Bukefalos 28 år!

Ang. det här med lösdrift

Sv: Ang. det här med lösdrift

Det låter billigt?
600 kg hösilage om 50% torrsubstan motsvarande cirkus 450 kg hö.

LIA
 
Sv: Ang. det här med lösdrift

Våra hästar går visserligen inte på lösdrift men vi har en boll ute i hagen på vår/höst/vinter eftersom dom har fri till gång till hö. Och det går bara bra den fryser inte men våran är väldigt torr.
 
Sv: Ang. det här med lösdrift

Vi har också haft balen öppnad längre en så utan att den har blivit angripen, därimot i sommras när vi fick hem några som skulle stå till hästen gick en sönder vid leverans och den blev varm och dålig bara på några timmar. Man ska vara mycket försiktig oc h kolla balen min två gånger per dag om den har varit öppen i mer än 5 dagar. När det är kallar än 15 minus grader håller dom ca 14 dagar om dom är gjorda på rätt sätt och torra. Har haft från två olika och det var stor skillnad på kvaliten och hållbarheten, det är tråkigt att öppna en bal och upptäcka att den är angrippen utan att den är skadad.
 

Liknande trådar

Hästvård Halloj, Min grabb går på beräknad foderstat och alla behov är tillgodosedda. Han går vanligtvis på lösdrift men pga skada och sen...
Svar
5
· Visningar
817
Senast: CarroT
·
Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
827
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
717
Hästvård Hej! Min häst går ute på lösdrift dygnet runt och jag tycker att hon trivs och verkar avslappnad där. När jag tar in henne och ryktar...
Svar
3
· Visningar
797

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp