Bukefalos 28 år!

Andreas Helgstrand (utbruten från Dressyrsnack 16)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Danska ridsportförbundet söker också de oidentifierade ryttarna (och stänger av AH + ställer in samarbete kring tävlingsarrangemang, ja tack, inte en dag för tidigt). Ändå lite mer verkningsfullt än den individ jag gissar att du syftar på...

https://rideforbund.dk/nyheder-2023...p5-KgGSU-G_vxHmKIc97K-hEgHrTs9I6OmH6dF5BZixKg
Bra av DR! Att de vill veta vilka ryttarna är är bra, men att denna högst tvivelaktiga person som nu själv driver en jakt på dem känns lite farligt. Vem som helst kan ju komma med ett namn och så hängs personen ut utan att någon vet om informationen stämmer eller inte.
 
Nu har Kittel tagit bort möjligheten att kommentera hans senaste inlägg ang detta (och också de kommentarer som kom, både positiva och ifrågasättande är borta) på instagram. Igår runt 23 fanns de, men inte nu på morgonen.
Mig har han blockerat, jag kommenterade att hans ord är som när en politiker pudlar och jag säger tack först när jag ser en handling och inte bara ord och att PK är involverad med AH. Var dessutom ett svar till en som tyckte han var såååååååå modig som tog avstånd, inte ens en kommentar till honom.

Inte mycket till seriöst avstånd enligt mig. Han kan inte ta ett uns kritik. Var flera som ifrågasatte hur han inte kunnat veta något.
 
Fick svar från Johanna Due Boje angående hur hon tänker ta avstånd. Hon gjorde tex reklam för täcke från Kingsland för några dagar sedan.

IMG_9515.jpeg
 
Jag vill dock att mina tränare ska leva som de lär.
Åker man och jobbar hos Helgestrand och stannar i två år samt använder utrustning på det sättet hon gör så är man ingen vidare hästmänniska 😅

För mig skulle en ursäkt från henne vara lila mycket värd som den från Andreas.
Det är lite sent.
Jag håller helt med! Och de som väljer att fortsätta träna för henne stödjer indirekt AH kulturen. Det spelar liksom ingen roll att man inte sett något med egna ögon. Det är naivt att tro att man skulle märka på en människa ifall de avvänder våld i smyg eller inte.
 
Mig har han blockerat, jag kommenterade att hans ord är som när en politiker pudlar och jag säger tack först när jag ser en handling och inte bara ord och att PK är involverad med AH. Var dessutom ett svar till en som tyckte han var såååååååå modig som tog avstånd, inte ens en kommentar till honom.

Inte mycket till seriöst avstånd enligt mig. Han kan inte ta ett uns kritik. Var flera som ifrågasatte hur han inte kunnat veta något.

Väntat av någon som tidigare blockerat pga en simpel åsikt att det var överdrivet att ta strid för att få fortsätta tävla med hatt. Uppenbart en känslig man, PK. :meh:

Hans patetiska "avståndstagande" är typ som om någon skulle kommentera Rysslands krigföring i Ukraina med "jag tar avstånd från att slakta civilbefolkning". Eller granskningen av "hästgården"/JJ med "jag tar avstånd från att våldta barn".

Wow! Supermodigt verkligen, tänk att våga sticka ut hakan med något så kontroversiellt. Det är verkligen ett bottennapp av kritiskt tänkande om man ser detta som ett statement att hylla.

Gött ändå att se att några faktiskt beskriver mer konkreta planer än PKs floskler.
 
Min häst har inbuktning på nosryggen 🙁

Jag förstår inte hur en klarar av att spänna nosgrimman så hårt, när jag tycker nosgrimman sitter hårt får jag in fem fingrar mellan nosrygg och nosgrimman
Det fanns ju en hävstångsmekanism för det :( nästan alla träns jag stötte på hade det ett tag, för några år sedan, 5? 7?, för det var så himla modernt. Det var ganska svårt att reglera så de satt korrekt. Sedan om man spände korrekt och sedan knäppte Aachenremmen (korrekt) så satt nosgrimman direkt för hårt igen.

Eller äh du har ju såklart sett dem och det var retorisk fråga, men om någon inte sett.

1700731865695.png
 
Det fanns ju en hävstångsmekanism för det :( nästan alla träns jag stötte på hade det ett tag, för några år sedan, 5? 7?, för det var så himla modernt. Det var ganska svårt att reglera så de satt korrekt. Sedan om man spände korrekt och sedan knäppte Aachenremmen (korrekt) så satt nosgrimman direkt för hårt igen.
Är jättesvårt att hitta dressyrträns utan pullback på nosgrimman. Letar aktivt för min häst gillar inte när det blir så tjockt. Och då spänner jag verkligen inte hårt.
 
Är jättesvårt att hitta dressyrträns utan pullback på nosgrimman. Letar aktivt för min häst gillar inte när det blir så tjockt. Och då spänner jag verkligen inte hårt.
Ugh

(säger jag utan att egentligen veta vad det är för skillnad på ett dressyrträns och ett träns pinsamt nog.)

Jag har inte ens fattat varför de har nosgrimma på stång, pelham eller kandar, det finns ju en kindkedja, och typ ingen plats ändå.

(Snart kommer nog någon dock att förklara det för mig :D tack på förhand)
 
Jag har nog missat de som försvarar ah mfl nu. Har du koll på vilka som gjort det?
Tror det är mest danskar, men artikeln syftar nog också på de som försvarar den svenska eliten som samarbetar med AH och sväljer alla förklaringar de kommer med, t.ex. de som direkt tycker Kittel är modig (!) för att skriva något så intetsägande.

Tack för att du länka artikel @skiesabove. Den sätter verkligen ord på vad jag känner är ett bestående problem inom ridsporten!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp