittel har jag inte så höga tankar om ärligt talat. Han kommenterar det utan att faktiskt kommentera det. Mycket intetsägande politiskt svar.

Det jag onkeligen börjar tänka på är den rollkuren som jag såg Patrik utföra för ett bra antal år sedan och som han svarade på genom att måla upp sig som ett offer. Och nu har han valt att gå ihop i ett samarbete med Andreas Helgstrand. Han har mer eller mindre gått full circle och slutat upp där han började.
 
@Fiorano - du sade det först. Denna typ av kommentar... bla bla.... liksom Eckermann.

Screenshot_20231122_223817_Facebook.jpg
 
@Fiorano - du sade det först. Denna typ av kommentar... bla bla.... liksom Eckermann.

Visa bifogad fil 132574

Jag känner mig lite korkad men jag fattar inte sista stycket?
Ägs Kittels stall av Global Equestrian Group (som ju är Helgstrand och visst inslag av Ludger Berbaum så förutom hästmisshandeln vi nu sett kan vi väl lägga till lite barrering med i mixen)? Och han har nu en dialog med dem om hur det följs upp?
Finns det inte väldigt mycket bättre organisationer som står utanför förövarna som han borde ha en dialog med?
 
Jag känner mig lite korkad men jag fattar inte sista stycket?
Ägs Kittels stall av Global Equestrian Group (som ju är Helgstrand och visst inslag av Ludger Berbaum så förutom hästmisshandeln vi nu sett kan vi väl lägga till lite barrering med i mixen)? Och han har nu en dialog med dem om hur det följs upp?
Finns det inte väldigt mycket bättre organisationer som står utanför förövarna som han borde ha en dialog med?
Ägs inte merparten av bolaget av ett riskkapitalbolag?
 
Nu har Kittel tagit bort möjligheten att kommentera hans senaste inlägg ang detta (och också de kommentarer som kom, både positiva och ifrågasättande är borta) på instagram. Igår runt 23 fanns de, men inte nu på morgonen.

Det fanns vid kl. 4. Han hade t.o.m. svarat på nån av dem. Bl.a. att han bara har varit på helgstrand Dressage med kunder och då såg allt bra ut och hade han sett sånt som visades i dokumentären så hade han sagt ifrån. Låter bra och på ett sätt vill jag tro honom men samtidigt så kan han ju omöjligt ha varit helt okunnig om vad Helgstrand är för nån när rykten gått i många år.
 
Helgstrand uttalar sig i intervju men det är samma sorts meningslöst självförsvar som vi redan hört. Han berättar bl.a. om gråtande medarbetare som är förkrossade över att ha filmats i hemlighet. Suck... han säger också att stämningen inte var till för att hindra att materialet visades det var bara för att skydda sina medarbetare.

Man ska alltid hantera och rida hästen så att man kan stå för det man gör om någon skulle se det. Kan man inte det så gör man nåt väldigt fel! Men han har verkligen inte förstått det!

Jag blir så provocerad!

 
Tas upp av eurodressage och st georg

https://www.eurodressage.com/2023/1...-causes-cascade-anger-indignation-disapproval

https://www.st-georg.de/news/pferde...-und-maulwunden-peitschenstriemen-und-rollkur

Mest en rapportering av vad som händer i inslaget, min högstadietyska är rätt bortglömd så fick köra translate för att läsa.

Har förövrigt sett en hel del ryttare som går ut på instagram och tar avstånd, tror att johanna due boje var bland de första. Iaf som jag såg. Sedan följde flera andra med liknande inlägg. Men som ni andra säger så blir det viktigaste vilka som tar avstånd i handling nu/sen.

Västra hoby måste väl förövrigt vara bland de svenskar som har mest samarbete med helgstrand?
 
Nu har en viss fd hästhandlare/hundhandlare mm som själv ofta är i blåsväder påbörjat ett drev kring att avslöja vilka ryttarna på filmen är för att kunna hänga ut dem…

Danska ridsportförbundet söker också de oidentifierade ryttarna (och stänger av AH + ställer in samarbete kring tävlingsarrangemang, ja tack, inte en dag för tidigt). Ändå lite mer verkningsfullt än den individ jag gissar att du syftar på...

https://rideforbund.dk/nyheder-2023...p5-KgGSU-G_vxHmKIc97K-hEgHrTs9I6OmH6dF5BZixKg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp