ang barnsängar

Status
Stängd för vidare inlägg.

zilla

Trådstartare
Med tanke på den andra tråden har jag nästan bestämt mig för att byta säng till min 1 års bebis...Men om dom är vana att sova i spälsäng ..finns det ingen risk att dom "glömmer" bort att dom sover i en vanlig säng och ställer sig upp.??
 
Sv: ang barnsängar

Visst finns den risken. Lägger du ett såpass litet barn i en juniorsäng så måste du nästan vara helt säker på att du vaknar när barnet vaknar, så att du kan hålla koll på det... JAG har alltid vaknat vid minsta rörelse hos mina barn, därför vågade jag prova. Och jag hade inte så mkt val heller, eftersom jag inte kunnat lägga henne annars... Jg hade gärna haft kvar spjälsängen ett bra tag till annars, men nu blev det som edet blev.
 
Sv: ang barnsängar

Risken finns säkert, det beror en hel del på hur ditt barn beter sig, elin satt alltid först och grät och fick hon ingen respons då ställde hon sig upp. Men som jag skrev i den andra tråden, hon sov ofta i våran säng på dagarna, och på slutet när hon sov i spjällsäng så vaknade hon ständigt av att hon slog i spjällorna... Hon är som ett yrväder när hon sover, en av andledningarna till varför jag har varit ganska så hård med att hon ska sova i sin säng.
 
Sv: ang barnsängar

Om den vanliga sängen är låg och full storlek så är risken inte stor att de slår sig om de skulle trilla när de ställt sig upp. Annars är väl risken större att de ställer sig upp i en spjälsäng eftersom de där kan dra sig upp med hjälp av spjälorna.
 
Sv: ang barnsängar

En ide är att ha en madrass på golvet bara i början och gärna en 90 cm bred om ni som vuxna planerar att kunna ligga brevid för att somna om barnet om så behövs. Då kan inte barnet ramla ner och slå sig samt gott om plats för två om så krävs samt lägg till flera kuddar och det blir en superbra myshörna dagtid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 019
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 793
Senast: gulakatten
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 872
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 952
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Engelsk grammatik
  • Svensk politik nr 3
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp